konto usunięte
Adam
S.
IT Capacity Manager,
ITIL Expert
Temat: Wysyłamy skargi do UOKIK na umowy Aegon'a i Skandii
Łukasz Zezadło:[...]
Ale teraz zasadnicze pytanie: jak w tym momencie wygląda kwestia odstąpienia od umowy z Aegonem ?
Jakie dokładnie kroki należy podjąć ? bo sądzę, że samo wypowiedzenie umowy niestety jeszcze samo w sobie nie spowoduje z automatu zaakceptowanie klauzuli 3834 i tym samym likwidację tej xx% opłaty likwidacyjnej.
Podłączam się pod pytanie.
Spodziewam się, że najpóźniej w czerwcu br. (rocznica polisy) dostanę z Aegona pismo zmieniające wysokość opłat likwidacyjnych i proponujace nowe stawki (podpisanie, odesłanie).
Czy jest to zmiana umowy?
Czy będzie można nie zaakceptować tej zmiany i potraktować to jako wypowiedzenie umowy ze strony Aegona - wypłata w wysokości wartości rachunku?
(Multi Program Inwestycyjny AEGON 2008 Plus, 2 i 1/2 roku)
W moim przypadku, od kiedy zacząłem transferować środki pomiędzy funduszami, jestem globalnie na niewielkim plusie - tylko ta opłata likwidacyjna...
BTW. Skoro ta tabela opłat likwidacyjnych nie obowiązuje z mocy prawa (tak jest z klauzulami niedozwolonymi), a innej nie ma, to czy przypadkiem opłata nie wynosi "0" do momentu akceptacji nowych stawek?
[dopisałem]
Hmmm... To może mam prawo zrezygnować bez opłaty...
http://konsumentwsieci.pl/index.php/oplata-likwidacyjn...
[/dopisałem]
Pozdrawiam,
Adam
PS. po ciężkich i długich bojach udało mi się odzyskać 100% wpłat w produkt "Pareto IV" (poszukajcie w necie, jakie to g..no) po postępowaniu negocjacyjnym przed KNF (Sąd Polubowny przy KNF).Adam S. edytował(a) ten post dnia 09.01.13 o godzinie 16:52
Łukasz Z. Woda i ścieki
Temat: Wysyłamy skargi do UOKIK na umowy Aegon'a i Skandii
Adam S.:
Spodziewam się, że najpóźniej w czerwcu br. (rocznica polisy) dostanę z Aegona pismo zmieniające wysokość opłat likwidacyjnych i proponujace nowe stawki (podpisanie, odesłanie).
Nie dostaniesz tego z automatu, trzeba się starać o te zmiany na piśmie.
Piotr Wójtowicz prac fizyczny
Temat: Wysyłamy skargi do UOKIK na umowy Aegon'a i Skandii
ciekawy wątekrównież chciałbym odstąpić od umowy. Mam polise w Aegon. Osiągnięty status opłaconej i pozostaje tylko czekać i przyglądać się jak kasa leci w dół.
Chętnie przyłącze się do walki o swoje.
W razie czego prosze pisać: woj.piotrek@gmail.com
konto usunięte
Temat: Wysyłamy skargi do UOKIK na umowy Aegon'a i Skandii
Witam,ja mam z kolei pytanie, czy pozew przeciwko Skandii może dotyczyć tylko zwrotu samego świadczenia wykupu, czy też mozna tam dochodzić roszczeń z tytułu wyrządzonej szkody związanej z utraconymi korzyściami?
Przecież jak ktoś miał utopione pieniądze w czyms takim, to chyba może też żadać wyrównania straty?
I zastanawia mnie też dlaczego Pan Jarosław występował przeciwko Skandii w pierwszej instancji w Sądzie Okręgowym, a w drugiej w Apelacyjnym, zamiast przed sądem rejonowym. Przecież sprawy w sądzie Okręgowym toczą się, jeżeli wartośc przedmiotu sporu przekracza 75 tys zł. To się da chyba wytłumaczyć faktem, że Pan Jarosław wystąpił do Sądu Ochrony Konkurencji I Konsumentów, a nie w zwykłym pozwie o zapłatę.
