konto usunięte

Temat: Perspektywy rozwoju rynku logistycznego

Pojawiają się opinie, że to tylko kwestia czasu, kiedy na światowym rynku produkcji i sprzedaży karty będą rozdawać tylko dwaj gracze - producenci i wielkie firmy logistyczne.
Czy zgadzacie się z takim stwierdzeniem?Katarzyna Gędas edytował(a) ten post dnia 01.12.10 o godzinie 15:16

konto usunięte

Temat: Perspektywy rozwoju rynku logistycznego

Duże firmy zapewne będą wieść prym, zarówno w produkcji, jak i logistyce. Jednak dostrzegalna jest silna regionalizacja: z jednej strony wśród producentów, z drugiej w dziedzinie usług transportowych, i tam swoich szans mogą upatrywać mniejsi gracze w dziedzinie logistyki.Marta Wojcieszkiewicz edytował(a) ten post dnia 08.12.10 o godzinie 14:59
Andrzej B.

Andrzej B. Unicorn Media

Temat: Perspektywy rozwoju rynku logistycznego

„Wzrost gospodarczy, rosnąca międzynarodowa wymiana handlowa i wysoki poziom inwestycji zagranicznych stwarzają doskonałe perspektywy dla rozwoju polskiego rynku usług transportowych i logistycznych. Rośnie również rola Europy Środkowo-Wschodniej jako miejsca lokalizacji zakładów produkcyjnych przez europejskie przedsiębiorstwa, a Polska, ze względu na swoje znaczenie w regionie i położenie geograficzne – powinna być jednym z największych beneficjentów tego trendu” – czytamy w raporcie "Rynek transportu i logistyki w Polsce", przygotowanym przez Zespół Analiz Gospodarczych ING Banku w maju 2007 roku.
Rynek transportu i logistyki w Polsce | Raport
Czy uważacie, że pomimo kryzysu gospodarczego z przełomu 2009 i 2010 roku, pozytywne prognozy dla polskiej logistyki sprawdzają się?

konto usunięte

Temat: Perspektywy rozwoju rynku logistycznego

Rynek logistyczny wychodzi z kryzysu, jakiego doświadczył w 2009 roku. Prognozy na przyszły rok są optymistyczne, zwłaszcza dla mniejszych graczy, którzy realizują zlecenia w skali lokalnej.

Więcej na temat podsumowań i prognoz można przeczytać tutaj:

Ranking firm logistycznych
Tomasz Szmid

Tomasz Szmid Prezes Zarzadu,
Balticon S.A.

Temat: Perspektywy rozwoju rynku logistycznego

Polecam uwadze wszystkim zainteresowanym.

http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Australijczycy-wyb...

Proponuje podyskutować na temat perspektyw rozwoju.

Może zacznijmy tak:
Port w Gdyni od 30 lat twierdzi, że zbuduje centrum logistyczne.
A do dziś nie powstało.
Dlaczego???
Brak środków?
Brak odwagi?
Brak zainteresowania?
Brak uzasadnienia?
Michał Magdziarz

Michał Magdziarz Wiceprezes Zarządu,
Balticon S.A.

Temat: Perspektywy rozwoju rynku logistycznego

Zgadzam sie z Panem. W Gdyni inwestycje nie są tak spektakularne jak np. budowa DCT w Gdańsku.

Ale są konsekwentnie przeprowadzane.
Na przestrzeni ostatnich lat.
- Infrastruktura drogowa (Estakada kwiatkowskiego, ul. J. Wiśniewskiego, komunikacja portowa).
- Uruchomienie Gdynia Container Terminal.
- Rozbudowa portowych powierzchni magazynowych.


Gdańsk goni Gdynię i jest poważnym konkurentem. Kto na tej rywalizacji zyska?Michał Magdziarz edytował(a) ten post dnia 17.12.10 o godzinie 09:40
Tomasz Szmid

Tomasz Szmid Prezes Zarzadu,
Balticon S.A.

