Sandra K.

Sandra K. Certyfikowany
Psychoterapeuta,
Psycholog, Trener

Temat: Elementy zarządzania kontaktami handlowymi

Zarządzanie kontaktami handlowymi to proces zapewnienia skutecznych usług, które odpowiadają na potrzeby klientów.

Trzy podstawowe obszary zarządzania długoterminowymi kontaktami z klientem to:
1. Zarządzanie momentami kluczowymi
2. Planowanie obsługi klienta
3. Zintegrowana komunikacja z klientem

Kontakty z klientem istnieją w czasie. Większość z nich można podzielić na dwa okresy: przed i po rozpoczęciu współpracy.

W fazie przed, firma używając różnych narzędzi marketingowych, stara się trafić do oczekiwań potencjalnych klientów. Jednym z ważnych sposobów zrobienia tego jest sprzedaż osobista. W wyniku kontaktu klienta z informacjami proponowanych usługach, wyrabia on sobie zdanie na temat tego, czego może oczekiwać od usługodawcy. Jeśli uda się wytworzyć w kliencie odpowiednie oczekiwania oraz przekonać go, że jesteśmy w stanie je zaspokoić, to zdecyduje się on na korzystanie z usług naszej firmy. W tym momencie klient staje się integralną częścią firmowego systemu dostarczania usług.

Jeżeli chcesz poczytać na ten temat więcej, serdecznie zapraszam do zapoznania się z naszym firmowym blogiem, na którym znajdziesz ten oraz inne ciekawe artykuły.
ZOBACZ TERAZ!