O grupie
W CZYM AGENCJA PR MOŻE POMÓC TWOJEJ FIRMIE?
Zbuduje obiektywną strategie rozwoju Twoich produktów i usług, przeprowadzę szeroką analizę, zbadam środowisko i konkurencję, zaplanuje i zrealizuje kampanie informacyjną, dokonam nowego pozycjonowania Twoich produktów i usług i zaproponuje nowe warianty rozwoju, dzięki którym pomnożysz swoje zyski! Oto krótkie streszczenie działań, dzięki którym możemy wspólnie zmienić świat…
Przeczytaj tych kilkanaście porad aż do końca! Przekonasz się, że było warto!
ZMIENIAMY ŚWIAT NA LEPSZE!
Najlepszym powodem wprowadzenia nowego produktu lub usługi jest chęć stworzenia czegoś, co zmieni oblicze rynku – sprawi, że świat stanie się lepszym miejscem. Jako konsultant pomogę Państwu określić atuty Państwa produktu lub usługi, aby Klienci dostrzegli Państwa potencjał.
STWÓRZ MANTRĘ
Zapomnijmy o sformułowaniu misji firmy! Misje są długie nudne i nieistotne. Nikt ich nie pamięta, a tym bardziej nie wprowadza ich w życie. Zamiast tego warto stworzyć krótką, ale kluczową MANTRĘ, dzięki której cały zespół obejmie właściwy kurs.
PRZYKŁADY DOBREJ MANTRY
Prawdziwe sportowe przeżycie – NIKE
Rodzinna Rozrywka – Disney
Wendy’s – Zdrowy Fast Ford (Healthy Fast Ford)
Orzeźwiamy Świat – Coca Cola
WYBIERZ DOBRĄ NAZWĘ DLA PRODUKTU / USŁUGI LUB FIRMY
Wybieraj nazwy zaczynające się na literę z początku alfabetu – będziesz pierwszy w spisach.
Wybieraj nazwę, która będzie miała potencjał czasownika, ciekawe akronimy w przypadku nazw łączonych
Graficznie stosuj dużą literę na początku nazwy/wyrazu
Unikaj trendów w modzie, zadbaj aby Twoja nazwa była unikalna i nie kojarzyła się z innym produktem czy firmą
Przykład niesamowitej nazwy – firma, która sprzedaje powierzchnie reklamową w toaletach – FLUSH MEDIA!
POZYCJONOWANIE PRODUKTU / USŁUGI / FRMY
Szukaj nisz rynkowych – zaczynaj od płomienia zapałki, a nie od miotacza ognia
Wykorzystaj pozycje lidera, jeśli Twój produkt jest istotnie ciekawszy w danym kontekście:
Na przykład:
Lexux tak samo dobry jak Mercedes czy BMW, ale o 30 % tańszy.
7UP „Nie Cola”
Avis – Staramy się bardziej! (niż Hertz)
Wykorzystaj jedną cechę, unikalną przewagę rynkową: Koszt, łatwość w użyciu, wygoda, projekt, niezawodność, szybkość, szeroki wybór, obsługa Klienta
SZTUKA BRANDINGU
Warto opracować ją na podstawie 4 P
Produkt – „produkt”
Price – „cena”
Place – „dystrybucja”
Promotion – „promocja”
Niektórzy dodają 5 P > Prayer – „modlitwa”
ZDEFINIUJ SWÓJ MODEL BIZNESOWY
Bez względu na działalność musisz zdefiniować model biznesowy i określić sposób w jaki będziesz zdobywać pieniądze.
Odpowiedz na pytania…
Kto ma Twoje pieniądze w swojej kieszeni?
Jak przenieść pieniądze do Twojej kieszeni?
Opisz swój model w 10 słowach… np: "E-bay: pobiera opłatę za wystawienie przedmiotu na aukcji oraz prowizję od wartości sprzedaży".
OPRACUJ KAMIENIE MILOWE TWOJEGO BIZNESU
Główny cel.
Założenia, które leżą u podstaw Twojego modelu biznesowego.
Zadania, które musisz wykonać, aby rozpocząć nowy projekt.
PREZENTACJE POWER POINT KLUCZEM DO SUKCESU
Pomogę Państwu opracować prezentacje Power Point według zasady 10-20-30
10 slajdów.
20 minut trwania prezentacji.
30 stopniowa czcionka bezszeryfowa – Arial nigdy Cię nie zawiedzie.
Bez zbędnych animacji – to ciało prezentera nadaje emocje przekazowi!
Zastosuj ciemne tło (np. napisy końcowe filmów na białym tle! Czy nie byłyby katastrofalne?).
Umieść logo na wzorcu slajdu.
KORZYSTAJ Z WIEDZY "MORFEUSZA" – WICEPREZSA – SŁUCHAJ ZARZĄDU
Doświadczenie i burza mózgów służy rozwojowi każdej firmy. Morfeusz to osoba w firmie, która ma największe doświadczenie.
Warto korzystać z zewnętrznych konsultantów, którzy obiektywnie ulepszą funkcjonowanie firmy!
ZATRUDNIAJ GRACZY Z PIERWSZEJ LIGI!
Sprawdzaj referencje, kieruj się intuicją, nie patrz tylko na dyplomy i certyfikaty. Na stanowiska kierownicze i HR nie wybieraj osób, które nigdy nikogo nie zwolniły!
ORGANIZUJ SEMINARIA DLA KLIENTÓW
Jest to potwierdzona badaniami najskuteczniejsza forma promocji!
STWÓRZ SYSTEM WYSYŁANIA MAILI W FIRMIE
Odpowiadaj na maile w ciągu 24 H.
Starannie dobieraj tekst z pola TEMAT, np. Miło było Pana spotkać w Warszawie – jest lepszym tytułem, zamiast „Kup Viagrę taniej”.
Maile muszą być skuteczne, krótkie i konkretne.
Unikaj kodowania HTML – przenosi maile do spamu.
Unikaj opcji DW.
Korzystaj z UDW.
Zadbaj o prosty podpis.
PUBLIC RELATIONS
Wywołaj szum.
Zainteresuj prasę – (to użytkownicy i ich reakcje mają wywołać odzew w mediach).
Zrób Test: Czy Twoja informacja jest dobra i czytelna dla odbiorców?
Dobieraj odpowiednią prasę pod dany komunikat, np. specjalistyczną.
Dbaj o dobre relacje z prasą.
CZY WARTO KORZYSTAC Z USŁUG AGENCJI KONSULTINGOWYCH - PR ?
Co może zrobić dla Ciebie firma konsultingowa albo dział PR?
Zmusić do opracowania komunikatów informacyjnych budujących świadomość.
Otworzyć przed Tobą drzwi do przedstawicieli prasy.
Wywołać rozgłos.
Pokazać jak udoskonalić przeprowadzanie spotkań i prezentacji.
Dokonywać z Tobą analizy wywiadów, informacji dla prasy i Klientów.
Zapraszam do współpracy,
Łukasz Cieniak
+48 664 484 218
lukasz.cieniak@bestpr.pl