Leszek K. specjalista
Temat: % czy stała opłata?
Jaki model polecacie?a jesli procent, to ile?
a jesli stała oplata, to ile?
jakie macie doświaczenie?
Leszek K. specjalista
Marcin
Cichoń
Dyrektor
Zarządzający /
Digital Hill (Grupa
Unity)
Tomasz Serafin Kierownik marketingu
Ireneusz
Adamczyk
Pomagamy Firmom
budować przewagę
konkurencyjną
Kamil Usiądek Product Manager
Ireneusz Adamczyk:% jest uczciwą formą rozliczenia. Z punktu widzenia klienta najlepsze rozliczenia to leady.
Patrząc z punktu widzenia klienta - miałem ten problem. Ostatecznie ustaliliśmy z agencją % od budżetu.
Od czasu do czasu spotykam umowy na rynku które określają czas trwania kampanii. W AdWords czas jest pojęciem względnym. Dziwną umowę Pan podpisał.
Jednak umowa zawierała klauzulę możliwości natychmiastowego rozwiązania umowy w czasie pierwszych 30 dni (jednodniowy okres wypowiedzenia).
I prawdę mówiąc - właśnie z tej opcji skorzystałem, bo efekty kampanii zrobionych przez agencję było gorsze od moich własnych poczynań...Zastanawiam się jak Pana przekonano do skorzystania z usługi agencji skoro robił Pan lepszą kampanię.
Jeżeli ktoś deklaruje konwersję przed rozpoczęciem kampanii to jest opętany przez demona :)
Już na etapie założeń wyrażałem powątpiewanie w podawany procent konwersji.
Jednak agencja zapewniała mnie, że założenia są prawidłowe. No i jak się można domyśleć, miałem rację z wątpliwościami co do tego nadmiernego optymizmu. I dlatego rozwiązałem umowę w trakcie pierwszych 30 dni.Jak będzie Pan pracował z agencją proszę przeznaczyć budżet x a nie określać czas trwania kampanii.Kamil Usiądek edytował(a) ten post dnia 05.03.13 o godzinie 20:33
Więc gdybym miał ponownie pracować z agencją, to jakiś okres testowy bym założył - przy minimalizowaniu kosztów.
Ireneusz
Adamczyk
Pomagamy Firmom
budować przewagę
konkurencyjną
Kamil Usiądek:
Ireneusz Adamczyk:
Od czasu do czasu spotykam umowy na rynku które określają czas trwania kampanii. W AdWords czas jest pojęciem względnym. Dziwną umowę Pan podpisał.
Jednak umowa zawierała klauzulę możliwości natychmiastowego rozwiązania umowy w czasie pierwszych 30 dni (jednodniowy okres wypowiedzenia).
I prawdę mówiąc - właśnie z tej opcji skorzystałem, bo efekty kampanii zrobionych przez agencję było gorsze od moich własnych poczynań...Zastanawiam się jak Pana przekonano do skorzystania z usługi agencji skoro robił Pan lepszą kampanię.
Jeżeli ktoś deklaruje konwersję przed rozpoczęciem kampanii to jest opętany przez demona :)
Już na etapie założeń wyrażałem powątpiewanie w podawany procent konwersji.
Jednak agencja zapewniała mnie, że założenia są prawidłowe. No i jak się można domyśleć, miałem rację z wątpliwościami co do tego nadmiernego optymizmu. I dlatego rozwiązałem umowę w trakcie pierwszych 30 dni.Jak będzie Pan pracował z agencją proszę przeznaczyć budżet x a nie określać czas trwania kampanii.
Więc gdybym miał ponownie pracować z agencją, to jakiś okres testowy bym założył - przy minimalizowaniu kosztów.
Janusz
Krupiński
GEO- & E-marketing,
Pro-advert.pl
Kamil Usiądek:Uczciwą dla kogo?
% jest uczciwą formą rozliczenia. Z punktu widzenia klienta
Od czasu do czasu spotykam umowy na rynku które określają czas trwania kampanii. W AdWords czas jest pojęciem względnym. Dziwną umowę Pan podpisał.Ja zrozumiałem wypowiedź Ireneusza jako zabezpieczenie - jeśli w ciągu 30 dni nie ma oczekiwanych efektów może rozwiązać umowę. Oczywiście można się spierać czy 30 dni to wystarczający czas by móc określić skuteczność agencji optymalizującej kampanię (z doświadczenia wiem, że optymalną konwersyjność uzyskuje się z reguły nieco dłużej), ale w samym zapisie nie widzę nic złego. Dla klienta jest zabezpieczeniem, dla agencji - motywacją.
Jeżeli ktoś deklaruje konwersję przed rozpoczęciem kampanii to jest opętany przez demona :)Tu się zgodzę.
Jak będzie Pan pracował z agencją proszę przeznaczyć budżet x a nie określać czas trwania kampanii.Niestety, jak się pracuje z agencją to trzeba (umieć) patrzyć jej na ręce. Piszę to mając doświadczenia i klienta i agencji.
Paweł L.