Jeżeli ktoś może coś napisać w tym temacie, to będę wdzięczny za pomoc.
Paulina K. bezrobotna
Temat: Wysyłamy skargi do UOKIK na umowy Aegon'a i Skandii
WitamMi również zależy na odzyskaniu pieniędzy od Aegon'a. Posiadałam polise Multi Pin Aegon 2008 Plus. Wpłaciłam 6'600zł, do tego polisa wypracowała 1'000zł, co w sumie dało 7'600. Niestety trudna sytuacja materialna uniemożliwiła mi dalszego opłacania składek. Dostałam zwrot na konto 1'450zł i polisa straciła ważność w lipcu 2011r.
Najciekawszym jest jednak fakt, że z aegona wyciekają informacje o takich osobach jak ja, które przestały opłacać składki. Pare dni temu skontaktował się telefonicznie ze mną pan, z którym podpisywałam tą nieszczęsną umowe na polise, proponując mi pomoc w odzyskaniu pozostałych pieniędzy (oczywiście odpłatnie 30% odzyskanego). Tak się składa że znam tego pana prywatnie i wiem, że jakieś pół roku później po tym jak podpisałam umowe z nim na aegona zrezygnował z tamtej pracy i obecnie jest na własnej działalności (również jakieś doradztwo finansowe), a ja składki opłacałam jeszcze 2 lata. Po podpisaniu umowy nigdy więcej z nim nie rozmawiałam, a obiecywał, że co rok będzie przyjeżdżał na tzw serwis (bezpłatna pomoc w prowadzeniu rachunku), oczywiście on jak i nikt inny się nie pojawił później. Zatem nie mógł się dowiedzieć o zerwanej umowie. Nie odpowiedział mi na pytanie jak zdobył inf na temat mojej polisy. Sytuacje polisy znałam tylko ja z mężem. Na wstępie dodał, że obdzwania swoich starych klientów, którzy mają utopione pieniądze w Aegonie. Mam zamiar wysłać pismo w tej sprawie do Aegona, czemu udostępniają dane. Ale dzięki temu dowiedziałam się, że można odzyskać te pieniążki.
Na infolinii Aegona dowiedziałam się, że zwrócą mi różnice, że nie odzyskam TYLKO OKOŁO 2'900 (1% od całości wypłaconej kwoty + 260 koszt wystawienia polisy + 280 koszt rozwiązania umowy + 2'280 KOSZT DYSTRYBUCJI ). Dowiedziałam się również , że każdy przypadek rozwiązywany jest indywidualnie i mam listownie napisać reklamacje.
Czy ktoś na forum może mi odpowiedzieć na pytania:
1. Czy jeśli dostanę odpowiedź z reklamacji, ze koszt zerwania umowy w moim przypadku to 2'900zł, to czy mogę negocjować z Aegonem obniżenie tego kosztu i przyniesie to faktycznie jakiś skutek?
2. Ile odzyskałabym drogą sądową pieniędzy i jakie z kolei poniosłabym koszty ( znalazłam bardzo różne informacje w internecie na ten temat), pozew zbiorowy raczej do mnie nie przemawia.
