konto usunięte

Temat: Candidate experience to już za mało

Candidate experience to już za mało

Polski rynek pracy ma się bardzo dobrze. Jego intensywny rozwój wymaga jednak obserwacji i dostosowania się do zachodzących zmian. Przed takim wyzwaniem stają właśnie menedżerowie działów HR. Jak powinni budować silne więzi z pracownikami, których pozycja rynkowa umacnia się niemal z dnia na dzień?


Stopa bezrobocia w naszym kraju osiąga rekordowo niskie poziomy. W listopadzie minionego roku spadła do poziomu 6,5 proc., a więc uplasowała się na poziomie o 1,7 p.p. niższym aniżeli rok wcześniej. To jeden z dowodów na to, że rynek pracownika stał się w naszym kraju faktem. O talenty trzeba dziś walczyć i dokładać wszelkich starań, aby przekonać je, że to właśnie nasza firma da im najwięcej. Jak zbudować wizerunek pracodawcy, dla którego nadrzędną wartością jest człowiek? Wygląda na to, że nadszedł już najwyższy czas na wdrożenie strategii bazującej na kreowaniu pozytywnego doświadczenia pracowników, czyli employee experience.

Wizerunek firmy z perspektywy pracownika ...

Esencją ideologii employee experience jest dbałość o każdy etap uczestniczenia pracownika w życiu firmy – począwszy od rekrutacji (candidate experience), poprzez przebieg działalności wewnętrznej, aż do momentu exit interview, czyli kończąc współpracę z danę firmą. Suma doświadczeń oraz emocji, jakie towarzyszyły pracownikowi na każdym z tych etapów składa się na jego obraz organizacji. Dlatego, by dobrze zrozumieć ten trend, należy spojrzeć na firmę „oczami pracownika” – mówi Aleksandra Gołębiewska z firmy Wyjątkowy Prezent, oferującej benefity pracownicze w formie przeżyć.

http://www.firma.egospodarka.pl/147397,Candidate-exper...