Umiejętności
B2B
planowanie biznesu
procesy biznesowe
usprawnianie procesów biznesowych
Strategia biznesowa
Zarządzanie zmianą
stały rozwój
Negocjacje kontraktu
Cross-functional Team Leadership
Planowanie popytu
ERP
FMCG
Prognozowanie
Global Sourcing
Zarządzanie zapasami
Przywództwo
Lean Manufacturing
Logistyka
Zarządzanie logistyczne
Zarządzanie
Produkcja
Gospodarka materiałowa
MRP
Negocjacje
New Business Development
Operational Excellence
zarządzanie operacyjne
Outsourcing
usprawnianie procesów
Zarządzanie produktem
Planowanie produkcji
zakupy
Handel
SAP
Six Sigma
Sourcing
Planowanie strategiczne
Strategic Sourcing
Strategia
Negocjacje z dostawcami
łańcuch dostaw
Zarządzanie łańcuchem dostaw
Organizacja łańcucha dostaw
Supply Management
wycenianie
Zarządzanie magazynem
Magazynowanie
3PL
Zarządzanie zespołem
Transport
Języki
angielski
ojczysty
polski
ojczysty
francuski
dobry
niemiecki
podstawowy
Doświadczenie zawodowe
Head of Supply Chain
Biuro "sourcingowe" czyli wyszukiwaniowo-zakupowe firmy w handlu detalicznym która obejmuje Castorama, B&Q, oraz Brico Depot – razem ponad 1000 sklepów (obrót ponad GBP11mld). Dostarczono do sieci 240m$ USD w 2012r z regionu który sięga od Niemiec do Turcji i obejmuje Izrael oraz północną Afrykę.
Zajmuję się całością logistyki w regionie Europejskim i bliski wschód.
Zajmuję się całością logistyki w regionie Europejskim i bliski wschód.
Konsultant w Logistyce
Międzynarodowa Firma FMCG (napoje i przekąski)
Projekt konsultingowy – optymalizacja kosztów sieci logistycznej na terenie Polski (network optimization).
• Przetarg magazynowania oraz transportu, w projektowanej sieci, z firmami logistycznymi zajmując się logistyką kontraktową
• Przetarg magazynowania oraz transportu, w projektowanej sieci, z firmami logistycznymi zajmując się logistyką kontraktową
Dyr ds Logistyki
• Zarządzanie 130 osobowym zespołem z bazą w Krakowie
• Wprowadzanie zmian systemowych (ilość sklepów wzrosła od 300 do 370 przez 2 lata); obniżanie zapasów od 36 do 33 dni w skali sieci.
• Implementacja zautomatyzowanego i centralnego systemu zamawiania świeżej żywności (opisanie procesów, testowanie, pilotaż i wdrożenia w całej sieci).
• Identyfikowanie potrzeb zmiany w sieci 130 zakupionych sklepów. Wdrażanie nowego systemu zamawiania towaru poprzez integrację tych sklepów do sieci podstawowej.
• Podnoszenie dostępności świeżej żywności od 79% do 91% w ciągu 3 miesięcy celem zwiększenia poziomu satysfakcji klienta. Program zawierał działalność wielo-funkcyjną z wszystkimi działami, rozpoczął się od zbierania danych źródłowych i analizy przyczyn, zakończył na zaplanowaniu i konkretnych działaniach (RACI).
• Doprowadzenie do poprawy efektywności funkcjonowania działu Logistyki. Podniesieni poziomu kompetencji pracowników i poprawa morale poprzez wprowadzenie programu szkoleniowego (Akademia Logistyczna), zmiany organizacyjne i zmiany w zakresach obowiązków.
• Wprowadzanie zmian systemowych (ilość sklepów wzrosła od 300 do 370 przez 2 lata); obniżanie zapasów od 36 do 33 dni w skali sieci.
• Implementacja zautomatyzowanego i centralnego systemu zamawiania świeżej żywności (opisanie procesów, testowanie, pilotaż i wdrożenia w całej sieci).
• Identyfikowanie potrzeb zmiany w sieci 130 zakupionych sklepów. Wdrażanie nowego systemu zamawiania towaru poprzez integrację tych sklepów do sieci podstawowej.
• Podnoszenie dostępności świeżej żywności od 79% do 91% w ciągu 3 miesięcy celem zwiększenia poziomu satysfakcji klienta. Program zawierał działalność wielo-funkcyjną z wszystkimi działami, rozpoczął się od zbierania danych źródłowych i analizy przyczyn, zakończył na zaplanowaniu i konkretnych działaniach (RACI).