Ireneusz
Adamczyk
Pomagamy Firmom
budować przewagę
konkurencyjną
Paweł L.:
Ktoś Ci podpiął Adwordsa to tej "onetowej masakry" Irku ? To złodziej był ...:)
Ja najpierw zasugerowałbym zmianę strony na normalną i profesjonalną - tym bardziej że sam masz w profilu opis : "Pomagamy Firmom pracować z właściwymi ludźmi" !
Tomasz Sobecki Anhor Sp.j.
Janusz Krupiński:Abstrahując od przypadku Irka, należy zauważyć, że 30 dni to za krótko (chyba, że agencja nic nie robi), aby określić czy kampania będzie generować zwrot z inwestycji w dłuższym okresie. Wystarczy wziąć pod uwagę, że kilka współczynników jest liczonych za ostatnie 30-90 dni (np. wsp. jakości, funkcja śledzenia konwersji). Dopiero w czwartym miesiącu kampanii nie dochodzi nic "zewnętrznego" co może mieć na nią wpływ. Zatem, nawet bez dużych zabiegów optymalizacyjnych można z czasem uzyskać lepsze wyniki.
Ja zrozumiałem wypowiedź Ireneusza jako zabezpieczenie - jeśli w ciągu 30 dni nie ma oczekiwanych efektów może rozwiązać umowę. Oczywiście można się spierać czy 30 dni to wystarczający czas by móc określić skuteczność agencji optymalizującej kampanię [..]
Janusz
Krupiński
GEO- & E-marketing,
Pro-advert.pl
Lidia Kowalkowska:zarówno % od budżetu, jak i za konkretny efekt. Wybór sposobu zależy od danej sytuacji. Nie można mówić, że % zawsze jest zły...
Andrzej Wroniecki Aż wykreowani.pl
Janusz Krupiński:
Lidia Kowalkowska:zarówno % od budżetu, jak i za konkretny efekt. Wybór sposobu zależy od danej sytuacji. Nie można mówić, że % zawsze jest zły...
A może się Pani pochwalić przykładem skutecznej kampanii (branża, kluczowe wskaźniki, okres) realizowanej przez tą agencję za %?? Nie przypuszczam...
Ja uważam, że % zawsze jest zły, bo wprost motywuje agencję do tego, aby klient wydawał jak najwięcej, co z kolei dla klienta jest złe (bo płaci więcej za coś za co mógłby zapłacić mniej). I odpuśćmy tu sobie brednie o etyce - Ci, którzy wycierają sobie nimi twarz są zazwyczaj najmniej etyczni...
Janusz
Krupiński
GEO- & E-marketing,
Pro-advert.pl
Andrzej Wroniecki:
internet wcale nie jest taki duży, żeby nie znaleźć obsmarowania nie etycznych agencji. Z drugiej strony - po co prowadzić biznes typu "poprowadzę kampanię adwords" jeśli robi się coś krótkoterminowo w produkcie długoterminowym.
% jest zły jeśli w umowie rozliczasz się za % i już i nie masz zapisanych żadnych innych warunków
% nie jest zły pod warunkiem, że masz zapisane w umowie, że można ją rozwiązać jeśli Kampania nie będzie przynosić pożądanych efektów.
Rozliczanie za Konwersje jest dobre, jeśli strona konwertuje
Rozliczanie za Konwersje jest złe jeśli strona ma mizerne wyniki - nie sprzedaje lub nie konwertuje. Nie mamy przecież wpływu np. na ceny jakie oferuje zleceniodawca.
Dominik
Myślak
Kampanie Google
AdWords,
Pozycjonowanie stron
www - Certy...
Janusz
Krupiński
GEO- & E-marketing,
Pro-advert.pl
Dominik Myślak:
Dominik
Myślak
Kampanie Google
AdWords,
Pozycjonowanie stron
www - Certy...
Janusz Krupiński:
Chodziło mi o to, że % budżetu jest bardzo często niewspółmierny do kosztów utworzenia i obsługi kampanii.
Kamil Usiądek Product Manager
Dominik
Myślak
Kampanie Google
AdWords,
Pozycjonowanie stron
www - Certy...
Kamil Usiądek:
Tomasz Sobecki Anhor Sp.j.
Kamil Usiądek:W takim przypadku zawsze celem musiało by być coś w cenie nie większej niż xxx.
taką mam refleksję - klienta mało interesuje ile % agencja bierze za obsługę kampanii (oczywiście w ramach przyzwoitości ;)) o ile kampania przynosi pożądane efekty.
Kamil Usiądek Product Manager
Tomasz Sobecki:Nie rozumiem. Podaj przykład.
Kamil Usiądek:W takim przypadku zawsze celem musiało by być coś w cenie nie większej niż xxx.
taką mam refleksję - klienta mało interesuje ile % agencja bierze za obsługę kampanii (oczywiście w ramach przyzwoitości ;)) o ile kampania przynosi pożądane efekty.
W innym przypadki Twoja refleksja nie ma sensu. Nikt nie jest zainteresowany osiągnięciem celu (liczby odwiedzin, wartości sprzedaży, liczby wypełnionych formularzy) za jakąkolwiek cenę (nawet przyzwoitą).Nie rozumiem. Jakiś skrót myślowy napisałeś.
Następna dyskusja: