Andrzej
Nowicki
Rynki finansowe,
rynki walutowe,
rynki surowcowe,
inwesty...
Temat: Asset management: pod konkretne cele
Polecam artykuł z Forbes'aAsset management: pod konkretne cele
Jakość usługi zarządzania aktywami zależy w głównej mierze od jakości zespołu zarządzającego. Jeden błąd i najlepiej skonstruowaną ofertę na rynku najzamożniejsi klienci będą omijali szerokim łukiem. A nie chodzi im tylko o proste i bezpieczne pomnożenie aktywów, czego dowodem niech będą dwa kolejne przypadki
Klient bankowości prywatnej to osoba, która zwykle nie ma czasu. W przypadku mBanku jest to widoczne tym bardziej, że w gronie korzystających z usług private bankingu przedsiębiorcy stanowią ponad 80 procent klientów. To sporo powyżej średniej rynkowej, wynoszącej około 60 procent. Owa „nadreprezentacja” biznesu sprawia jednak, że powodzeniem cieszy się oferta asset management przygotowana z myślą o klientach, którzy chcą powierzyć swój majątek w zarządzanie, nie angażując własnego czasu.
Oczywiście nie jest to do końca prawda, ponieważ nie da się z procesu całkowicie wyrugować osobistego kontaktu, przynajmniej minimalnego: rozmowa i wypełnienie testu MiFID to konieczność, bez której niemożliwe jest podjęcie dalszej współpracy. Na tej podstawie określany jest przecież profil klienta, wyznaczany poziom akceptowanego ryzyka oraz przygotowywana ostateczna strategia inwestycyjna, którą później realizuje zespół zarządzających mWealth Management.
Na podstawie podpisanej z klientem umowy oraz udzielonego pełnomocnictwa inwestycji na rynkach kapitałowych zarządzający mWealth Management dokonuje w ramach określonej strategii kupna i sprzedaży papierów wartościowych oraz innych instrumentów finansowych, a także podejmuje wszelkie czynności niezbędne do właściwego zarządzania powierzonymi środkami. Zarządzający stale też monitoruje portfel oraz dokonuje zmian jego struktury, w zależności od koniunktury na rynku – w ten sposób klienci nie muszą poświęcać czasu na zmiany w portfelu w zależności od sytuacji rynkowej.
– W ramach usług asset management możliwy jest wybór jednej z dostępnych strategii benchmarkowych lub strategii niebenchmarkowej, a przy zaangażowaniu środków powyżej 5 mln złotych możemy przygotować strategię indywidualną, która uwzględni wszelkie możliwe do zdefiniowania potrzeby klienta – mówi Paweł Bogusz, wiceprezes mWealth Management.
Jak to podejście sprawdza się w praktyce?
Charakterystyczna dla klientów korzystających z oferty asset management jest świadomość, że usługa ta nie powinna być rozpatrywana jako inwestycja krótko-, a nawet średnioterminowa. Pięć lat to optymalny horyzont. No, chyba że (a tak często bywa) jest on przerywany konkretnymi planami.
Pan Kazimierz – za namową przyjaciela – przyszedł do mBanku, by rozejrzeć się w ofercie.
– W czasie pierwszej rozmowy okazało się, że klient posiada płynne aktywa w wysokości 7 mln złotych, które chciałby zainwestować w długim terminie. Panu Kazimierzowi zależało na osiągnięciu stóp zwrotu przewyższających zyski z depozytów, przy zachowaniu bezpieczeństwa inwestycji oraz wysokiej płynności portfela – mówi Iwona Drymluch, dyrektor Centrum Bankowości Prywatnej mBanku w Opolu.
Klient miał jednak własny plan, w którym nie było miejsca na mnożenie zysków samo w sobie: w ciągu kilkunastu miesięcy planował kupno domu. Dodatkowo prowadził działalność biznesową, a ja-ko że jego firma rozwijała się bez przeszkód, wraz ze wspólnikiem rozważał rozszerzenie działalności, ale raczej bez korzystania z zewnętrznego finansowania.
http://www.forbes.pl/asset-management-zarzadzanie-maja...