Temat: Rozliczanie klientów za AdWords
Grzegorz Bosak:
Oj obawiam sie Marcinie, ze masza racje, ale to z innego powodu.
nie nie w tym wypadku ja dokładnie myslę tak jak ty :) Wiem, że TEORETYCZNIE taki model jest idealny, ale praktycznie w 95% NIEMOŻLIWY. Taki model pracy jest zresztą podejmowany ale najczęściej WEWNĄTRZ firmy.
Na zewnątrz wszelkie "marginesy bezpieczeństwa" niezbedne przy takiej opcji doprowacją, że koszty superozoptymalizowanej kampaniii moga być wższe 2 razy od śmieciowego ruchu który od czasu do czasu zamieni się w konwersję.
Ja miałem podobną sytuację z dużym klientem, u którego banalnie mierzyło się konwersję. Umowa była na stałą kwotę za obsługę (!). Dotychczas prowadził to klient sam, po miesiącu zajrzał, sprawdził konwersję która wzrosła o 30% i już nie musiał się martwić o efektywność.
Gdyby chiał kupić samą konwersję byłaby to jakaś abstrakcja kwotowa, bo nie znając statystyk pewnie bym zarzadał z 10 razy tyle (żaden geniusz nie przewidzi konwersji w nowej branzy) oczywiście nic z tego by nie wyszło bo przy takiej kwocie klient bybły chyba największym płatnikiem adwords w Polsce :).
Tymczasem wykorzystał nasze umiejętności, zaufał, sprawdził i był zadowolony.
Śmiem twierdzić, że bierąc dowolną kampanię adwords nie prowadzoną przez specjalistę z bardzo długim stażem zwiększe konwersję o % większy od mojej prowizji. Co ciekawe zupełnie nie działa to na zasadzie "geniuszy" czy "superpracowników". Żeby pozbawić złudzeń "geniuszy" - to zwykłe rzemiosło - ktoś kto porwadził 50 kampani pewne rzeczy "widzi naturlanie". Wiem to z doświadczania, bo kiedy scedowałem to na pracowników i poświęciłem na to mniej czasu spokojnie mnie przegonili i "zaginali".
Marcin Deręgowski edytował(a) ten post dnia 06.02.08 o godzinie 20:20