Karol
S.
Doświadczony
międzynarodowy
specjalista w branży
IT i ba...
Temat: Ciekawe Zadanie
Hej,Mam pewne zadanie do zrealizowania i pomyślałem sobie, że może ktoś chciałby się włączyć intelektualnie i pomóc mi we właściwym zdefiniowaniu podejścia. Nie jestem konsultantem, pracuje w banku i jest to jedno z zadań o które mnie poproszono. Podejrzewam, że większość managementu zadowoliłaby się jakąś prosta analizą, ale chcę wyjść poza ramy i zaproponować bardziej ustrukturyzowane podejście do rozwiązania.
Mianowicie w firmie prowadzony jest dość duży projekt budowy i otwarcia nowego centrum gotówkowego. Podstawowy zakres obowiązków takiego centrum to:
- przygotowywanie dostaw gotówki do oddziałów (Processing orders) - 2-3 dostawy na tydzień,
- przetwarzanie zwrotów gotówki z oddziałów (Processing Remits) - 2-3 razy w tygodniu z każdego,
- zarządzanie płynnością gotówki w centrum,
- FX zamówienia i zwroty,
- i najważniejsze centralne przetwarzanie depozytów - czyli jak są jakieś duże firmy, stacje benzynowe, parkingi, itp. to zamiast ciągnąć tą kasę do oddziału, konwój przywozi kasę prosto do centrum, gdzie jest wszystko przetwarzane szybciej i taniej.
Zadanie polega na wykonaniu analizy, która pozwoliłaby w wybraniu i zaprojektowaniu optymalnego portfolio produktów i usług dla klientów w tym regionie. Co więcej pod uwagę bierze się możliwość poszerzenia usług, włączając w to mały outsourcing (tzn. bank zajmują się back-office gotówką dla na przykład dużych sieci handlowych). W krótkim okresie to ma być tylko wielki sejf, ale w długim profil może się zmienić.
Moje podejście będzie składać się z kilku faz. Każda faza będzie potrzebować pewnego wkładu i da pewne rezultaty. Wkład to będą głównie dane, a rezultaty to wyniki analizy. Nie zamierzam proponować rozwiązania tylko dać im analizę i seniorzy podejmą decyzję.
I. Analiza profilu klienta (tylko corporate i retail) - zestaw analiz opisujący rodzaj klienta w regionie, branża, lokalizacja, średnie obroty, itp. Głównie użyje CRM-u.
II. Analiza profilu pieniądza i depozytów - czyli ile, jak, i jak często. Wraz z analizą denominałów. (PS. zaznaczam, że pracuje w Irlandii i tu się wciąż operuje czekami)
III. Analiza przychodów z różnych działań w obecnych oddziałach tego regionu - czyli z czego mają najwięcej kasy.
IV. ???
Ktoś ma jeszcze jakieś pomysły na następne fazy czy powinno tu być podsumowanie?? Może coś dodacie w fazach I-III??
Za wszelką pomoc dziękuję. Zaznaczam, że nie robię tego komercyjnie , tzn. robię to w ramach moich normalnych obowiązków.