Franek Peplinski

European Supply Chain Director, Brammer Sp.z.o.o..
Zabierzów, małopolskie

Umiejętności

B2B planowanie biznesu procesy biznesowe usprawnianie procesów biznesowych Strategia biznesowa Zarządzanie zmianą stały rozwój Negocjacje kontraktu Cross-functional Team Leadership Planowanie popytu ERP FMCG Prognozowanie Global Sourcing Zarządzanie zapasami Przywództwo Lean Manufacturing Logistyka Zarządzanie logistyczne Zarządzanie Produkcja Gospodarka materiałowa MRP Negocjacje New Business Development Operational Excellence zarządzanie operacyjne Outsourcing usprawnianie procesów Zarządzanie produktem Planowanie produkcji zakupy Handel SAP Six Sigma Sourcing Planowanie strategiczne Strategic Sourcing Strategia Negocjacje z dostawcami łańcuch dostaw Zarządzanie łańcuchem dostaw Organizacja łańcucha dostaw Supply Management wycenianie Zarządzanie magazynem Magazynowanie 3PL Zarządzanie zespołem Transport

Języki

angielski
ojczysty
polski
ojczysty
francuski
dobry
niemiecki
podstawowy

Doświadczenie zawodowe

Logo
General Manager Supply Chain
RS Components Ltd
Logo
European Supply Chain Director
Brammer Group
Logo
Consultant
Brammer Group
Delivering a project to save on European transport costs. Full review of all spend, assessment and prioritisation of opportunities. Target to save 1m€ p.a. across 11 countries.
Kingfisher Sourcing Eastern Europe Sp. z o.o.
Head of Supply Chain
Biuro "sourcingowe" czyli wyszukiwaniowo-zakupowe firmy w handlu detalicznym która obejmuje Castorama, B&Q, oraz Brico Depot – razem ponad 1000 sklepów (obrót ponad GBP11mld). Dostarczono do sieci 240m$ USD w 2012r z regionu który sięga od Niemiec do Turcji i obejmuje Izrael oraz północną Afrykę.

Zajmuję się całością logistyki w regionie Europejskim i bliski wschód.
Logo
Konsultant w Logistyce
Międzynarodowa Firma FMCG (napoje i przekąski)
Projekt konsultingowy – optymalizacja kosztów sieci logistycznej na terenie Polski (network optimization).
• Przetarg magazynowania oraz transportu, w projektowanej sieci, z firmami logistycznymi zajmując się logistyką kontraktową
Logo
Consultant, Open to career opportunities in consultancy, interim or permanent roles
First Supply Chain
Self-employed consultant working in all aspects of Supply Chain. Experienced in Retail, FMCG and B2B industries.
Tesco Polska
Dyr ds Logistyki
• Zarządzanie 130 osobowym zespołem z bazą w Krakowie
• Wprowadzanie zmian systemowych (ilość sklepów wzrosła od 300 do 370 przez 2 lata); obniżanie zapasów od 36 do 33 dni w skali sieci.
• Implementacja zautomatyzowanego i centralnego systemu zamawiania świeżej żywności (opisanie procesów, testowanie, pilotaż i wdrożenia w całej sieci).
• Identyfikowanie potrzeb zmiany w sieci 130 zakupionych sklepów. Wdrażanie nowego systemu zamawiania towaru poprzez integrację tych sklepów do sieci podstawowej.
• Podnoszenie dostępności świeżej żywności od 79% do 91% w ciągu 3 miesięcy celem zwiększenia poziomu satysfakcji klienta. Program zawierał działalność wielo-funkcyjną z wszystkimi działami, rozpoczął się od zbierania danych źródłowych i analizy przyczyn, zakończył na zaplanowaniu i konkretnych działaniach (RACI).
• Doprowadzenie do poprawy efektywności funkcjonowania działu Logistyki. Podniesieni poziomu kompetencji pracowników i poprawa morale poprzez wprowadzenie programu szkoleniowego (Akademia Logistyczna), zmiany organizacyjne i zmiany w zakresach obowiązków.
Logo
General Manager Supply Chain and Facilities
Electrocomponents plc
• Zarządzanie 200 osobowym zespołem zlokalizowanym w 8 krajach w czasie strategicznej zmiany biznesu i systemów, w okresie kiedy gama produktów wzrosła 90,000 do 350,000. Utrzymanie poziomu satysfakcji klienta na poziomie 97%; redukcja zapasów z £18m do £160m w 45 magazynach po całym świecie. Wzrost obrotów o 26% w tym okresie. Kluczową częścią tej roli było utrzymanie dobrych relacji z lokalnymi Dyrektorami Sprzedaży i z innymi Dyrektorami poprzez zarządzanie procesami pozwalającymi dostarczyć wyniki finansowe grupy i utrzymywać ciągły wysoki wzrost poziom zadowolenia klientów lokalnie.
• Wprowadzenie zmian strukturalnych poprzez komunikowanie strategicznej wizji oraz wyznaczaniu jasnych kierunków tych zmian w obszarze organizacji łańcucha dostaw - zmiana struktury zorganizowanej lokalnie na regionalną
• Kontynuacja wdrażania systemów SAP/Manugistics (Demand Planning software) i zarządzanie operacjami w oparciu o ww. systemy i procesy. Skutkiem integracji systemów było lepsze zarządzanie zapasami a tym samym poprawa wewnętrznych procesów operacyjnych i lepsza współpracę z dostawcami (ponad 2000).
• Implementacja systemu Manugistics w Stanach Zjednoczonych, Hong Kongu i w Chinach jako zakończenie światowego projektu wdrażania systemu forecastowania i planowania
• Zarządzanie relacjami i rozwijanie stosunków z kontrahentami w dziedzinie transportu międzynarodowego (od dostawców do magazynów i klientów) z budżetem 30 mln £ rocznie.
• Optymalizacja operacji magazynowych w zakresie utrzymania zapasu i przepustowości, szukanie nowych rozwiązań, minimalizacja wydatków kapitałowych, z jednoczesną orientacją na serwis kliencki.

