Marcin Nowak

Marcin Nowak Handel B2B

Temat: Drugi wielki terminal kontenerowy w Gdańsku

Drugi wielki terminal kontenerowy w Gdańsku
2007-10-14,

Zbudowaniem wielkiego terminalu kontenerowego w porcie gdańskim są zainteresowani armatorzy i firmy portowe z Chin. Wstępną deklarację dotyczącą takiej inwestycji złożyli przedstawicielom Zarządu Morskiego Portu Gdańsk SA, przebywającym niedawno z wizytą w Chinach, reprezentanci zarządu Ningbo Port Group Ltd.
Wizję rozwoju portu gdańskiego, sięgającą końca XXI wieku i obejmującą jego rozbudowę na morzu, przedstawił Stanisław Cora, prezes ZMPG SA. Uwzględnia ona zbudowanie m.in. drugiego, po DCT Gdańsk SA, terminalu kontenerowego - napisał "Dziennik Bałtycki".

- Port Ningbo, z którym łączy nas umowa o współpracy, jest czwartym na świecie co do wielkości przeładunków - podkreśla prezes Cora. - Chińskie porty są gotowe do inwestowania nad Bałtykiem i uruchomienia bezpośrednich połączeń kontenerowych z portami nadbałtyckimi. W Chinach otrzymaliśmy wyraźnie oświadczenie w tej sprawie. W grudniu ma odwiedzić Gdańsk grupa specjalistów chińskich, aby zapoznać się z możliwościami zbudowania u nas terminalu kontenerowego.

Prezes Cora przekazał, że przeprowadzono analizy ekonomiczne, które wykazały, że rejsy statków kontenerowych na liniach porty dalekowschodnie - porty nadbałtyckie są opłacalne. Chodzi o przewozy ładunków dużymi kontenerowcami oceanicznymi o pojemności do 5000 TEU, czyli kontenerów 20 - stopowych.

Takie statki można obsługiwać w Gdańsku, bo pozwala na to głębokość basenów w Porcie Połnocnym. Okazało się, że transportowanie kontenerów z Chin do wielkich portów zachodnioeuropejskich, a potem dowożenie ich małymi kontenerowcami do mniejszych portów nadbałtyckich, m. in. do polskich, jest kosztowniejsze.

(Dziennik Bałtycki)

http://www.etransport.pl/wiadomosc5106.html