• Doprowadzenie do poprawy efektywności funkcjonowania działu Logistyki. Podniesieni poziomu kompetencji pracowników i poprawa morale poprzez wprowadzenie programu szkoleniowego (Akademia Logistyczna), zmiany organizacyjne i zmiany w zakresach obowiązków.
General Manager Supply Chain and Facilities
Electrocomponents plc
• Zarządzanie 200 osobowym zespołem zlokalizowanym w 8 krajach w czasie strategicznej zmiany biznesu i systemów, w okresie kiedy gama produktów wzrosła 90,000 do 350,000. Utrzymanie poziomu satysfakcji klienta na poziomie 97%; redukcja zapasów z £18m do £160m w 45 magazynach po całym świecie. Wzrost obrotów o 26% w tym okresie. Kluczową częścią tej roli było utrzymanie dobrych relacji z lokalnymi Dyrektorami Sprzedaży i z innymi Dyrektorami poprzez zarządzanie procesami pozwalającymi dostarczyć wyniki finansowe grupy i utrzymywać ciągły wysoki wzrost poziom zadowolenia klientów lokalnie.
• Wprowadzenie zmian strukturalnych poprzez komunikowanie strategicznej wizji oraz wyznaczaniu jasnych kierunków tych zmian w obszarze organizacji łańcucha dostaw - zmiana struktury zorganizowanej lokalnie na regionalną
• Kontynuacja wdrażania systemów SAP/Manugistics (Demand Planning software) i zarządzanie operacjami w oparciu o ww. systemy i procesy. Skutkiem integracji systemów było lepsze zarządzanie zapasami a tym samym poprawa wewnętrznych procesów operacyjnych i lepsza współpracę z dostawcami (ponad 2000).
• Implementacja systemu Manugistics w Stanach Zjednoczonych, Hong Kongu i w Chinach jako zakończenie światowego projektu wdrażania systemu forecastowania i planowania
• Zarządzanie relacjami i rozwijanie stosunków z kontrahentami w dziedzinie transportu międzynarodowego (od dostawców do magazynów i klientów) z budżetem 30 mln £ rocznie.
• Optymalizacja operacji magazynowych w zakresie utrzymania zapasu i przepustowości, szukanie nowych rozwiązań, minimalizacja wydatków kapitałowych, z jednoczesną orientacją na serwis kliencki.
Business Process Manager – Logistics 09.2000 – 12.2003
• Wdrożenie systemu SAP w całej firmie – opracowanie i ustalenie europejskiej strategii wdrożenia dla obszaru logistyki (w tym łańcucha dostaw i operacji magazynowych) w wyniku czego powstał spójny pakiet rozwiązań dla ponad 30 lokalizacji w Europie. Przygotowano cały business case dla projektu włączając zmiany procesów
i systemów.
• Odpowiedzialność za wszystkie kluczowe aspekty wdrożenia w obszarze logistyki, zapewniając tym samym spójność i integrację z procesami w całej firmie (Obsługa Klienta, Finanse, Marketing itd.). Przeprojektowanie procesów nowego systemu SAP w dziedzinach Planowanie, Zarządzanie Zapasami, Zarządzanie Magazynem w połączeniu z systemem Manugistics dla wszystkich lokalizacji europejskich.
• Odpowiedzialność za jasną i klarowną komunikację z biznesem oraz w zespołach projektowych, utrzymanie wysokiego profilu projektu i przygotowanie do realizacji korzyści zakładanych w projekcie.
Group Inventory Processes Manager 07.1998 – 08.2000
• Współparca z uniwersytetem Cardiff Business School celem wdrożenia najnowocześniejszych procesów Lean Management wewnątrz firmy i u dostawców
• Przygotowanie i wdrożenie programu rozwojowego “LearnRS” dla pracowników Działu Logistyki oraz innych działów, w celu wprowadzenia najlepszych praktyk i procesów.
• Wprowadzenie internetowego rozwiązania transakcyjnego, które usprawniło współpracę z dostawcami.
• Zarządzanie specjalistycznymi wewnętrznymi zespołami konsultingowymi w zakresie forecastowania, planowania, rozwoju dostawców, szkoleń oraz zmian opakowań; wdrażanie najlepszych praktyki stosowanych w branży
• Wprowadzenie zmian strukturalnych poprzez komunikowanie strategicznej wizji oraz wyznaczaniu jasnych kierunków tych zmian w obszarze organizacji łańcucha dostaw - zmiana struktury zorganizowanej lokalnie na regionalną
• Kontynuacja wdrażania systemów SAP/Manugistics (Demand Planning software) i zarządzanie operacjami w oparciu o ww. systemy i procesy. Skutkiem integracji systemów było lepsze zarządzanie zapasami a tym samym poprawa wewnętrznych procesów operacyjnych i lepsza współpracę z dostawcami (ponad 2000).