PS. Dziękuje Panu Łukaszowi Zezadło za cenne rady na forum
konto usunięte
Temat: Wysyłamy skargi do UOKIK na umowy Aegon'a i Skandii
Chciałam się dowiedzieć czy zebrała się już odpowiednia liczba osób, aby ruszyć sprawę z pozwem zbiorowym. Chętnie się dołączymy. Dla zasady, bo nie może być tak, że dostaliśmy 100zł wykupu przymusowego za 1,5 roku płacenia 380zł miesięcznie. Pani z Open Finance już nie odbiera telefonu. Żyjemy w państwie prawa, a można człowieka "okraść" z ciężkozarobionych pieniędzy w imię prawa. Proszę o kontakt. Spróbujemy powalczyć.Łukasz Z. Woda i ścieki
Temat: Wysyłamy skargi do UOKIK na umowy Aegon'a i Skandii
Czy wzrosła wam opłata za zarządzanie tak o około 80% w tym miesiącu ?Opłata ta jest liczona od wartości konta, np. 1.95% rocznie, pobierane jest co miesiąc 1/12 z tego 1,95 % w odniesieniu do tego co jest teraz na koncie.
Napisałem już w tej sprawie do AEGON 16.02 i do dziś brak odpowiedzi - więc zastanawiam się jak jest u was , czy to pojedynczy błąd czy zorganizowana akcja.
Kasia
Czarnecka
dziennikarz,
freelance
Temat: Wysyłamy skargi do UOKIK na umowy Aegon'a i Skandii
Mam pytanie. Czy można oszacować straty poniesione w wyniku pobrania z opóźnieniem opłat regularnych za okres dwóch lat, jeśli powinny być pobierane miesięcznie? Może ktoś z was miał taką sytuację? Mam na myśli kwotę około 1,5 tys. zł opłat. Taki wypływ środków chyba raczej można odczuć...Jan Sowa prezes, t
Temat: Wysyłamy skargi do UOKIK na umowy Aegon'a i Skandii
Mam polisę Generali sprzedaną przez bank DB-PBC, w której są podobne opłaty.Wartość polisy to 14.000 zł, a wartość wykupu .... 700 zł.
UOKiK powinien zrobić z tym globalnie porządek, bo to naciąganie klientów.
Adam Jankowski Student
Temat: Wysyłamy skargi do UOKIK na umowy Aegon'a i Skandii
WitamOdpowiedź Aegonu dot. opłat likwidacyjnych.
"
Jednocześnie informujemy, iż Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zakwestionował wysokość naliczanej opłaty likwidacyjnej za rozwiązanie umowy przed terminem. Nie zakwestionował natomiast samego faktu jej pobierania.
Od 03/09/2012 r. zmieniliśmy sposób naliczania opłaty za wcześniejsze rozwiązanie umowy.
Według stanu na dzień sporządzenia niniejszej wiadomości - opłata likwidacyjna w przypadku rozwiązania Pana umowy wyniosłaby 4620 zł. Od wartości środków wypłacanych z Rachunku Ubezpieczającego pobierana jest również 1% opłata od wykupu."
Zatem... ~48% po dwóch latach. KPINA.
Temat: Wysyłamy skargi do UOKIK na umowy Aegon'a i Skandii
Dzisiaj pojawiły się trzy nowe klauzule niedozwolone dotyczące AegonaAdam Jankowski Student
Temat: Wysyłamy skargi do UOKIK na umowy Aegon'a i Skandii
Prosiłbym bardzo o linka do trzech nowych klauzul.Czuję, że niedługo będę mógł bezproblemowo zerwać umowę bez kosztów.
Elżbieta Jabłońska teem menager
Temat: Wysyłamy skargi do UOKIK na umowy Aegon'a i Skandii
Witam,Jak dobrze że trafiłam na Wasze wypowiedzi, bo szukam dla męża pracy i tak ładnie była opisana praca w sieciAegon Services Sp. z o.o. - SP6 ,że już chciałam namawiać Go do złożenia dokumentów do "Pracy".
Nie mógłby później spojrzeć na znajomych bo to "prawy" człowiek( nie mylić z polityką)
Aleksandra Krawczyk Właściciel saVer
Temat: Wysyłamy skargi do UOKIK na umowy Aegon'a i Skandii
Ja osobiście polecam umówić się z kimś z Aegona jako tajny klient. Kit jaki jest ciśnięty i omijanie spraw opłat likwidacyjnych to totalny brak szacunku do człowieka, który szuka możliwości pomnażania kapitału.Sprzedaż na wykresach z laptopie to amatorszczyzna...
