Anna  Leśnikowska-Jaro s

Anna
Leśnikowska-Jaro
s
Psycholog, Trener
Biznesu dla firm
produkcyjnych, HR
Kons...

Temat: Klient do reformy?

Zarza się, że projekt rekrutacyjny, który realizuję napotyka na barierę nie do przeskoczenia. Każdy kolejny zatrudniony pracownik jest zły i trzeba go wymienić. Bywa, że taki nowy pracownik sam rezygnuje.
Z szybkiej analizy wynika, że ewidentną barierą jest klient (zykle prywatny właściciel), który, że tak to ujmę, ne ma świadomości co to jest kapitał ludzki i jak o niego dbać. W związku z tym uważa, że pracownik jest jego własnością, tak w sensie fizycznym i psychicznym. On ma prawo do wszystkiego a pracownik żadnego. I nie chce usłyszeć, że może to on popełnia gdzieś błąd.

I zadaję sobie za każdym razem pytanie, co zrobić? Consulting to też moja praca, ale nie tego tyczyło zamówienie. Czy porywać się z motyką na słońce i pracować nad zmianą postawy klienta? (consulting z własnej inicjatywy) Czy zrobić swoje, nie walczyć z wiatrakami, podziękować i dowidzenia?

Jakie są Wasze przemyślenia?Anna Leśnikowska-Jaros edytował(a) ten post dnia 19.06.07 o godzinie 22:19
Przemysław Lisek

Przemysław Lisek Trener i konsultant
zarządzania
projektami

Temat: Klient do reformy?

Zamiast odpowiedzi wprost:
Pewna zaprzyjaźniona ze mną firma szkoleniowo-doradcza ma taką misję - "Pomagamy tylko tym, którzy chcą dać sobie pomóc"

konto usunięte

Temat: Klient do reformy?

Cóż rekrutacja to ciężki biznes ( ale i dobrze płatny :-) ) - ileś lat sie tym zajmowałem i wniosek jest moim zdaniem jeden - jeśli KLient "odwala" wszystkich kolejnych kandydatów to albo:

- mamy do czynienia ze złym rozpoznaniem potrzeb organizacji (a często firmy same do konca nie wiedzą kogo chcą i trzeba im pomóc zrozumieć własne oczekiwania / potrzeby)- zaczynajmy szukać problemów od siebie, potem u Klientów
- jeśli wiemy, że zrobilismy co w naszej mocy a skutków nie ma cóż.. decyzja biznesowa - czy chcemy angażować się w walkę z wiatrakami czy moze lepiej ten czas poświęcić na innych Klientów / projekty

A no i zawsze baaardzo pomagają precyzyjne umowy w takich sytuacjach:-)

powodzenia w działce R&S.

MK

konto usunięte

Temat: Klient do reformy?

Witam,

cóż tu powiedzieć. Niestety tacy klienci zdarzają sie wszędzie. Sam miałem kilku takich klientów. w sytuacji kiedy ktoś szuka ale tak naprawde nie chce znaleźć, to cokolwiek byś nie zrobiła będzie żle. Lepiej dać sobie spokój z takim projektem, oczywiście wsześniej informując klienta.
Anna  Leśnikowska-Jaro s

Anna
Leśnikowska-Jaro
s
Psycholog, Trener
Biznesu dla firm
produkcyjnych, HR
Kons...

Temat: Klient do reformy?

Dziękuję za odpowiedzi, już sobie zadawałam pytanie czy ktoś zagląda jeszcze na to forum ;)

Macie rację, że z tym pomaganiem (nie na siłę) to należałoby wpisać w misję i cele firmy. Oczywiście zawsze należy się doskonalić w badaniu potrzeb klienta. Z moich doświadczeń wynika, że osoba zamawiająca (np. dział personalny korporacji) nie może być jedynym źródłem informacji choć lubi taką rolę sobie uzurpować.

Co do mojego opisywanego klienta - wpadłam na jeszcze jeden pomysł. Namawiam go, na rekrutuję spec. ds. personalnych. Taka osoba sama sobie w firmie i tak nie poradzi sobie bez pocy zewnętrznej firmy a dzień w dzień drążąc skałę zrobi czarną robotę. Dla dobra wszystkich :)

konto usunięte

Temat: Klient do reformy?

no pomysł z rekrutacją specjalisty jest wcale fajny i przebiegły;) Pamięta tylko ze masz klienta, który wykazuje oznaki całkowitego niezdecydowanie i choć da się przekonać do pomysłu, to za jakis czas zdecyduję się usunąć osobę z pokładu. Ale trzymam kciuki za powodzenie:)
Anna  Leśnikowska-Jaro s

Anna
Leśnikowska-Jaro
s
Psycholog, Trener
Biznesu dla firm
produkcyjnych, HR
Kons...

Temat: Klient do reformy?

czyli potrzebuję spec. ds. personalnych ze skłonnościa do masochizmu ;) - dłużej wytrwa (wiem, okrutny żarcik)

konto usunięte

Temat: Klient do reformy?

albo przed podjęciem pracy mała operacja..lobotomia;) wtedy juz nic jej nie ruszy..;)))
Anna  Leśnikowska-Jaro s

Anna
Leśnikowska-Jaro
s
Psycholog, Trener
Biznesu dla firm
produkcyjnych, HR
Kons...

Temat: Klient do reformy?

a to też ciekawe zjawisko, że w firmach, które dręczą psychicznie ludzi nadal ludzie pracują, płaczą i pracują mimo, że mają kompetencje i jest potencjał na rynku pracodawców;

to już chyba związek ofiara - dręczyciel

tu jest potrzebna specjalna konstrukcja psychiczna pracownika, znam takie przypadki
Anna  Leśnikowska-Jaro s

Anna
Leśnikowska-Jaro
s
Psycholog, Trener
Biznesu dla firm
produkcyjnych, HR
Kons...

Temat: Klient do reformy?

i pewnie dlatego, ze tak podnębiani przez miesiące / lata stracili już wiarę w to, że są na tyle dobrzy by znaleźć lepszego pracodawcę

konto usunięte

Temat: Klient do reformy?

Anna L.:
a to też ciekawe zjawisko, że w firmach, które dręczą psychicznie ludzi nadal ludzie pracują, płaczą i pracują mimo, że mają kompetencje i jest potencjał na rynku pracodawców;

to już chyba związek ofiara - dręczyciel

tu jest potrzebna specjalna konstrukcja psychiczna pracownika, znam takie przypadki

no cóz zjawisko to nazwano syndromem sztokholmskim:) ta relacja kata i ofiary.

Następna dyskusja:

Klient jest priorytetem!




Wyślij zaproszenie do