Temat: Perspektywy rozwoju rynku logistycznego

No właśnie.

To Arka, czy Lechia będzie górą??

konto usunięte

Temat: Perspektywy rozwoju rynku logistycznego

Niewątpliwie ważnym wydarzeniem na rynku polskiej logistyki będzie powstanie Parku Przemysłowo-Logistycznego w Gdańsku. Inwestycja ma zajmować 110 hektarów i kosztować ok.200-300 mln euro. To największy tego typu projekt w północnej Polsce.

Park Przemysłowo-Logistyczny
Damian Hajduk

Damian Hajduk TSL, SCM, PM, MICE :
projekty,
organizacja,
koordynacja, ...

Temat: Perspektywy rozwoju rynku logistycznego

Skoro "największy" to znaczy, że jeszcze większy niż Gazoport w Świnoujściu.

Jakie miary stosujemy do określenia projektu inwestycyjnego jako "największy"?

konto usunięte

Temat: Perspektywy rozwoju rynku logistycznego

Rzeczywiście, jak się okazuje "największy" to pojęcie względne:)
Choć obie inwestycje mieszczą się w pojęciu "logistyka", to mają odmienny charakter. W Parku Przemysłowo-Logistycznym mają powstać magazyny, powierzchnie biuro-socjalne, fabryki i zakłady przemysłowe.
Gazoport w Świnoujściu będzie natomiast ściśle sprofilowany pod jeden konkretny produkt, czyli skroplony gaz.

Gazoport w ŚwinoujściuKatarzyna Gędas edytował(a) ten post dnia 04.01.11 o godzinie 10:36
Damian Hajduk

Damian Hajduk TSL, SCM, PM, MICE :
projekty,
organizacja,
koordynacja, ...

Temat: Perspektywy rozwoju rynku logistycznego

Ale nie dowiedzieliśmy się jakie miary.
Skoro jest to pojęcie względne to prosimy o miary 'balticońskie'.

Inna rzecz, że określenie finansowania rozpoczynanej inwestycji na
"około 200-300 mln EURO" to jest rzeczywiście bardzo względne.
Nawet jeśli to są miary 'balticońskie'.

konto usunięte

Temat: Perspektywy rozwoju rynku logistycznego

Park Przemysłowo-Logistyczny komunikowany jest w mediach jako największa inwestycja tego typu. O miarach można oczywiście dyskutować.
Czy miarą wielkości jest:
- koszt inwestycji,
- wielkość terenu przeznaczonego pod inwestycję,
- skala inwestycji,
- źródła pozyskania kapitału,
- grupa jej odbiorców/użytkowników itp.
Można w zasadzie dyskutować bez końca.
A jakie są preferowane przez Pana "miary"?
Damian Hajduk

Damian Hajduk TSL, SCM, PM, MICE :
projekty,
organizacja,
koordynacja, ...

Temat: Perspektywy rozwoju rynku logistycznego

Jakość komunikowania też jest istotna,
( pomimo że to co czasami robią media zdaje się temu przeczyć ).

---

Aby określić uniwersalnie wielkość inwestycji przyjmuje się na ogół miarę kapitałową, czyli [ budżet projektu ] kosztorysowy* i/lub rzeczywisty.

Przy mniejszych inwestycjach kubaturowych miernikiem jest [ powierzchnia ]
np. developer oddał w tym kwartale 37 mieszkań o łącznej powierzchni...m2 i 62 lokale użytkowe o łącznej powierzchni ...m2.

Przy inwestycjach liniowych stosowaną miarą jest też [ długość ],
np. oddano do użytku 119 km autostrad, 72 km dróg ekspresowych dwujezdniowych.

Czasami określa się także [ wielkość zatrudnienia ],
czyli jak by to ładnie powiedzieć kapitał ludzki zaangażowany przy realizacji projektu.

