Języki
angielski
dobry
Doświadczenie zawodowe
Koordynator rodzinnej pieczy zastępczej
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Łodzi, Wydział Wspierania Rodzinnej Pieczy Zastępczej
udzielanie pomocy rodzinom zastępczym oraz prowadzącym rodzinne domy dziecka w realizacji zadań wynikających z pieczy zastępczej; przygotowanie planu pomocy dziecku; pomoc rodzinom zastępczym oraz prowadzącym rodzinne domy dziecka w nawiązywaniu wzajemnego kontaktu; zapewnianie rodzinom zastępczym dostępu do specjalistycznej pomocy dla dzieci (w tym psychologicznej, reedukacyjnej, rehabilitacyjnej); zgłaszanie do ośrodków adopcyjnych informacji o dzieciach z uregulowaną sytuacją prawną w celu poszukiwania dla nich rodzin przysposabiających; udzielanie wsparcia pełnoletnim wychowankom rodzinnych form pieczy zastępczej; przedstawianie corocznego sprawozdania z efektów pracy organizatorowi rodzinnej pieczy zastępczej; opiniowanie kandydatów na rodziny zastępcze; nadzorowanie prawidłowości funkcjonowania rodzin zastępczych i rodzinnych domów dziecka; sporządzanie: sprawozdań do sądu o całokształcie funkcjonowania rodziny zastępczej, ocen rodzin zastępczych pod względem predyspozycji do pełnienia powierzonej im funkcji oraz jakości wykonywanej pracy, ocen okresowej sytuacji dziecka w rodzinie zastępczej, kart pracy, dokumentów statystycznych i innych, wymaganych przez pracodawcę; poradnictwo ,informowanie, instruowanie i doradzanie socjalne udzielane rodzinom zastępczym i prowadzącym rodzinne domy dziecka; powoływanie oraz uczestnictwo w zespołach do indywidualnej oceny sytuacji życiowej dziecka umieszczonego w rodzinie zastępczej pełniącej funkcje pogotowia rodzinnego oraz sporządzanie protokołów do sądu ze spotkań tych zespołów; podejmowanie działań zmierzających do rozwiązania sytuacji prawnej dziecka pozostającego w zawodowej rodzinie zastępczej pełniącej funkcję pogotowia rodzinnego; współpraca ze specjalistami (psychologiem, pedagogiem); nawiązywanie kontaktu z kuratorami a także pracownikami socjalnymi z odpowiednich Wydziałów Pracy Środowiskowej; regularne wizyty w środowisku; kontakt z placówkami, do których uczęszczają dzieci będące w pieczy zastępczej (przedszkola, szkoły); świadczenie pomocy i pracy socjalnej pełnoletnim wychowankom instytucjonalnych form pieczy zastępczej a także nadzorowanie prawidłowości przebiegu procesu usamodzielnienia (m.in. pełnienie funkcji opiekuna usamodzielnienia, współudział w przygotowaniu indywidualnych planów usamodzielnienia); podnoszenie swoich kwalifikacji; wypełnianie poleceń Kierownika placówki
Mentor
Fundacja Inkubator
opieka mentorska nad beneficjentem projektu „poMOCNI”, sporządzenie kontraktu mentora z podopiecznym, składanie Koordynatorowi Mentorów comiesięcznego sprawozdania z działań realizowanych w ramach mentoringu oraz sytuacji podopiecznego, składanie Koordynatorowi Projektu kart czasu pracy uwzględniających zaangażowanie Mentora w zadania przewidziane w projekcie.
