Marcin Nowak

Marcin Nowak Handel B2B

Temat: Pierwszy amerykański hub lotniczy w Chinach

Pierwszy amerykański hub lotniczy w Chinach
poniedziałek, 13. sierpnia 2007 , 19:25

Na międzynarodowym lotnisku Pudong w Szanghaju w 2008 roku powstanie Package & Freight, pierwszy hub lotniczy, którego inicjatorami są UPS i zarząd lotniska w Szanghaju.
Hub połączy także punkty obsługi UPS w Chinach za pomocą usługi zapewnionej przez Yangtze River Express, chińską linię lotniczą cargo. Umowę dotyczącą działalności hubu oraz kontrakt leasingowy są bezpośrednim wynikiem amerykańsko–chińskiego porozumienia dotyczącego usług transportowych w lotnictwie cywilnym, podpisanego przez rządy Chin oraz Stanów Zjednoczonych w lipcu 2004 roku. Na podstawie umowy dotyczącej usług lotniczych z 2004 roku, UPS będzie mógł w przyszłości łatwiej rozszerzać swoją międzynarodową oraz chińską sieć połączeń przy jednoczesnym zyskaniu na elastyczności w planowaniu lotów.
Projekt hubu jest najnowszą z serii strategicznych inicjatyw dotyczących rozszerzania działalności UPS i obecności marki w Chinach. W 2005 roku firma objęła bezpośrednią kontrolą swoje operacje, obsługując ponad 330 miast w Chinach, które stanowią 85% działalności międzynarodowego handlu w Chinach. UPS także poszerzał swoją działalność lotniczą w Chinach przez cały rok 2006 i obecnie obsługuje więcej punktów lotniczych w Chinach niż jakakolwiek inna amerykańska linia lotnicza, towarowa czy pasażerska. Firma zwiększyła swoje zatrudnienie w Chinach do ponad 4500 pracowników, tworząc jednocześnie szeroką logistyczną infrastrukturę obejmującą ponad 60 centrów dystrybucyjnych. Przez pięć ostatnich lat UPS zainwestował w Chinach około 600 milionów dolarów i z powodzeniem stał się pierwszym w Chinach przewoźnikiem należącym w całości do kapitału zagranicznego.

Jak powiedział Ken Torok, president, UPS Asia-Pacific - „Podpisanie kontraktu pokazuje nasze głębokie zaangażowanie na rynku chińskim i jest najważniejszym kamieniem milowym na drodze do powiększenia naszej infrastruktury lotniczej w tym kraju. Powiększając nasze sieci transportowe i dystrybucyjne oraz zwiększając ilość doręczanych paczek i usług łańcuchu dostaw w Chinach, Międzynarodowy Hub Lotniczy UPS połączy Chiny z międzynarodowymi rynkami szybciej i bardziej wydajnie”.
„Hub byłby niemożliwym przedsięwzięciem” kontynuuje Torok „gdyby nie realizacja wizji rządu Szanghaju związanej z rozwojem infrastruktury, dzięki której Szanghaj mógł stać się globalnym logistycznym hubem. Ponadto, te dodatkowe prawa mogą zwiększyć wydajność UPS jako oficjalnego dostawcy usług logistycznych i ekspresowych dla Pekińskiego Komitetu Olimpijskiego”
Nowy hub będzie budowany w południowej części West Cargo Terminal na Międzynarodowym Lotnisku w Pudong na obszarze prawie 96 000 metrów kwadratowych i oczekuje się jego szybkiej ekspansji. Ładowność sortowa hubu jest zaprojektowana tak, by osiągnąć 17 000 jednostek na godzinę do 2012, a ilość zatrudnionych pracowników powinna przekroczyć 1 000 do 2010 roku. Międzynarodowy Hub Lotniczy będzie oferował natychmiastowe korzyści dla klientów UPS włączając w to późniejsze terminy odbioru w regionie Szanghaju i zwiększoną ładowność.
Po otwarciu, hub będzie czynny 24 godziny na dobę, siedem dni w tygodniu, a UPS zwiększy ładowność do Szanghaju zastępując obecne samoloty MD-11 Boeingami 747-400.
Samoloty UPS obecnie wykonują tygodniowo 76 startów i lądowań w Szanghaju z dodatkowymi 24 operacjami przeprowadzonymi przez Yangtze River Express. Te liczby wzrosną, po tym jak hub UPS zacznie funkcjonować i ładowność Międzynarodowego Lotniska w Pudong będzie stale wzrastać.

źródło: http://www.spedycje.pl/spedycja_transport_lotniczy/761...