---
* Czy ma Pani kontakt z inwestorem Parku Przemysłowo-Logistycznego?
Z miłą chęcią zweryfikuję mu podany kosztorys za 1% wartości przedziału
oraz dajmy na to 20-25% uzyskanych oszczędności.

konto usunięte

Temat: Perspektywy rozwoju rynku logistycznego

Niestety nie posiadam kontaktu do inwestora Parku Przemysłowo-Logistycznego. Obserwuję jedynie aktualności i trendy na rynku logistycznym.

konto usunięte

Temat: Perspektywy rozwoju rynku logistycznego

O kondycji portów morskich wypowiedziała się Anna Wypych-Namiotko, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury. Zapraszamy do zapoznania się z artykułem:

Z portów polskich możemy być dumniKatarzyna Gędas edytował(a) ten post dnia 18.01.11 o godzinie 12:41
Damian Hajduk

Damian Hajduk TSL, SCM, PM, MICE :
projekty,
organizacja,
koordynacja, ...

Temat: Perspektywy rozwoju rynku logistycznego

Proszę o sprawdzenie odsyłacza.

konto usunięte

Temat: Perspektywy rozwoju rynku logistycznego

Już jest ok :)
Damian Hajduk

Damian Hajduk TSL, SCM, PM, MICE :
projekty,
organizacja,
koordynacja, ...

Temat: Perspektywy rozwoju rynku logistycznego

Katarzyna Gędas:
Niestety nie posiadam kontaktu do inwestora Parku
Szkoda, miałem nadzieję, że będzie wartość dodana z naszych rozmów.
Damian Hajduk

Damian Hajduk TSL, SCM, PM, MICE :
projekty,
organizacja,
koordynacja, ...

Temat: Perspektywy rozwoju rynku logistycznego

Katarzyna Gędas:
O kondycji portów morskich wypowiedziała się Anna Wypych-Namiotko, podsekretarz stanu w Ministerstwie

Dlaczego te połączenia między Szwecją-Danią a południową Europą nie przeszły przez Świnoujście?
- Z naszej strony prowadzimy działania, które mają na celu skonsolidowanie zainteresowanych województw i partnerów ze Szwecji, Czech oraz Słowenii wokół środkowoeuropejskiego korytarza transportowego (CETC). Może za mało skutecznie walczyliśmy o ten korytarz.
Jeśli będziemy nadal wolno budować drogi, niezbyt szybko modernizować połączenia kolejowe, to zawsze będziemy tracić w połączeniach międzyportowych.
Myślę, że mimo wszystko jakiś optymistyczny akcent należy położyć. Nasze inwestycje w infrastrukturę dostępu do portów od strony lądu, sama infrastruktura portowa, a także wszystkie ciągi transportowe, kolejowe i drogowe, są zaplanowane i zakontraktowane. Jednak na ich realizację trzeba czasu. Klient jest niecierpliwy, biznes musi się kręcić i na dziś oferta portów niemieckich jest gotowa, a nasza się dopiero rozwija.


Ano właśnie. Co po sprawnych (umownie) portach jak nie ma zadowalających połączeń między nimi a ośrodkami generującymi eksport i import ładunków.

CETC jest korytarzem uzupełniającym sieci TEN-T. A to trochę za mało, zwłaszcza jak na tyle czynionych starań.
Również niezadowalający jest stan połączeń portów Trójmiasta Pomorskiego z centrum i południem kraju.

I na koniec jeszcze jedno zagadnienie, które rozmówcom najwyraźniej umknęło.
To znaczenie mostów ( dwóch obecnych i jednego przyszłego ) nad cieśninami duńskimi w logistyce do i ze Skandynawii.

konto usunięte

Temat: Perspektywy rozwoju rynku logistycznego

Brak węzłów koncentrujących transport i wykraczających swymi funkcjami poza zwykłe magazynowanie przyczynia się do tego, że Polska nie wykorzystuje atutów wynikających ze swego położenia.

Nie dla nas huby?


Obrazek



Wyślij zaproszenie do