Asystent terapeuty Metodą Tomatisa
Pracownia Logopedyczna Małgorzata Płonka
zapewnienie stałej opieki i bezpieczeństwa dzieciom uczestniczącym w terapii (dzieci z autyzmem, porażeniem mózgowym, ADHD, zaburzeniami mowy, trudnościami w nauce i koncentracji uwagi), prowadzenie zajęć z zakresu terapii zajęciowej przy zastosowaniu zindywidualizowanych metod i środków (różnego rodzaju materiałów, gier, zabawek, etc.), ćwiczenie wymowy, indywidualna praca z dzieckiem
Wychowawca
Dom Dziecka nr 1
sprawowanie opieki nad dziećmi – dbanie o ich zdrowie i bezpieczeństwo, organizowanie porannych zadań opiekuńczych, pomoc w codziennych czynnościach (sprzątaniu, praniu, gotowaniu, gospodarowaniu pieniędzmi, etc.), pomoc w nauce i rozwiązywaniu problemów, realizowanie postanowień wynikających z Regulaminu Organizacyjnego Placówki, dokonywanie cyklicznego obchodu wszystkich pomieszczeń, w których przebywają dzieci, odnotowywanie wszelkich działań i stanu dotyczącego wychowanków w Książce Sprawozdań Dziennych, właściwe wykorzystywanie czasu pracy, przestrzeganie wszelkich przepisów, chronienie mienia placówki, uczestniczenie w zebraniach dotyczących problematyki opieki, wychowania i potrzeb dzieci oraz w szkoleniach w tym zakresie, wypełnianie poleceń Dyrektora placówki, pojedyncze, sporadyczne dyżury w innych grupach wiekowych
Wychowawca w świetlicy środowiskowej
prowadzenie różnorodnych zajęć z dziećmi, pomoc w nauce szkolnej, stałe dążenie do zapewnienia najlepszych warunków i możliwości rozwoju podopiecznych, tworzenie diagnoz indywidualnych oraz przeprowadzanie analizy sytuacji rodzinnej, współpraca z instytucjami działającymi na rzecz dziecka i rodziny (szkołą – pedagogiem, sądem – kuratorem) a także logopedą, psychologiem i pracownikiem socjalnym, współudział w pisaniu projektów na dofinansowanie prowadzonych działań, przeprowadzanie wywiadów środowiskowych, regularny kontakt z rodzicami/ opiekunami prawnymi dzieci, prowadzenie dokumentacji świetlicy (m.in. karty obserwacji pedagogicznych, udziału dziecka w zajęciach etc.),organizowanie wypoczynku w czasie wolnym od zajęć szkolnych, odpowiedzialność za czystość i porządek w miejscu pracy, realizacja poleceń Prezesa fundacji
Pedagog - Stażysta
porady telefoniczne, porady I kontaktu, porady pedagogiczne, pomoc w sytuacjach kryzysowych, zajęcia socjoterapeutyczne z dziećmi, zajęcia dla mam z dziećmi, konsultacje pedagogiczne, sporządzanie diagnoz sytuacji dzieci, indywidualna praca z dziećmi (m.in. pomoc w trudnościach szkolnych), prowadzenie dokumentacji pracy pedagoga.
Szkolenia i kursy
IX - X. 2014 – „Praca z rodziną wychowującą dziecko w okresie adolescencji”
05-06,19-20.XI. 2013 – „Diagnoza potrzeb dziecka i rodziny”
11-12.VI. 2013 – Szkolenie „Wsparcie i współpraca koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej z rodziną zastępczą i prowadzącym rodzinny dom dziecka”
28.V.2013 – Szkolenie „Kodeks rodzinny i opiekuńczy w pracy pracownika socjalnego”
20.X. 2012 – Szkolenie “Zaburzenia uwagi słuchowej u dzieci. Przyczyny. Objawy. Metody terapii.”
