O grupie

Elitarne Stowarzyszenie im. Eugeniusza Kwiatkowskiego powstało w marcu 1995 roku. Dzisiaj tworzy je ponad dwustuosobowa grupa członków – przedsiębiorców, przedstawicieli nauki, kultury i sztuki, polityki oraz mediów, a także grupa członków honorowych, ludzi wybitnie zasłużonych dla kraju. Stowarzyszenie przyjęło zasadę działania ponad wszelkimi podziałami i konsekwentnie ją realizuje. Są wśród nas przedstawiciele różnych opcji politycznych oraz poglądów i nie przeszkadza to w sprawnej realizacji poszczególnych inicjatyw, z pośród których kilka na stałe weszło do kalendarza gospodarczych zamierzeń, zarówno w poszczególnych regionach, jak i na terenie całego kraju. Realizację przedsięwzięć Stowarzyszenia wspomaga grupa członków wspierających, których pomoc - obok składek członkowskich - stanowi podstawowe źródło środków przeznaczanych na realizację celów statutowych.

Głównym celem Stowarzyszenia jest wcielanie w życie idei jej patrona, Eugeniusza Kwiatkowskiego, przy zastosowaniu najlepszych wzorców opartych o zasady pracy organicznej, przede wszystkim na rzecz tworzenia warunków sprzyjających rozwojowi rodzimej przedsiębiorczości. Cel ten Stowarzyszenie realizuje między innymi poprzez promowanie najlepszych wzorców gospodarczych, zwłaszcza pośród kupiectwa oraz przedsiębiorców, właścicieli małych i średnich firm, w tym także polskich producentów żywności zarówno w kraju, jak i poza jego granicami. Służy temu - organizowana corocznie wraz z Międzynarodowymi Targami Poznańskimi i World Trade Center Poznań - rywalizacja o Nagrodę imienia Eugeniusza Kwiatkowskiego „Przedsiębiorczość”, promującą najlepszych przedsiębiorców w kraju. Podkreślić trzeba, że w nominowaniu do Nagrody udział biorą samorządy wszystkich szczebli na terenie kraju, podobnie jak w kolejnej naszej inicjatywie, organizowanej od 1995 roku ogólnopolskiej Inicjatywie Pozytywistycznej „Polski Producent Żywności”. Promocja polskiej żywności okazała się działaniem bardzo potrzebnym, szczególnie obecnie, w czasach nasilającej się wolnorynkowej konkurencji. Na podkreślenie zasługuje fakt, że w realizacji tego przedsięwzięcia włączyły się Urzędy Wojewódzkie, które aktywnie uczestniczą w procesie wyłaniania najlepszych polskich firm i produktów. Zdobywane , prawnie zastrzeżone tytuły PPŻ są chętnie i z dobrym skutkiem wykorzystywane w działalności promocyjnej i reklamowej przedsiębiorstw i stanowią ważny argument w walce o nowe rynki.

Inicjatywa promująca polskich producentów żywności ma swoją kontynuację w postaci działającego przy Stowarzyszeniu Klubu zrzeszającego laureatów poszczególnych edycji. Tego rodzaju działalność stanowi pozytywny precedens w procesie integracji przedsiębiorców, a także promocji , zwłaszcza właścicieli małych i średnich firm. Obok przedsięwzięć integracyjnych Klub pełni poważną rolę informacyjną i szkoleniową, a jego członkowie uczestniczą w pracach Rady Gospodarki Żywnościowej, działającej przy ministrze rolnictwa i rozwoju wsi.

Ważnym przedsięwzięciem Stowarzyszenia były prowadzone w niektórych regionach kraju konkursy – plebiscyty o tytuł najlepszych kupców. Konkursy te są kontynuacją pomysłu patrona Stowarzyszenia, Eugeniusza Kwiatkowskiego, który w 1937 roku, wizytując Wielkopolskę, pod wrażeniem wysokiego poziomu wielkopolskiego handlu, ufundował nagrodę dla najlepszego poznańskiego kupca. W 1996 roku Stowarzyszenie nasze ten pomysł reaktywowało i jako doskonały pretekst do promowania rodzimego kupiectwa, a przede wszystkim do podnoszenia poziomu kupieckich usług, konsekwentnie wciela w życie. Uroczyste Gale Kupieckie stanowiące rozwiązania poszczególnych edycji były prawdziwymi świętami kupieckimi. Niektóre z nich odbywały się z udziałem tysięcy ludzi. Obecnie konkurs kupiecki odbywa się wyłącznie na Śląsku, pod patronatem wojewody Śląskiego i współorganizacji redakcji „Polska” „Dziennik Zachodni”.

W 2003 roku Stowarzyszenie inaugurowało kolejny etap, którym było organizowanie ogólnokrajowych konkursów o tytuł „Polskiego Kupca Roku” w pięciu umownych branżach. Konkurs na szczeblu ogólnopolskim organizowany był w porozumieniu z Międzynarodowymi Targami Poznańskimi oraz World Trade Center Poznań, a finały kolejnych edycji znajdywały swoje rozwiązywania podczas poszczególnych ekspozycji targowych.

Począwszy od 2008 roku, Stowarzyszenie im. E. Kwiatkowskiego, korzystając z pozyskanych doświadczeń i na wniosek przedsiębiorców, organizuje ogólnokrajowe przedsięwzięcie pod nazwą Nagroda im. Eugeniusza Kwiatkowskiego „Przedsiębiorczość” w sześciu branżach. Inicjatywa organizowana jest przy udziale Międzynarodowych Targów Poznańskich (jej poszczególne edycje rozwiązywane są podczas kolejnych ekspozycji targowych ) oraz World Trade Center Poznań. W proces nominowania najlepszych polskich przedsiębiorców aktywnie włączyły się samorządy wszystkich szczebli. Każdej edycji Nagrody towarzyszy wydanie Katalogu przedstawiającego laureatów. Obecnie Stowarzyszenie przygotowuje duże, ogólnopolskie przedsięwzięcie, którego celem jest włączenie przedsiębiorców w działalność na rzecz ochrony klimatu, pod nazwą „Przedsiębiorcy dla Klimatu”.

Od 1995 roku, Stowarzyszenie honoruje także Nagroda im. Eugeniusza Kwiatkowskiego przedsiębiorców polonijnych, „za wybitne zasługi w nawiązywaniu i kultywowaniu gospodarczych związków między Polonia a Macierzą”. Prawo nominowania do Nagrody maja polskie przedstawicielstwa dyplomatyczne w całym świecie. Dotychczas nagrodziliśmy kilkudziesięciu przedsiębiorców polskiego pochodzenia, ludzi, którzy w krajach swojego nowego osiedlenia osiągnęli zawodowy i ekonomiczny sukces, wielokrotnie pełnia rolę animatorów tamtejszych gospodarek, a przy tym utrzymują ożywione, gospodarcze kontakty ze Starym Krajem. Grupa ta stanowi cenny potencjał gospodarczej wiedzy i bardzo chętnie pragnie pomóc młodej, polskiej gospodarce. 16. stycznie 2009 roku, na wniosek prezesa Eugeniusza T. Grzeszczaka, minister gospodarki RP, wicepremier Waldemar Pawlak powoła spośród nich Grupę Zagranicznych, Społecznych Doradców Ministra Gospodarki RP. Grupa zagranicznych doradców usytuowana jest przy Stowarzyszeniu.

Stowarzyszenie wydaje własne pismo „Business Polonia”. Miesięcznik ukazuje się w nakładzie 70 tysięcy egzemplarzy, jako wkładka do wielkopolskiej mutacji „Gazety Wyborczej”.

Stowarzyszenie im. Eugeniusza Kwiatkowskiego nie korzysta z żadnych form dofinansowywania z pieniędzy podatników i środki na działalność statutową zdobywa samo.

Typ:
Grupa otwarta
Dołączanie:
założyciel zatwierdza nowych członków
Założona:
24.07.2010, 23:31
Kategoria:
Organizacje i stowarzyszenia
Tagi:
Eugeniusza, im., Kwiatkowskiego, Stowarzyszenie

Założyciel:

Wojciech G.

Wojciech G.

Doradztwo Gospodarcze

Moderatorzy:

Wojciech G.

Wojciech G.

Doradztwo Gospodarcze

Wyślij zaproszenie do