Temat: ulubione narzędzia

Sądzę że każdy z nas ma swoje ulubione narzędzia - pozwalające mu wstępnie weryfikować hipotezy lub też szybko przygotowywać plan działań. Ja ostatnio bardzo często wykorzystuje budowane pod klucz uproszczone modele biznesowe opisujące dynamikę organizacji lub zjawiska, bardzo przydatna jest dla mnie również ustrukturyzowana analiza ryzyk.

konto usunięte

Temat: ulubione narzędzia

Henryk A.:
Sądzę że każdy z nas ma swoje ulubione narzędzia - pozwalające mu wstępnie weryfikować hipotezy lub też szybko przygotowywać plan działań. Ja ostatnio bardzo często wykorzystuje budowane pod klucz uproszczone modele biznesowe opisujące dynamikę organizacji lub zjawiska, bardzo przydatna jest dla mnie również ustrukturyzowana analiza ryzyk.

Cześć Henryk.

O jakich "budowanych pod klucz uproszczonych modelach" piszesz?

Pozdrawiam

Robert

Temat: ulubione narzędzia

Mówię na przykład o modelach, w których w oparciu o dane nośnikowe (np: ilość klientów w grupach produktowych lub segmentach) oraz wskaźnik lub grupę wskaźników przekładający nośnik na inną wartość (np: wskaźnik przekładający ilość klientów na ilość kontaktów - oparty o dotychczasowe zachowanie klientów - historyczne i estymowane skutki projektów i innicjatyw) otrzymujemy prognozę interesującego nas obszaru w przyszłości.

Przykład "abstrakcyjny" (poza branży telekomunikacyjnej)

1.Firma sprzedająca sprzęt RTV jest w trakcie wdrażania płatnej gwarancji rozszerzającej gwarancję standardowo oferowaną przez producenta (np: zakres, czas). Na podstawie estymowanej sprzedaży grup poroduktów jest planowane - ilość sprzedaży rozszerzonej gwarancji a tym samym ilość produktów w latach objętych odpowiedzialnością firmy. Następnie na podstawie estymowanej awaryjności w latach (plus koszt i lokalizacja geograficzna) jest estymowana ilość zgłoszeń klientów - oraz powiązany koszt dla firmy w przyjętym modelu obsługowym. Na takim modelu można na szybko przetestować kilka elementów - konieczna sprzedaż gwarancji rozszerzonej na 1000 sprzedanych produków - aby pokryć koszty stałe i zmienne modelu, szacowne koszty napraw przy awaryjności zgodnie z modelem - czyli dopasować strategię kosztową i sprzedażową...itp.

2. Sprzedaż usług dodatkowych w sieci klubów fitness. Skuteczność sprzedaży poszczególnych usług można sprowadzić w bardzo dużym uproszczeniu do /ilość klientów odwiedzających w miesiącu(w danej grupie/ razy /krotność odwiedzin w miesiącu/ razy /skuteczność sprzedaży na 1000 odwiedzin(krotność odwiedzin)/. Testują zmiane działań wspierających sprzedaż w jednej lokalizacji można przełożyć zmianę tej skuteczności na inne lokalizacje lub też obserwując zmiany współczynników skuteczności estymować jak będzie wyglądała sprzedaż w przyszłości.

Każdy z tych modeli jest maksymalnie uproszczony, robi się je bardzi szybko (w zasadzie od ręki o ile ma się dane) - stanowią punkt wyjścia do dalszych bardzo szczegółowych prac i analiz.



Wyślij zaproszenie do