• Implementacja systemu Manugistics w Stanach Zjednoczonych, Hong Kongu i w Chinach jako zakończenie światowego projektu wdrażania systemu forecastowania i planowania
• Zarządzanie relacjami i rozwijanie stosunków z kontrahentami w dziedzinie transportu międzynarodowego (od dostawców do magazynów i klientów) z budżetem 30 mln £ rocznie.
• Optymalizacja operacji magazynowych w zakresie utrzymania zapasu i przepustowości, szukanie nowych rozwiązań, minimalizacja wydatków kapitałowych, z jednoczesną orientacją na serwis kliencki.
Business Process Manager – Logistics 09.2000 – 12.2003
• Wdrożenie systemu SAP w całej firmie – opracowanie i ustalenie europejskiej strategii wdrożenia dla obszaru logistyki (w tym łańcucha dostaw i operacji magazynowych) w wyniku czego powstał spójny pakiet rozwiązań dla ponad 30 lokalizacji w Europie. Przygotowano cały business case dla projektu włączając zmiany procesów
i systemów.
• Odpowiedzialność za wszystkie kluczowe aspekty wdrożenia w obszarze logistyki, zapewniając tym samym spójność i integrację z procesami w całej firmie (Obsługa Klienta, Finanse, Marketing itd.). Przeprojektowanie procesów nowego systemu SAP w dziedzinach Planowanie, Zarządzanie Zapasami, Zarządzanie Magazynem w połączeniu z systemem Manugistics dla wszystkich lokalizacji europejskich.
• Odpowiedzialność za jasną i klarowną komunikację z biznesem oraz w zespołach projektowych, utrzymanie wysokiego profilu projektu i przygotowanie do realizacji korzyści zakładanych w projekcie.
Group Inventory Processes Manager 07.1998 – 08.2000
• Współparca z uniwersytetem Cardiff Business School celem wdrożenia najnowocześniejszych procesów Lean Management wewnątrz firmy i u dostawców
• Przygotowanie i wdrożenie programu rozwojowego “LearnRS” dla pracowników Działu Logistyki oraz innych działów, w celu wprowadzenia najlepszych praktyk i procesów.
• Wprowadzenie internetowego rozwiązania transakcyjnego, które usprawniło współpracę z dostawcami.
• Zarządzanie specjalistycznymi wewnętrznymi zespołami konsultingowymi w zakresie forecastowania, planowania, rozwoju dostawców, szkoleń oraz zmian opakowań; wdrażanie najlepszych praktyki stosowanych w branży
Inventory Manager
•Set up the inventory operation in a new site (automated distribution centre) and subsequently closed down 3 other business ensuring inventory and customers transferred
•Improved service levels from mid 90’s to 99%+ and Increased stock turns from 8 to 10 during a period of rapid expansion
•Improved supplier delivery performance from ca. 60% to 90%+ through setting up of supplier performance monitoring
•Managed the inventory implementation of SAP software through a new team managing 20,000 products with stock levels of £12m
•Introduced VMI (Vendor Managed Inventory)
•Led the inventory part of the new business tendering process and then kept close contact with new large customer accounts once live
•Improved service levels from mid 90’s to 99%+ and Increased stock turns from 8 to 10 during a period of rapid expansion
•Improved supplier delivery performance from ca. 60% to 90%+ through setting up of supplier performance monitoring
•Managed the inventory implementation of SAP software through a new team managing 20,000 products with stock levels of £12m
•Introduced VMI (Vendor Managed Inventory)
•Led the inventory part of the new business tendering process and then kept close contact with new large customer accounts once live
Szkolenia i kursy
• Uniwersytet w Cranfield – High Performance Leadership; Influencing People
• Uniwersytet INSEAD (k. Paryża) - Supply Chain Management
• Massachusetts Institute of Technology – Advanced Supply Chain Management
• Cardiff Business School – Lean Manufacturing
• Uniwersytet INSEAD (k. Paryża) - Supply Chain Management
• Massachusetts Institute of Technology – Advanced Supply Chain Management
• Cardiff Business School – Lean Manufacturing
Specjalizacje
Łańcuch dostaw
Inne
Zainteresowania
Squash