11.VI. 2012 – Szkolenie “Praktyczne i prawne aspekty udzielania pierwszej pomocy” - teoria i zajęcia praktyczne
26.I.2012 – Szkolenie “Tak mi smutno, tak mi źle - zaburzenia nastroju, depresja u dzieci i młodzieży”
XI.2009 – VI. 2011 – Szkolenie z zakresu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych rekomendowane przez Państwową Agencję Rozwiązywania Problemów Alkoholowych dające kwalifikacje do prowadznia działań w wyżej wymienionym zakresie na szczeblu lokalnym
12- 15.V.2011 – Kurs wychowawcy wypoczynku dzieci i młodzieży
21- 22. VI. 2010 – Szkolenie „Warsztaty twórczego rozwiązywania problemów społecznych z wykorzystaniem zasobów środowiska lokalnego”
III. 2010 - Szkolenie "Rozwój Kompetencji Zawodowych z Zakresu Znajomości Podstaw Języka Miganego"
20- 21.I. 2010 – Szkolenie „Zasoby jako kategoria diagnostyki psychopedagogicznej środowisk wychowawczych w społeczności lokalnej”
25- 26. XI. 2009 – Szkolenie „Programy profilaktyki społecznej w środowisku lokalnym”
05-06,19-20.XI. 2013 – „Diagnoza potrzeb dziecka i rodziny”
11-12.VI. 2013 – Szkolenie „Wsparcie i współpraca koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej z rodziną zastępczą i prowadzącym rodzinny dom dziecka”
28.V.2013 – Szkolenie „Kodeks rodzinny i opiekuńczy w pracy pracownika socjalnego”
20.X. 2012 – Szkolenie “Zaburzenia uwagi słuchowej u dzieci. Przyczyny. Objawy. Metody terapii.”
11.VI. 2012 – Szkolenie “Praktyczne i prawne aspekty udzielania pierwszej pomocy” - teoria i zajęcia praktyczne
26.I.2012 – Szkolenie “Tak mi smutno, tak mi źle - zaburzenia nastroju, depresja u dzieci i młodzieży”
XI.2009 – VI. 2011 – Szkolenie z zakresu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych rekomendowane przez Państwową Agencję Rozwiązywania Problemów Alkoholowych dające kwalifikacje do prowadznia działań w wyżej wymienionym zakresie na szczeblu lokalnym
12- 15.V.2011 – Kurs wychowawcy wypoczynku dzieci i młodzieży
21- 22. VI. 2010 – Szkolenie „Warsztaty twórczego rozwiązywania problemów społecznych z wykorzystaniem zasobów środowiska lokalnego”
III. 2010 - Szkolenie "Rozwój Kompetencji Zawodowych z Zakresu Znajomości Podstaw Języka Miganego"
20- 21.I. 2010 – Szkolenie „Zasoby jako kategoria diagnostyki psychopedagogicznej środowisk wychowawczych w społeczności lokalnej”
25- 26. XI. 2009 – Szkolenie „Programy profilaktyki społecznej w środowisku lokalnym”
Edukacja
Specjalizacje
Edukacja/Szkolenia
Przedszkola
Zainteresowania
• Psychiatria (m.in. zaburzenia osobowości), psychologia kliniczna
• Profilaktyka i terapia uzależnień (narkomania, alkoholizm)
• Programy medyczne
• Logopedia
• Profilaktyka i terapia uzależnień (narkomania, alkoholizm)
• Programy medyczne
• Logopedia
Inne
Odbyte praktyki:
2005- Zakład Doskonalenia Zawodowego, Uniwersytet III Wieku
2006- Liceum dla dorosłych „Ap Edukacja”
2007- Ośrodek Rehabilitacyjno- Readaptacyjny dla dzieci i młodzieży MONAR
2008- Dom Pomocy Społecznej
2009- Dom Dziennego Pobytu
2005- Zakład Doskonalenia Zawodowego, Uniwersytet III Wieku
2006- Liceum dla dorosłych „Ap Edukacja”
2007- Ośrodek Rehabilitacyjno- Readaptacyjny dla dzieci i młodzieży MONAR
2008- Dom Pomocy Społecznej
2009- Dom Dziennego Pobytu
Grupy
Uniwersytet Łódzki
Uniwersytet Łódzki powstał 24 maja 1945 roku jako kontynuator dorobku wcześniejszych instytucji działających w okresie międzywojennym w Łodzi. Obecnie jest jedną z największych polskich uczelni.
Uniwersytet Warszawski
Uniwersytet Warszawski, założony w 1816 roku, jest największą polską
uczelnią i jednocześnie jedną z najlepszych w kraju.