Maciej
Teska
Specjalista ds.
Marketingu
Temat: Obsługa procesu sprzedaży za pomocą systemu EVO w...
Raiffeisen-Leasing Polska S.A. firma finansowa udzielająca leasingu podmiotom gospodarczym, utworzona 30 stycznia 1998 r. Akcjonariuszami firmy są Raiffeisen-Leasing International GmbH oraz Raiffeisen Bank Polska S.A. Spółka powstała, realizując strategię Grupy Raiffeisen polegającej na systematycznym rozwoju działań w Europie Środkowo-Wschodniej.
Firma od samego początku działalności postawiła na szybki rozwój. Menadżerowie Raiffeisen-Leasing Polska S.A. dostrzegając dynamicznie rozwijający się rynek sprzedaży leasingu w Polsce, w 2002 roku zaczęli poszukiwać rozwiązań usprawniających funkcjonowanie sprzedaży oraz ułatwiające dotarcie do jak największej liczby klientów.
Na konkurencyjnym rynku leasingowym, klienci usług przede wszystkim cenią sobie szybkość i sprawność działania firmy. Najwięcej zadowolonych klientów pojawia się, gdy szybko otrzymują niezbędne informacje, tyczy się to również decyzji o przyznaniu finansowania. Ważnym elementem jest też pojawienie się błyskawicznej reakcji firmy leasingowej, gdy liczy się terminowość podpisania umowy i wydania oczekiwanych dokumentów oraz zachodzi potrzeba wprowadzenia zmian w umowie. Wszystkie te potrzeby wraz z indywidualnym dopasowaniem ofert do każdego klienta, firma postanowiła zapewnić inwestując w system informatyczny. Raiffeisen-Leasing Polska S.A. nawiązała współpracę z wrocławską firmą informatyczną Business Intelligence Technologies, specjalizującą się w tworzeniu systemów informatycznych dla instytucji finansowych. Efektem współpracy było wdrożenie systemu sprzedaży produktów finansowych EVO w roku 2003. System miał za zadanie usprawnić i przyśpieszyć proces sprzedaży produktów firmy, usprawnić zarządzanie wewnętrzną siecią sprzedaży instytucji finansowej, z jej struktura organizacyjną, handlowcami i relacjami przełożony-podwładny.
Obraz zmienności wyglądu aplikacji dla grup partnerskich w ramach jednej instalacji EVO w Raiffeisen- Leasing Polska S.A.
W krótkim czasie system stał się podstawowym narzędziem pracy dla trzech głównych grup użytkowników będących uczestnikami procesu sprzedaży produktu finansowego:
•handlowców – wspierając ich w szybkim przedstawieniu atrakcyjnej oferty, sprawnym przygotowaniu umowy i dobrej komunikacji z innymi działami na etapie procedury kredytowej i weryfikacji dokumentów;
•analityków ryzyka – dostarczając im obszerny, kompletny i opracowany zestaw danych analitycznych, a także automatyzując wybrane zagadnienia analizy i oceny ryzyka;
•Back Office – wspierając procesy weryfikacji dokumentacji, a także rozliczenia i uruchomienia umowy.
Dzięki wsparciu dla wszystkich uczestników procesu uzyskano wysoki stopień automatyzacji i współpracy, który skutkował przyspieszeniem procesu, poprawą jakości, co z kolei pozwoliło na obniżenie kosztów i podniesienie poziomu satysfakcji klienta.
Jedną z ważniejszych funkcji systemu, miała być elastyczność w kreowaniu nowych produktów leasingowych na dynamicznie zmieniającym się rynku. Na efekty nie trzeba było długo czekać. Wdrożenie systemu było jedną z istotnych przyczyn awansu firmy na drugie miejsce na koniec 2003 roku w rankingu wartości środków oddanych w leasing (wg. danych Związku Polskiego Leasingu). Firma uzyskała także status najszybciej rozwijającej się spółki leasingowej w ramach Grupy Raiffeisen w Europie.
Firma reagując na zmiany rynkowe, dynamicznie dostosowywała gamę produktów do zapotrzebowania na rynku. Efektem było wiele wyróżnień nadanych przez niezależne instytucje m.in.
„Najlepsza firma leasingowa 2006 w leasingu maszyn i urządzeń” przyznana przez magazyn Forbes, "Laury Buildera 2007" - w kategorii produkty i usługi finansowe dla budownictwa - przyznane przez miesięcznik "Builder" już po raz drugi oraz "Gazele Biznesu 2007" - dziennik "Puls Biznesu" także po raz drugi przyznał wyróżnienie dla firmy i potwierdził przynależność do elitarnego Klubu Gazel Biznesu - grona firm najdynamiczniej rozwijających się.
Na bazie dobrej współpracy oraz wciąż rosnących wymagań klientów w 2007 roku firma Business Intelligence Technologies na potrzeby Raiffeisen-Leasing Polska S.A. rozszerzyła system EVO do wersji 2.0. Postępujący rozwój technologii informatycznych i infrastruktury sieciowej przedsiębiorstw, umożliwił zmianę architektury aplikacji z klient - serwer na aplikację działająca w Internecie/intranecie.
Kolejna rozbudowa systemu nastąpiła w 2008 roku o moduł procesowania przedmiotów leasingu. Aplikacja zwiększyła swoje możliwości o wsparcie procesu zakupu przedmiotów, pełne rozliczenie i rozksięgowanie transakcji (szczególnie istotne przy procesowaniu transakcji na wiele przedmiotów wycenionych w różnych walutach bądź odbieranych w różnym momencie), zarządzanie płatnościami (generowanie przelewów MultiCash, interpretacja wyciągów bankowych) i informowanie handlowców (oraz klienta) o aktualnym stanie procesu, zarządzaniu procesem rejestracji pojazdów. Tę właśnie wersję używa obecnie (styczeń 2011) Raiffeisen – Leasing Polska.
Dobrze zarządzana firma nie spoczęła na laurach. Raiffeisen-Leasing Polska S.A. należy dziś do grona największych firm leasingowych w Polsce. Do czynników wpływających na to zalicza się miedzy innymi trafny wybór systemu informatycznego. Na dzisiejszym szybko zmieniającym się rynku, zarządzanie sprzedażą wspomagane systemem EVO daje bardzo duże możliwości, a co najważniejsze wspomaga firmę w osiąganiu przewagi nad konkurencją.
„Współpraca z firmą Business Intelligence Technologies to był dobry wybór, który przyniósł nam długoterminowe korzyści, a także umożliwił realizację strategii rozwoju firmy. System EVO przez cały okres rozwoju Raiffeisen-Leasing Polska S.A. zapewniał elastyczność w definiowaniu nowych produktów finansowych, co pozwalało szybko reagować na zmieniające się potrzeby rynku usług finansowych. Dzięki wsparciu procesu sprzedaży systemem EVO, udało się uzyskać wysoki stopień automatyzacji i współpracy głównych grup użytkowników. Zaowocowało to przyspieszeniem procesu i poprawą jakości, oraz pozwoliło na obniżenie kosztów przy jednoczesnym podniesieniu satysfakcji klienta” – powiedział Waldemar Hlebowicz, Dyrektor Zarządzający w Raiffeisen-Leasing Polska S.A.
Źródło: http://bi-technologies.com.plMaciej Teska edytował(a) ten post dnia 22.02.11 o godzinie 10:20