Temat: Konsultant zawsze winny

Witajcie,

jestem ciekawy Waszej opinii. Mianowicie ostatnio obserwuję zaprzyjaźnionych ze mną konsultantów i z tej obserwacji nasuwa mi się jedna teza: Konsultant zawsze jest winien niepowodzeń klienta - w ocenie klienta. Stąd moje pytanie na szeroki forum Goldenline, czy faktycznie obserwujecie, iż jak pojawiają się problemy Wasi klienci w pierwszej kolejności winią Was a nie patrzą na własne nieciągnięcia ?
Mirosław Antosik

Mirosław Antosik Pełnomcnik Zarządu
ds Zakupu surowca,
Zentis Polska

Temat: Konsultant zawsze winny

no a kto ?

Temat: Konsultant zawsze winny

To oczywiście fragment szerszej prawdy. Najczęściej w ogóle winy szukamy poza swoimi działaniami.
Winni są konsultanci, sprzedawcy itp - w ocenie zarządu.
A z kolei pracownicy niższego szczebla z reguły winia swoich szefów ..........

konto usunięte

Temat: Konsultant zawsze winny

Wszystko zależy od rodzaju "consultingu" ale z reguły niestety tak to właśnie jest.
Jeśli coś idzie nie tak to jest jak w małżeństwie - wina leży po obu stronach - żony i teściowej.
Mikołaj Lipiński

Mikołaj Lipiński M&A Partner,
Investment Committee

Temat: Konsultant zawsze winny

Głupotą byłoby twierdzić, że nie ponosimy nigdy winy. Jeśli z powodu naszych działań firma ponosi stratę to dobry konsultant powinien to szybko dostrzec i wprowadzić działania naprawcze.

Z drugiej strony jesteśmy jedynie doradcą zarządu, który to de facto kieruje firmą, podejmuje decyzje i bierze za to odpowiedzialność. Dlatego też jestem zwolennikiem bardzo rozbudowanej komunikacji pomiędzy tymi dwoma ośrodkami. Zarząd musi nas nauczyć prowadzenia swojego biznesu, a my wspieramy go naszym doświadczeniem.

Wojciech Gardziński

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora

Temat: Konsultant zawsze winny

No dobrze, zatem wiemy, iż konsultant zawsze winien a teraz pytanie: Czy jest jakakolwiek metoda aby się zabezpieczyć przed pretensjami ze strony klienta?

Czy stosowne zapisy w umowie?, czy może spłaszczanie relacji z klientem sam nie wiem, może ktoś ma pomysł albo sprawdzony patent na klienta?

konto usunięte

Temat: Konsultant zawsze winny

"Protokół odbioru" :) Jeśli dostał to czego chciał i nie ma żadnych zastrzeżeń to niech to potwierdzi na piśmie i bierze pózniej za to odpowiedzialność. :)
Mikołaj Lipiński

Mikołaj Lipiński M&A Partner,
Investment Committee

Temat: Konsultant zawsze winny

Jak dobrze wiemy... konsultant nie jest zawsze winny:) jak się bronić? Protokół odbioru nie sprawdza się w przedsiębiorstwach oferujących doradztwo gospodarcze. Stosujemy jasne zapisy umów, czego się od nas oczekuje, jakie ewentualnie mają być efekty i czy nasze decyzje są wiążące.

Trochę inaczej kształtuje się sprawa np. w przypadku interim management - tutaj są efekty, które są mierzalne, porównywalne i możliwe do ustalenia wcześniej.
Artur Kucharski

Artur Kucharski Zajmuję się rozwojem
ludzi i firm

Temat: Konsultant zawsze winny

Po przeczytaniu Waszych postów zaczynam wierzyć, że jestem z innego kraju lub rynku.
Po pierwsze moi klienci (z czego jestem teraz szczególnie szczęśliwy) nie działają w kategoriach winy, tylko celów do osiągnięcia i stopniu ich realizacji. Jeżeli jakiegoś elementu nie uda się osiągnąć to wspólnie zastanawiamy się dlaczego i co zrobić aby go zrealizować lub naprawić ewentualna pomyłkę.
To krzywdzące zarówno dla klientów jak i konsultantów uproszczenie do pytania: kto winny?

Jeżeli popełniłbym błąd to zrobiłbym wszystko aby go naprawić a nie koncentrować się na kogo wina spadnie - określanie winy to banalne i mało dojrzałe podejście.

Jak uniknąć błędu/błędów? Racjonalnie zobowiązywać się przed klientem. Deklarować tylko to co jestem w stanie zrobić. Pracować w tematach, które znam. Dobrze się przygotowywać do pracy. Konsultować postępy prac i reagować na każdy element nie zgodny ze zleceniem.

Miłego

Następna dyskusja:

Konsultant zaraz po studiac...




Wyślij zaproszenie do