Business Process Manager – Logistics 09.2000 – 12.2003
• Wdrożenie systemu SAP w całej firmie – opracowanie i ustalenie europejskiej strategii wdrożenia dla obszaru logistyki (w tym łańcucha dostaw i operacji magazynowych) w wyniku czego powstał spójny pakiet rozwiązań dla ponad 30 lokalizacji w Europie. Przygotowano cały business case dla projektu włączając zmiany procesów
i systemów.
• Odpowiedzialność za wszystkie kluczowe aspekty wdrożenia w obszarze logistyki, zapewniając tym samym spójność i integrację z procesami w całej firmie (Obsługa Klienta, Finanse, Marketing itd.). Przeprojektowanie procesów nowego systemu SAP w dziedzinach Planowanie, Zarządzanie Zapasami, Zarządzanie Magazynem w połączeniu z systemem Manugistics dla wszystkich lokalizacji europejskich.
• Odpowiedzialność za jasną i klarowną komunikację z biznesem oraz w zespołach projektowych, utrzymanie wysokiego profilu projektu i przygotowanie do realizacji korzyści zakładanych w projekcie.

Group Inventory Processes Manager 07.1998 – 08.2000
• Współparca z uniwersytetem Cardiff Business School celem wdrożenia najnowocześniejszych procesów Lean Management wewnątrz firmy i u dostawców
• Przygotowanie i wdrożenie programu rozwojowego “LearnRS” dla pracowników Działu Logistyki oraz innych działów, w celu wprowadzenia najlepszych praktyk i procesów.
• Wprowadzenie internetowego rozwiązania transakcyjnego, które usprawniło współpracę z dostawcami.
• Zarządzanie specjalistycznymi wewnętrznymi zespołami konsultingowymi w zakresie forecastowania, planowania, rozwoju dostawców, szkoleń oraz zmian opakowań; wdrażanie najlepszych praktyki stosowanych w branży
Office Depot Poland
Inventory Manager
•Set up the inventory operation in a new site (automated distribution centre) and subsequently closed down 3 other business ensuring inventory and customers transferred
•Improved service levels from mid 90’s to 99%+ and Increased stock turns from 8 to 10 during a period of rapid expansion
•Improved supplier delivery performance from ca. 60% to 90%+ through setting up of supplier performance monitoring
•Managed the inventory implementation of SAP software through a new team managing 20,000 products with stock levels of £12m
•Introduced VMI (Vendor Managed Inventory)
•Led the inventory part of the new business tendering process and then kept close contact with new large customer accounts once live
Logo
Logistics Manager
Pitman Moore Europe Ltd

Szkolenia i kursy

• Uniwersytet w Cranfield – High Performance Leadership; Influencing People
• Uniwersytet INSEAD (k. Paryża) - Supply Chain Management
• Massachusetts Institute of Technology – Advanced Supply Chain Management
• Cardiff Business School – Lean Manufacturing

Edukacja

Logo
Chemia, magisterskie
Oxford University

Specjalizacje

Łańcuch dostaw
Inne

Zainteresowania

Squash