konto usunięte

Temat: BNP Paribas pisze w komunikacie do klientów, że logowanie...

BNP Paribas pisze w komunikacie do klientów, że logowanie do banku przez link z takiej wiadomości może prowadzić do utraty oszczędności

Na stronie internetowej BNP Paribas znalazł się komunikat kierowany do użytkowników bankowości internetowej, a dotyczący SMS-ów kolportowanych przez oszustów. Wiadomości te mogą mieć różną treść, ale ich cel jest zwykle ten sam – przejęcie kontroli nad rachunkiem bankowym odbiorcy.

Jak pisze BNP Paribas, SMS-y mogą pochodzić od różnych nadawców, a ich wspólną cechą jest link do realizacji płatności. Najczęściej ich autorzy podszywają się pod urząd skarbowy, firmy kurierskie i windykatorów. BNP Paribas opublikował też przykładowe treści takich oszukańczych SMS-ów.

Obrazek


Obrazek


BNP Paribas przypomina klientom, że nie należy klikać w linki znajdujące się w treści takich wiadomości. Zwykle prowadzą one bowiem do fałszywych stron np. pośredników płatności. Podając tam login i hasło do swojego rachunku można utracić nad nim kontrolę.

Przeczytajcie także: Uwaga na wyłudzenia na fałszywych prezesów

Co ciekawe wyłudzeniom pieniędzy poprzez linki prowadzące do fałszywych stron pośredników płatności nie zapobiega wdrożone kilka dni temu przez banki tzw. silne uwierzytelnienie. Przypomnę, że procedura wymaga potwierdzenia logowania na konto np. hasłem z SMS-a albo mobilną autoryzacją. Jak się okazuje, przestępcy dostosowali swoje metody do silnego uwierzytelnienia, o czym napisał m.in. serwis Zaufana Trzecia Strona.

https://www.cashless.pl/6432-bnp-paribas-wiadomosci-sms...