1392 obserwujących
Logistyka/Transport/Dystrybucja , Sport/Rekreacja , Sprzedaż
Decathlon to sieć sklepów stworzonych po to, by wszyscy mogli czerpać przyjemność z uprawiania sportu. Dołącz do naszego teamu!

Opinie pracowników

sprzedawca
Dodano: 2018.11.26
Fajna atmosfera przy kiepskich warunkach
Plusy
  • elastyczny grafik i wysokość etatu
  • atmosfera - przyjazna, nieformalna, młody zespół
  • możliwości rozwoju - autonomia na stanowisku, szkolenia wewnętrzne, dodatkowe role/odpowiedzialności bez wymagań wykształcenia/doświadczenia z danego zakresu, coroczna ewaluacja pracownika
  • rzetelność pracodawcy - tylko umowy o pracę (nie śmieciowe), przestrzeganie kodeksu pracy itp.
Minusy
  • na najniższym stanowisku - sprzedawca - generalnie mało ambitni/zaangarzowani ludzie często rotujący
  • wynagrodzenie kompletnie nieadekwatne do obowiązków i odpowiedzialności
  • wysoce sangwinistyczna kultura organizacyjna - niedocenianie/dyskryminowanie osób nie posiadających tego temperamentu
Wskazówki dla pracodawcy
Sporym problemem jest brak porozumienia między centralą a sklepami. Centrala nie zdaje sobie sprawy z problemów z jakimi borykają się sklepy i ich wagi. Podejmowane przez nią decyzje i działania nie do końca są adekwatne do sytuacji sklepów, które stanowią przecież podstawę funkcjonowania firmy. Same sklepy natomiast bardzo negatywnie podchodzą do wszystkiego, co związane z centralą. Firma padła ofiarą negatywnego sprzężenia zwrotnego jakości i wizerunku. "Sportowa biedronka" w oczach ludzi skutkuje niską kulturą kliencką i nie trafianiem w target, co przekłada się na gorszą rentowność. Następnie idzie potrzeba utrzymania niskich kosztów w postaci niskiego wynagrodzenia dla pracowników i niedostatecznej liczby godzin pracy. Sami pracownicy muszą wykonywać dużo repetytywnej i nużącej pracy, co przy niskiej pensji w perspektywie czasu skutkuje ogólnym spadkiem profesjonalności i efektywności - kto "lepszy" to odchodzi, a przychodzą tylko "gorsi", bo nikt nie chce pracować za wynagrodzenie nieadekwatne do poziomu kompetencji i obowiązków. Tak właśnie było ze mną. Po 3 latach pracy na stanowisku sprzedawcy znałem je na wylot - olbrzymia wiedza o firmie i procedurach (jak na moje stanowisko), wysokie kompetencje pokrywające z nawiązką zakres odpowiedzialności. Mógłbym dać sporo zindywidualizowanej wartości firmie, gdyby nie to, że zdecydowana większość mojej pracy polegała na wykładaniu dostawy i porządkowaniu towaru na półkach. Na awans czy podwyżkę nie mogłem liczyć, gdyż nie pasowałem do niepisanych preferencji firmy w kwestii osobowości, więc odszedłem. Nie mam nic przeciwko takiej charakterystyce pracy. Też jest ona potrzebna i ktoś ją musi wykonać. Nie podobało mi się tylko, że mam w umowie całą masę innych rzeczy, na które nie ma czasu i że mówi mi się w twarz: "w pracy możesz się rozwijać, podejmować decyzje i zajmować swoją pasją - sportem". Mimo wszystko praca dobra dla studenta: niewymagająca i łatwa, dająca możliwość zdobycia pierwszego doświadczenia i prosta do pogodzenia z uczelnią dzięki elastycznemu grafikowi i możliwości zatrudnienia na niepełny etat. Dodatkowo przyjemna, luźna atmosfera w młodej ekipie.
3.6
  • Wynagrodzenie
    2.0
  • Możliwości rozwoju
    4.0
  • Socjal / benefity
    4.0
  • Ludzie / zespół
    3.0
  • Atmosfera
    5.0

Sylwia Kalemba
Sylwia Kalemba
Kierownik Sektora Sklepu
Dodano: 2018.11.06
bardzo dobra firma dla osób początkujących na rynku pracy
Plusy
  • elastyczny grafik, możliwość uczestniczenia w projektach i szkoleniach, przestrzegany Kodeks Pracy
Minusy
  • nieadekwatne zarobki do odpowiedzialności
4.2
  • Wynagrodzenie
    3.0
  • Możliwości rozwoju
    5.0
  • Socjal / benefity
    5.0
  • Ludzie / zespół
    4.0
  • Atmosfera
    4.0