Marcin W.

Marcin W.
TI/IT/VM/HT/PC/XP/AD
/SE/XL/XE/AS/TB/CP/J
S/JV

Temat: "Come back" użytkownika

Witam, co zrobić w sytuacji, gdy użytkownik ponownie jest zatrudniony w firmie - w ciągu tego samego roku ma przerwę (rozwiązano z nim umowę), a potem ponownie jest zatrudniony na innym stanowisku ?

Administrator zgłasza mi iż:
1/ nie może nadać takiego samego loginu użytkownika jak starego (logiczne)
2/ "system" nie pozwala założyć nowego użytkownika, gdy nowy użytkownik ma takie same dane osobowe (imiona, nazwisko) jak w loginie zablokowanym (nielogiczne)
3/ do potrzeb dokumentowania zmian nie może usunąć starego konta użytkownika, ani przypisanych użytkownikowi danych

... ?

Temat: "Come back" użytkownika

I dlatego u mnie blokuje się użytkownika zamiast go usuwać.

Idealnym rozwiązaniem dla każdej firmy jest używanie loginów odpowiadających numerowi AKT pracownika, jest to dużo lepsze zabezpieczenie niż stosowanie loginów z "nazwiskiem". Zalety:
- mało kto wpadnie na to jaki jest twój numer akt,
- zgłaszając się do kadr ułatwiasz poszukiwanie twojej teczki,
- numer akt można wykorzystać w lokalnym portalu do sprawdzania np. pozostałego wymiaru urlopu.
- nie łamie się ustawy o ochronie danych osobowych - numer jest praktycznie nieidentyfikowalny

W normalniej firmie pracownik wracający po x latach do pracy otrzymuje w kadrach starą teczkę (pobraną z archiwum)

Jeśli Twój Administrator burzy się na takie rozwiązanie - trzeba się faktycznie zastanowić, czy nadaje się do pełnienia swoich obowiązków i czy posiadane oprogramowanie spełnia "normy" kadrowe.Robert Kurosz edytował(a) ten post dnia 21.06.10 o godzinie 09:07
Marcin W.

Marcin W.
TI/IT/VM/HT/PC/XP/AD
/SE/XL/XE/AS/TB/CP/J
S/JV

Temat: "Come back" użytkownika

Hmm... zalecenie założenia nowego użytkownika przyszło z kadr, a "posiadane oprogramowanie" to... win2008svr...

A poza tym, to w żadnym loginie nie występuje nazwisko użytkownika - wyłącznie w karcie profilu są wypełniane te dane wraz z godzinami logowania, czasem dostępu do systemu i ważnością konta.
Arkadiusz Reiter

Arkadiusz Reiter RA Secure Arkadiusz
Reiter - Ochrona
danych osobowych,
IO...

Temat: "Come back" użytkownika

A nie da się po prostu odblokować tego konta użytkownika?
Pewnie jakby było to takie proste to byś sobie już dawno z tym poradził.
A czy stworzenie nowego identyfikatora dla tej osoby może być w taki sposób imię_nazwisko ? lub coś podobnego, unikalny ale identyfikujący tego samego użytkownika? Zawsze da radę jakoś "obejść" pewne rzeczy?



Wyślij zaproszenie do