Michał Rychel uczę się inwestować
Szymon
B.
Wicedyrektor ds
Ubezpieczeń
Majątkowych, EKSPERT
ds. PLAN...
Temat: czym się różni oszczędzanie w aegon od regularnego...
http://www.aegon.pl/inwestycje-i-ochrona-kapitalu/pora...Michał Rychel uczę się inwestować
Temat: czym się różni oszczędzanie w aegon od regularnego...
wszytsko ładnie i mam dylemat i proszę o + na to że warto być z aegon aniżeli regularnie oszczędzać z funduszami w pojedynke bez aegona który liczy sobie za usługi a w funduszach niema takich wysokich prowizji i takich zabowiazan
Robert
S.
Ekspert finansowy -
kredyty,
ubezpieczenia,
inwestycje
Temat: czym się różni oszczędzanie w aegon od regularnego...
Michał Rychel:
wszytsko ładnie i mam dylemat i proszę o + na to że warto być z aegon aniżeli regularnie oszczędzać z funduszami w pojedynke bez aegona który liczy sobie za usługi a w funduszach niema takich wysokich prowizji i takich zabowiazan
a pomocy w pisaniu po polsku przypadkiem nie potrzebujesz?
może warto zacząć od podstaw...
konto usunięte
Temat: czym się różni oszczędzanie w aegon od regularnego...
Michał Rychel:
wszytsko ładnie i mam dylemat i proszę o + na to że warto być z aegon aniżeli regularnie oszczędzać z funduszami w pojedynke bez aegona który liczy sobie za usługi a w funduszach niema takich wysokich prowizji i takich zabowiazan
jezeli lepiej samemu to po co zakladac cos co liczy sobie za uslugi = kto chce jak umie niech sobie iwestuje samemu a oplaty w funduszach otwartych rowniez sa tylko ! inne prosze o + uzywanie prostrzego jezyka wypowiedzi powinienes zrozumiec o co chodzi staram sie pisac gwiazda koc kolano tak jak ty dylemat mozesz rozwiazac chociaz myslac w ten sposob kto wie w aegonie masz kilkadziesiat funduszy opakowanych w polise i robiac konwersje nie placic podatku pogoda slaba ale moze dasz rade słońce plaża morze wiesz o co chodzi
konto usunięte
Temat: czym się różni oszczędzanie w aegon od regularnego...
Michał Rychel:
wszytsko ładnie i mam dylemat i proszę o + na to że warto być z aegon aniżeli regularnie oszczędzać z funduszami w pojedynke bez aegona który liczy sobie za usługi a w funduszach niema takich wysokich prowizji i takich zabowiazan
jezeli lepiej samemu to po co zakladac cos co liczy sobie za uslugi = kto chce jak umie niech sobie iwestuje samemu a oplaty w funduszach otwartych rowniez sa tylko ! inne prosze o + uzywanie prostrzego jezyka wypowiedzi powinienes zrozumiec o co chodzi staram sie pisac gwiazda koc kolano tak jak ty dylemat mozesz rozwiazac chociaz myslac w ten sposob kto wie w aegonie masz kilkadziesiat funduszy opakowanych w polise i robiac konwersje nie placic podatku pogoda slaba ale moze dasz rade słońce plaża morze wiesz o co chodzi
Mariusz
Kowalski
Zarządzanie,
szkolenia i wsparcie
Sprzedaży
Temat: czym się różni oszczędzanie w aegon od regularnego...
Trudno Was zrozumieć, ale postaram się krótko odpowiedzieć:Dlaczego inwestowanie w AEGON?
1. AEGON to jedna z dwóch najdłużej działających firm (polisy inwestycyjne) w Polsce
2. Dostęp do staranie wybranych UFK
3. Jedna z najlepszych platform inwestycyjnych dla klientów
http://www.aegon.pl/inwestycje-i-ochrona-kapitalu/stre...
I chyba najważniejsze podatek (19%) potrącany na końcu, dzięki temu więcej zostaje w twojej kieszeni.
Po za tym Specjaliści z AEGON to jedna z lepiej wyedukowanych grup na rynku finansowym
W Biblii napisano: Kto z mądrym przestaje — nabywa mądrości.
– więc dlatego tym bardziej warto.Mariusz Kowalski edytował(a) ten post dnia 21.07.11 o godzinie 10:42
Robert
S.
Ekspert finansowy -
kredyty,
ubezpieczenia,
inwestycje
Temat: czym się różni oszczędzanie w aegon od regularnego...
I chyba najważniejsze podatek (19%) potrącany na końcu, dzięki temu więcej zostaje w twojej kieszeni.
to najważniejsza zaleta, kilkadziesiąt funduszy pod parasolem, tego w SFI nie ma, jeżeli ktoś aktywnie zarządza swoimi pieniędzmi to ta opcja mu się przyda ;-)
konto usunięte
Temat: czym się różni oszczędzanie w aegon od regularnego...
jak komus zalezy na 'optymalizacji' podatku Belki, to jeszcze lepsza jest Skandia, która stosuje zasade FIFO - czyli podatek placimy dopiero wtedy kiedy wyplacane z polisy srodki przekraczaja sume wplat regularnych na konto podstawowe
Robert
Kajzer
www.growandgo.pl
www.abcinwestowania.
wordpress.com
Temat: czym się różni oszczędzanie w aegon od regularnego...
Polisa ma pewne korzysci prawno-podatkowe, ale jestoczywiscie drozsza niz chociazby inwestowanie poprzez mBank. Przed wyborem sposobu inwestowania warto oszacowac sobie wszystkie mozliwe koszty obu rozwiazan i wybrac najodpowiedniejsze rozwiazanie dla siebie samego.---
http://www.growandgo.pl/kursy ---> DARMOWY kurs: Jak skutecznie inwestować w Fundusze Inwestycyjne?
http://poradnikinwestycyjny.wordpress.com ---> porady na temat inwestowania w Fundusze Inwestycyjne
Robert
S.
Ekspert finansowy -
kredyty,
ubezpieczenia,
inwestycje
Temat: czym się różni oszczędzanie w aegon od regularnego...
ale dla niektórych te korzyści prawo-podatkowe, możliwość odroczenia podatku dochodowego oraz inwestowania w fundusze niedostępne dla zwykłego śmiertelnika mają większość wartość niż koszty związane z obsługą takiego programunie można generalizować są klienci i KLIENCI
Kamil
Gancarz
www.invest-managemen
t.pl - Usługi Wealth
Management
Temat: czym się różni oszczędzanie w aegon od regularnego...
Bardzo ważną, a często zapominaną cechą produktów inwestycyjnych Aegona, (czy innych unit-linków), jest ochrona podatkowa najbliższej rodziny.Wszyscy mówią o korzyściach prawno-podatkowych, ale czy poza podkreślaniem odroczenia podatku, uniknięcia podatku przy transferach miedzy funduszami różnych TFI a czy mówią o:
Sytuacji podatkowej w momencie śmierci inwestora?
Przy funduszach inwestycyjnych środki zgromadzone powiększają masę spadkową. I o ile znajdujemy się w "0" grupie podatkowej nie ma problemu nie będzie podatku od spadków i darowizn. Ale wystąpi podatek dochodowy, który będzie liczony podobnie jak "podatek Belki": Przychód to kwota uzyskana ze sprzedaży jednostek uczestnictwa, a koszt uzyskania dochodu to... No właśnie. Kosztem uzyskania przychodu jest cena za jaką nabyliśmy jednostki uczestnictwa, a cena ta to 0 zł.
ZAPŁACIMY PODATEK od całej otrzymanej przez nas sumy pieniędzy w wysokości 19%. Czyli wujek zainwestował w fundusze 500 000 zł zarobił 10% i po tym fakcie odszedł z tego świata. Rodzina dostaje 550 000 zł - 19% podatku = 445 500. Czyli mniej jak wujek zainwestował!
Przy Aegonie lub innym tego typu produkcie środki nie wchodzą do masy spadkowej i są przekazywane UPOSAŻONEMU (dowolna osoba) bez podatku od spadków i darowizn, a co NAJWAŻNIEJSZE podatek będzie zapłacony tylko i wyłączenie od zysku. Czyli od wuja pośmiertnie dostaniemy 550 000 - (19% z 50 000) = 540 500 zł.
Pytanie czy warto zapłacić opłatę za zarządzanie w wysokości 1,95% rocznie i móc oszczędzać co transfer 19% z zysków, a dodatkowo zapewnić rodzinie lub innej bliskiej osobie realną ochronę przed zakusami fiskusa?
Wybór należy do inwestora.
Pozdrawiam serdecznie,
Kamil Rafał GancarzKamil Gancarz edytował(a) ten post dnia 20.10.11 o godzinie 13:38
Robert
S.
Ekspert finansowy -
kredyty,
ubezpieczenia,
inwestycje
Temat: czym się różni oszczędzanie w aegon od regularnego...
ZAPŁACIMY PODATEK od całej otrzymanej przez nas sumy pieniędzy w wysokości 19%. Czyli wujek zainwestował w fundusze 500 000 zł zarobił 10% i po tym fakcie odszedł z tego świata. Rodzina dostaje 550 000 zł - 19% podatku = 445 500. Czyli mniej jak wujek zainwestował!
Mieliśmy zero a nagle dostajemy 445kzł, nie płakałbym z tego powodu ;-)
Przy Aegonie lub innym tego typu produkcie środki nie wchodzą do masy spadkowej i są przekazywane UPOSAŻONEMU (dowolna osoba) bez podatku od spadków i darowizn, a co NAJWAŻNIEJSZE podatek będzie zapłacony tylko i wyłączenie od zysku. Czyli od wuja pośmiertnie dostaniemy 550 000 - (19% z 50 000) = 540 500 zł.
Czy dla spadkobiercy, który dostanie taką kasę te drobny podatek ma jakieś znaczenie?
Pytanie czy warto zapłacić opłatę za zarządzanie w wysokości 1,95% rocznie i móc oszczędzać co transfer 19% z zysków, a dodatkowo zapewnić rodzinie lub innej bliskiej osobie realną ochronę przed zakusami fiskusa?
To zazwyczaj nie jedyny koszt. Jak ktoś ma najtańszego aegona (składka 200 zł) i miesięcznie potrącana mu jest opłata w wysokości 11,50 zł to nie jest to wcale tak mało...
Jak skumulujesz opłaty i prowizje to w czasie wychodzi całkiem spora kwota. Jeżeli kogoś ww. korzyści podatkowe nie interesują to taniej wyjdzie mu inwestować samodzielnie. No i nie ma opłat likwidacyjnych.
Kamil
Gancarz
www.invest-managemen
t.pl - Usługi Wealth
Management
Temat: czym się różni oszczędzanie w aegon od regularnego...
Robert S.:
ZAPŁACIMY PODATEK od całej otrzymanej przez nas sumy pieniędzy w wysokości 19%. Czyli wujek zainwestował w fundusze 500 000 zł zarobił 10% i po tym fakcie odszedł z tego świata. Rodzina dostaje 550 000 zł - 19% podatku = 445 500. Czyli mniej jak wujek zainwestował!
Mieliśmy zero a nagle dostajemy 445kzł, nie płakałbym z tego powodu ;-)
Gorzej jak to były pieniądze męża, a żona poświęciła siebie dla rodziny i wsparcia męża, który zarabiał te pieniądze. Jeżeli dla Ciebie 95 000 zł różnicy to żadna różnica to z przyjemnością podam Ci mój nr konta bankowego. ;)
Przy Aegonie lub innym tego typu produkcie środki nie wchodzą do masy spadkowej i są przekazywane UPOSAŻONEMU (dowolna osoba) bez podatku od spadków i darowizn, a co NAJWAŻNIEJSZE podatek będzie zapłacony tylko i wyłączenie od zysku. Czyli od wuja pośmiertnie dostaniemy 550 000 - (19% z 50 000) = 540 500 zł.
Czy dla spadkobiercy, który dostanie taką kasę te drobny podatek ma jakieś znaczenie?
95 000 zł drobny podatek? Żaden podatek dochodowy nie jest drobny, bo jest wymierzony przeciwko tym, którzy generują PKB.
Pytanie czy warto zapłacić opłatę za zarządzanie w wysokości 1,95% rocznie i móc oszczędzać co transfer 19% z zysków, a dodatkowo zapewnić rodzinie lub innej bliskiej osobie realną ochronę przed zakusami fiskusa?
To zazwyczaj nie jedyny koszt. Jak ktoś ma najtańszego aegona (składka 200 zł) i miesięcznie potrącana mu jest opłata w wysokości 11,50 zł to nie jest to wcale tak mało...
Jak skumulujesz opłaty i prowizje to w czasie wychodzi całkiem spora kwota. Jeżeli kogoś ww. korzyści podatkowe nie interesują to taniej wyjdzie mu inwestować samodzielnie. No i nie ma opłat likwidacyjnych.
Masz rację, ale u mnie ludzie nie inwestują 200 zł i fakt opłaty likwidacyjne mogą być problematyczne wszystko kwestia odpowiedniego planowania i rozumienia mechanizmu polisy.Kamil Gancarz edytował(a) ten post dnia 20.10.11 o godzinie 14:11
Robert
S.
Ekspert finansowy -
kredyty,
ubezpieczenia,
inwestycje
Temat: czym się różni oszczędzanie w aegon od regularnego...
Gorzej jak to były pieniądze męża, a żona poświęciła siebie dla rodziny i wsparcia męża, który zarabiał te pieniądze. Jeżeli dla Ciebie 95 000 zł różnicy to żadna różnica to z przyjemnością podam Ci mój nr konta bankowego. ;)"żona poświeciła siebie dla rodziny"? odniosłem się do tego co napisałeś o wujku...
generalnie trzeba mieć świadomość jakie zyski podatkowe można uzyskać dzięki oszczędzaniu w PSO i ile się za to płaci
Masz rację, ale u mnie ludzie nie inwestują 200 zł i fakt opłaty likwidacyjne mogą być problematyczne wszystko kwestia odpowiedniego planowania i rozumienia mechanizmu polisy.
opłaty likwidacyjne SĄ problematyczne jeżeli kogoś mają dotknąć, podstawa to zrozumienie mechanizmu programu
Kamil
Gancarz
www.invest-managemen
t.pl - Usługi Wealth
Management
Temat: czym się różni oszczędzanie w aegon od regularnego...
Zgadzam się w 100%.
Robert
Kajzer
www.growandgo.pl
www.abcinwestowania.
wordpress.com
Temat: czym się różni oszczędzanie w aegon od regularnego...
Wazne, zeby kazdy doradca mowil jasno i wyraznie o tych mechanizmach swoim klientom przed podpisaniem umowy, a nie uganial sie tylko za ich prowizjami.---
http://www.growandgo.pl/kursy ---> DARMOWY kurs: Jak skutecznie inwestować w Fundusze Inwestycyjne?
http://poradnikinwestycyjny.wordpress.com ---> porady na temat inwestowania w Fundusze Inwestycyjne
Remigiusz
Stanisławek
Fundusze to nie
lokata:
www.rodzinnefinanse.
pl
Temat: czym się różni oszczędzanie w aegon od regularnego...
Jako zwolennik liczb i konkretów dodam kilka słów podsumowania w ramach odpowiedzi na zadane pytanie.Czym różni się oszczędzanie w polisie (np. AEGON) od inwestowania w "czyste fundusze"
1. Korzyści prawne, dobrze opisane w poprzednich komentarzach.
Choć oczywiście nie każdego musi to interesować.
2. Korzyść podatkowa - która (jeżeli z niej korzystamy robiąc zmiany
między funduszami) pozwala po prostu zarabiać więcej w polisie
niż poza polisą (niezapłacone podatki pracują na dalsze zyski).
Różnice mogą wynosić nawet ponad 30% więcej czystego zysku
już po opodatkowaniu.
Na tej stronie można pobrać 2 kilkudziesięciostronicowe raporty
dokładnie pokazujące jaki to jest efekt na przykładzie prostej
strategii inwestowania na faktycznych danych historycznych uwzględniających
opóźnienia w konwersjach. Jeden PDF pokazuje polisę (z zawyżonymi
do 3% kosztami rocznymi), drugi PDF inwestowanie poza polisą:
http://blog.opiekuninwestora.pl/index.php/opiekun-zysk...
W czym oba sposoby inwestowania są podobne?
W tym, że jest to jak sama nazwa wskazuje inwestycja i należy funduszami zarządzać. Samodzielnie. Tzw. "Opłata za zarządzanie" w polisach
(także AEGON) nie jest opłatą za to, że ktoś będzie naszymi pieniędzmi w polisie zarządzał.
To opłata "za możliwość samodzielnego zarządzania aby korzystać przy konwersjach z efektu braku podatku Belki".
Ale te koszty!
Znajdziemy (także na GL) wiele dyskusji na temat wysokich kosztów polis. Wystarczy trochę dobrych chęci i czasu aby dokładnie to przeliczyć. W pierwszych 5 latach z reguły koszty polisy przekraczają zyski z niezapłaconych podatków. Po 5-tym roku szala zaczyna się przechylać na korzyść polis.
Jeżeli korzystamy z tego za co płacimy zysk będzie po prostu znacznie większy niż poniesione koszty. Dobrze to obrazuje drugi rysunek w tym artykule:
http://blog.opiekuninwestora.pl/index.php/ile-kosztuje...
Jeżeli ktoś zamierza stosować zasadę "wpłać i zapomnij"/ uśredniania
to w polisie zysk będzie o te 1-3% niższy niż z inwestycji poza polisą. Wtedy inwestor świadomie płaci za korzyść podatkową, z której nie korzysta.
Remigiusz
Stanisławek
Fundusze to nie
lokata:
www.rodzinnefinanse.
pl
Temat: czym się różni oszczędzanie w aegon od regularnego...
Dodatkowo warto na wszystko patrzeć od strony biznesu, także biznesu twórcy produktu ubezpieczeniowego. Tu mamy przykład Win-Win - o ile Klient korzysta z produktu i z tego za co w tym produkcie płaci.Nie do końca zgadzam się z tymi zasadami:
1. AEGON to jedna z dwóch najdłużej działających firm (polisy inwestycyjne) w Polsce
To akurat nie ma żadnego znaczenia.[b] AEGON jedynie [b]daje dostęp do grupy funduszy, z którymi podpisał umowę. Gdyby identyczną listę funduszy miało w ofercie mało znane, nowe towarzystwo ubezpieczeniowe - potencjalne zyski inwestora są dokładnie identyczne.
2. Dostęp do staranie wybranych UFK
Tylko częściowo. Równie ważne są zasady biznesowe - czyli warunki na jakich fundusze "wchodzą" do platformy danej polisy inwestycyjnej.
Jest wiele świetnych funduszy, których w danej polisie nie ma.
Choć z moich zawodowych obserwacji widać, że AEGON akurat dość aktywnie wprowadza zmiany w ofercie - za co duży PLUS.
3. Jedna z najlepszych platform inwestycyjnych dla klientów
Praktycznie bez znaczenia logujemy się tam tylko po to aby dokonać zmian między funduszami. Najbardziej skomplikowaną i trudną ma moim zdaniem Nordea co nie przeszkadza zarządzać polisą.
4. I chyba najważniejsze podatek (19%) potrącany na końcu, dzięki temu więcej zostaje w twojej kieszeni.
Ma to pozytywny efekt, tylko wtedy gdy dokonuje się zmian między funduszami. Kupując fundusz poza polisą na 10 lat też podatek płacimy na końcu :)
5. Po za tym Specjaliści z AEGON to jedna z lepiej wyedukowanych grup na rynku finansowym
Kilkukrotnie prowadziłem szkolenia dla AEGON i dystrybutorów AEGON - dlatego cenię sobie otwartość wielu (choć nie wszystkich). Jak w każdej branży można trafić także na sprzedawców bez żadnej wiedzy praktycznej.
Warto to za każdym razem zweryfikować - zamiast budować zaufanie w oparciu o np. skórzany fotel, dobrą kawę i biuro w centrum miasta z pięknymi meblami...
Na przykład dopytać czy aby na pewno:
- fundusze akcji w długim okresie świetnie zarabiają
- czy aby na pewno giełda w długim okresie świetnie zarabia i dlatego zyski inwestora będą spokojnie po kilkanaście procent rocznie
- czy aby na pewno warto stosować dywersyfikację (trochę bezpiecznie, trochę akcyjnie)
- czy aby na pewno warto stosować uśrednianie ceny...
konto usunięte
Podobne tematy
-
AEGON » Aegon się reklamuje! :) -
-
AEGON » Dlaczego AEGON się nie reklamuje? -
-
AEGON » Czujesz się poszkodowany przez wysokie opłaty... -
-
AEGON » Multi PIN AEGON -
-
AEGON » Multi PIN AEGON 2.1 PREMIUM -
-
AEGON » Sprzedam polisę Multi Pin Aegon 2008 Plus -
-
AEGON » Sprzedam Multi Program Inwestycyjny AEGON 2008 -
-
AEGON » Sprzedam Aegon Multi Pin 2008 -
-
AEGON » Multi Pin Aegon lokata 2008 i Prestige -
-
AEGON » Sprzedam MultiPin Aegon 2008 Prestige - na rachunku 16... -
Następna dyskusja: