O grupie

Zrównoważona karta wyników (ang. Balanced Scorecard) - to stworzona przez Roberta S. Kaplana i Davida P. Nortona koncepcja pomiaru aktywności przedsiębiorstwa w kontekście jego wizji i strategii. Jest to system zarządzania oparty na całościowym pomiarze zrównoważonych zestawień wskaźników, łączący przyszłe tj. strategiczne cele ze wskaźnikami dotyczącymi bieżących zadań.

Wdrożenie Balanced Scorecard oznacza usprawnienie systemu zarządzania organizacją w wyniku czego pracownicy i menedżerowie:
■ znają swoją rolę w realizacji strategii,
■ korzystają z narzędzi pomiaru własnej efektywności,
■ rozumieją wpływ swojej pracy na rezultaty uzyskiwane przez innych,
■ wspierają się wzajemnie w osiąganiu wyznaczonych celów,
■ otwarcie wyrażają swoją opinię dotyczącą możliwości doskonalenia wyników organizacji.


Obrazek

■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■


The Balanced Scorecard is the concept of Robert S. Kaplan and David P. Norton. Its aim is to supplement the traditional model of accounting with information concerning non-financial assets of the enterprise (for example, product quality, effective internal processes, motivation, and skill levels of the employees).

The Balanced Scorecard continues to report on traditional financial key figures that focus on historical periods, just as conventional accounting. In addition, however, the Balanced Scorecard enables you to record the driving factors of future performance. These cannot be portrayed in the form of financial key figures but, in certain circumstances, are more critical to profit than the traditional indicators. The Balanced Scorecard defines an overall view of the enterprise. This comprises, generally four perspectives with specific central questions:

■ Financial perspective: "How should we act with partners in order to ensure financial success?"
■ Customer perspective: "How should we act with customers in order to realize our vision?"
■ Internal business processes perspective: "In which business processes must we be the best in order to satisfy our partners and customers?"
■ Innovation perspective: "How can we promote our change and growth potential in order to realize our vision?"
By answering these central questions, the Balanced Scorecard enables you to convert your enterprise strategy into operational factors.

Typ:
Grupa otwarta
Dołączanie:
każdy może dołączyć
Założona:
15.01.2009, 06:38
Kategoria:
Przedsiębiorcy/biznesmeni
Tagi:
Balanced, BSC, Card, Karta, Score, Scorecard, Strategia, Strategiczna, Wyników, Zrównoważona

Założyciel:

Grzegorz Albinowski

Grzegorz Albinowski

Senior Business Consulant, Transition Project Manager

Moderatorzy:

Grzegorz Albinowski

Grzegorz Albinowski

Senior Business Consulant, Transition Project Manager

Wyślij zaproszenie do