Temat: Ogłoszenia
Motywowanie pracowników poprzez podnoszenie kwalifikacji menedżerów - ostatnie miejsca
Umiejętność motywowania jest elementarną cechą efektywnych menedżerów, liderów zespołów oraz przedsiębiorców. Pozostaje nadal jednym z najtrudniejszych zadań, wymagających łączenia praktycznych doświadczeń z teorią psychologii człowieka. Perspektywa otrzymania wynagrodzenia mobilizuje pracownika do pojawienia się w miejscu pracy o wyznaczonej porze i wykonywania powierzonych obowiązków. Rzadziej jednak motywuje do skuteczniejszej i efektywniejszej pracy. W przypadku gdy pracodawca oczekuje od pracowników aktywności, musi zaoferować coś więcej. Organizacja z pozytywnie konotowaną kulturą, stylem kierowania oraz pozytywną atmosferą przyciąga i utrzymuje najlepszych ludzi na rynku.
Program szkolenia:
1. Motywacja jako źródło podejmowania działań:
• motywacja a potrzeby
• prowadzenie do rozpoznawania motywów ludzkich działań
• motywacja negatywna – geneza
• motywacja pozytywna – techniki wzmocnień
2. Płacowe instrumenty motywowania pracowników:
• zasady stymulacji finansowej
• efektywne premiowanie w firmie
• jak i kiedy ustalać nagrody w firmie
• dodatkowe gratyfikacje – zasady ustalania i wykorzystywania
3. Pozapłacowe instrumenty motywowania pracowników:
• system motywacyjny a indywidualne podejście do pracownika
• marketing wewnętrzny – klient wewnętrzny
• ścieżki kariery, indywidualny rozwój pracownika
• kultura organizacyjna a motywacja pracowników
• techniki komunikacji a motywacja pracowników
• organizacja pracowników a motywacja pracowników
4. Motywacja a samo-motywacja
• jak i skąd czerpać motywację do działania?
• wywieranie pozytywnego wpływu – co decyduje o byciu skutecznym szefem
• identyfikacja motywacji pracowników do pracy (psychologiczna analiza osobowościowa z możliwością wykorzystania w miejscu prac)
• co zniechęca pracowników do pracy?
• jak utrzymać wysoki poziom motywacji swojej oraz pracowników?
5. Styl kierowania, a motywacja podwładnych
6. Motywacyjna komunikacja interpersonalna w zespole
7. Konstruktywna rozmowa dyscyplinująca z pracownikiem
8. Motywowanie przez cele, rozwój, autorytet i przywództwo
Cele szkolenia:
1. Wykształcenie umiejętności wykorzystywania potencjału ludzkiego w organizacji.
2. Kształtowanie silnej, zintegrowanej oraz profesjonalnej kadry.
Szczegółowe cele:
1. Pogłębienie praktycznej wiedzy na temat motywacji pracowników do pracy.
2. Nauka stosowania adekwatnych narzędzi motywacyjnych do członków zespołu i zespołu jako grupy.
3. Łączenie celów indywidualnych z celami organizacji.
4. Budowanie autorytetu.
5. Kreowanie charyzmatycznej osobowości.
Informacje organizacyjne:
Przedmiotowe szkolenie obejmuje dwa dni zajęć w wymiarze 14 godzin zegarowych: 9-16. Program przewiduje dwie przerwy kawowe oraz lunch każdego dnia. Uczestnicy otrzymają skrypty materiałów szkoleniowych oraz imienne certyfikaty potwierdzające uczestnictwo. Ilość miejsc 6 – 12 osób.
Koszt uczestnictwa wynosi 550 złotych brutto
Termin szkolenia:
Szczecin 16 – 17 kwietnia 2011 r.
Gdynia 27 – 28 kwietnia 2011 r.
Zgłoszenie uczestnictwa:
Osoby lub firmy zainteresowane uczestnictwem powinny przesłać formularz zgłoszeniowy dostępny w zakładce: „Pobierz” pod adresem
http://caelum-consulting.eu i odesłać na adres mailowy lub zgłosić telefonicznie pod numer: +48 506 027 410.