Nie dziwota, że rynek jest tak popsuty.
Jakub Kubica Skazany na sukces!
Temat: Wysyłamy skargi do UOKIK na umowy Aegon'a i Skandii
Pani Aleksandro,Dziwnie się czyta te Pani wypowiedzi zważywszy na to, że parę dni temu spotkała się Pani z moim człowiekiem (jako tajny klient) i była Pani tak zadowolona profesjonalizmem tej osoby oraz jakością przeprowadzonego spotkania, że chciała go Pani zrekrutować do siebie do firmy!!!!!
Partners tam gdzie Pani pracuje sprzedaje również produkty Aegona !!
Aleksandra Krawczyk Właściciel saVer
Temat: Wysyłamy skargi do UOKIK na umowy Aegon'a i Skandii
Panie Jakubie,Człowiek z którym spotkałam się jako osoba jest nieoszlifowanym diamentem. Natomiast po stylu sprzedaży na wykres z laptopa poznaje się mentora :)
Cieszę się, że odkrył Pan fakt, że naszym partnerem jest Aegon. Natomiast zupełnie inną kwestią jest składka w jakiej opłaca się to sprzedać, żeby koszt nie zjadł jakości produktu, oraz faktyczna ilość sprzedawanych przez Partners Aegonów. Ja czuję się doradcą zatem szukam dla klienta najtańszego i najlepszego rozwiązania. Nie jestem lekarzem, który na każdą chorobę ma rozwiązanie z jednej beczki.
Nie wiem jakie Pan ma doświadczenie, ale klient w dzisiejszych czasach jest trudny i wymagający, dlatego potrzebuje mieć wybór, oraz szeroką gamę produktów.
Zalecam pewnego pięknego wieczoru porównać 5 czołowych ubezpieczeń z funduszem kapitałowym i prześledzić sumaryczny koszt po 10 latach trwania produktu na składce 1000 zł. Wynik jest porażający :)
Bartosz Roman www.wspolnypozew.com
Temat: Wysyłamy skargi do UOKIK na umowy Aegon'a i Skandii
http://www.wspolnypozew.com/grupy/show/pozwy/skandia
Katarzyna
Floryańska
współudziałowiec,
Z.I. Georem Sp. z
o.o.
Temat: Wysyłamy skargi do UOKIK na umowy Aegon'a i Skandii
Ludzie! Trafiłam tu przypadkiem, bo mam problem z odzyskaniem kasy z Aegonu. I myślałam dotąd, że jako jedyna na świecie żyje z tym problemem. Tymczasem poczytałam ledwie niektóre wypowiedzi i włos mi się zjeżył na głowie!I jeśli się można przyłączyć do czegoś więcej niż tak grupa, to ja chętnie poproszę.... może zdążę nim okradną mnie do reszty.
Aleksandra Krawczyk Właściciel saVer
Temat: Wysyłamy skargi do UOKIK na umowy Aegon'a i Skandii
Pani Katarzyno pierwszym krokiem jaki trzeba wykonać to wziąć do ręki swoją polisę oraz ogólne warunki umowy (mam nadzieję, że ten agent, który sprzedał ten produkt dał chociaż to), a potem poszukać takiej tabeli jak- tabela wykupu. Są tam opisane opłaty likwidacyjne i tam wyczyta Pani ile zostanie zabrane. Podstawowym pytaniem jest kiedy została zawarta ta polisa.Ja osobiście w ten pozew nie wierzę, ponieważ powinna Pani świadomie podpisać daną umowę, a że przyszedł tam krajacz rynku to osobna historia.
Też ważnym aspektem jest powód wyciągania teraz tych pieniędzy i w jakim celu została zawarta ta umowa.
W razie pytań można pisać do mnie wiadomości osobiste- chętnie pomogę.
Podobne tematy
Następna dyskusja: