Umiejętności
Księgowość
Analiza
Corporate Finance
Rachunkowość finansowa
Analiza finansowa
Sprawozdawczość finansowa
Microsoft Excel
Microsoft Office
Microsoft Word
SAP
Języki
angielski
dobry
Doświadczenie zawodowe
Samodzielna księgowa
ADAMA Polska Sp. z o. o.
1. Kontrola należności oraz zobowiązań spółki w tym:
- Wykonywanie raportów należności i zobowiązań spółki, uzgadnianie sald
- Koordynacja Komitetu Kontroli Kredytowej w tym prolongaty należności
- Naliczanie skont oraz wystawienie faktur
- Monitorowanie zadłużenia, wysyłanie przypomnień przed terminem zapłaty oraz windykacja
- Kompensaty
- Uzgadnianie sald księgi głównej
- Współpraca z kontrahentami
- Współpraca z przedstawicielami handlowymi Spółki
2. Kontakty z bankami
- Gwarancje bankowe, umowy
- Zawieranie transakcji zakupu walut obcych
- Negocjowanie lokat bankowych
- Koordynacja procedury wydania kart debetowych
- Dostęp do systemów bankowych
- Kontrola sald bankowych
- Przygotowywanie płatności / autoryzacja wypłat gotówkowych
- Reklamacje
3. Ewidencja środków trwałych Spółki
4. Odpowiedzialność za certyfikaty rezydencji - podatek u źródła
5. Księgowania w systemie SBO
- Wyciągi bankowe
- Faktury kosztowe
- Amortyzacja środków trwałych
- Stan rozliczeń z faktorem
- Rozliczenia należności, faktur korygujących
- Rozliczenia sald kontrahentów, kompensaty
- Przeksięgowania kosztów rejestracji
- Zmiany terminów zapłaty
- Rozliczenia zaliczek
6. Współpraca z działem sprzedaży, logistyki:
- Wartości nowych limitów kredytowych
- Stała kontrola terminów zapłaty, warunków sprzedaży
- Stan należności - raportowanie, wysyłanie informacji
7. Prowadzenie rozliczeń programów marketingowych Spółki
8. Współpraca z ubezpieczycielem należności Coface, w tym:
- Bezpośrednie kontakty z konsultantami ubezpieczyciela (Coface Poland i Coface Netherland)
- Obsługa bazy danych Cofanet
- Zgłaszanie przeterminowanych należności, informacja do Ubezpieczyciela o stanie sprawy
- Koordynacja procedury przyznawania limitów kredytowych w tym wnioski do ubezpieczyciela o zwiększenie limitów kredytowych, harmonogramy spłat, weksle, poręczenia
- Przygotowywanie raportów w zakresie powierzonych zadań
- Koordynacja procedury zmian terminów zapłaty
9. Rozliczanie faktoringu/programu sekurytyzacji, w tym kontrola i przygotowanie raportu dla faktora
10. Raportowanie do Dyrektora Finansowego
- Raport należności i zobowiązań na koniec każdego kwartału
- Miesięczna analiza kontrahentów pod kątem polityki kredytowej
- Raport miesięcznych transakcji kart debetowych
11. Wskaźniki DIO i DSO (raportowanie)
12. Podatek CIT
13. Potwierdzanie sald z kontrahentami oraz uzgadnianie sald z firmami z grupy ADAMA
14. Raport uzgodnienia sald wyciągów bankowych
15. Tygodniowy raport należności i zobowiązań z jednostkami niepowiązanymi – raportowanie do Grupy
16. Planowanie przepływów pieniężnych - raportowanie do Grupy ADAMA
17. Przepływy pieniężne metodą bezpośrednią
18. "Aging Report" comiesięczny raport wiekowania należności - raportowanie do Grupy ADAMA
19. Współpraca oraz raportowanie do Wywiadowni Gospodarczej
20. Współpraca z audytorami Deloitte
21. Współpraca z innymi działami w zakresie sporządzania sprawozdań do GUS.
22. Współpraca z firmą Contract Administration Sp. z o.o. w sprawie rozliczeń pracowniczych.
- Wykonywanie raportów należności i zobowiązań spółki, uzgadnianie sald
- Koordynacja Komitetu Kontroli Kredytowej w tym prolongaty należności
- Naliczanie skont oraz wystawienie faktur
- Monitorowanie zadłużenia, wysyłanie przypomnień przed terminem zapłaty oraz windykacja
- Kompensaty
- Uzgadnianie sald księgi głównej
- Współpraca z kontrahentami
- Współpraca z przedstawicielami handlowymi Spółki
2. Kontakty z bankami
- Gwarancje bankowe, umowy
- Zawieranie transakcji zakupu walut obcych
- Negocjowanie lokat bankowych
- Koordynacja procedury wydania kart debetowych
- Dostęp do systemów bankowych
- Kontrola sald bankowych
- Przygotowywanie płatności / autoryzacja wypłat gotówkowych
- Reklamacje
3. Ewidencja środków trwałych Spółki
4. Odpowiedzialność za certyfikaty rezydencji - podatek u źródła
5. Księgowania w systemie SBO
- Wyciągi bankowe
- Faktury kosztowe
- Amortyzacja środków trwałych
- Stan rozliczeń z faktorem
- Rozliczenia należności, faktur korygujących
- Rozliczenia sald kontrahentów, kompensaty
- Przeksięgowania kosztów rejestracji
- Zmiany terminów zapłaty
- Rozliczenia zaliczek
6. Współpraca z działem sprzedaży, logistyki:
- Wartości nowych limitów kredytowych
- Stała kontrola terminów zapłaty, warunków sprzedaży
- Stan należności - raportowanie, wysyłanie informacji
7. Prowadzenie rozliczeń programów marketingowych Spółki
8. Współpraca z ubezpieczycielem należności Coface, w tym:
- Bezpośrednie kontakty z konsultantami ubezpieczyciela (Coface Poland i Coface Netherland)
- Obsługa bazy danych Cofanet
- Zgłaszanie przeterminowanych należności, informacja do Ubezpieczyciela o stanie sprawy
- Koordynacja procedury przyznawania limitów kredytowych w tym wnioski do ubezpieczyciela o zwiększenie limitów kredytowych, harmonogramy spłat, weksle, poręczenia
- Przygotowywanie raportów w zakresie powierzonych zadań
- Koordynacja procedury zmian terminów zapłaty
9. Rozliczanie faktoringu/programu sekurytyzacji, w tym kontrola i przygotowanie raportu dla faktora
10. Raportowanie do Dyrektora Finansowego
- Raport należności i zobowiązań na koniec każdego kwartału
- Miesięczna analiza kontrahentów pod kątem polityki kredytowej
- Raport miesięcznych transakcji kart debetowych
11. Wskaźniki DIO i DSO (raportowanie)
12. Podatek CIT
13. Potwierdzanie sald z kontrahentami oraz uzgadnianie sald z firmami z grupy ADAMA
14. Raport uzgodnienia sald wyciągów bankowych
15. Tygodniowy raport należności i zobowiązań z jednostkami niepowiązanymi – raportowanie do Grupy
16. Planowanie przepływów pieniężnych - raportowanie do Grupy ADAMA
17. Przepływy pieniężne metodą bezpośrednią
18. "Aging Report" comiesięczny raport wiekowania należności - raportowanie do Grupy ADAMA
19. Współpraca oraz raportowanie do Wywiadowni Gospodarczej
20. Współpraca z audytorami Deloitte
21. Współpraca z innymi działami w zakresie sporządzania sprawozdań do GUS.
22. Współpraca z firmą Contract Administration Sp. z o.o. w sprawie rozliczeń pracowniczych.
Specjalista ds. logistyki / finansów
Siemens Sp. z o.o. / BenQ Poland Sp. z o.o.
W wyniku przejęcia działu Communication Devices firmy Siemens przez firmę BenQ Mobile GmbH, podpisałam aneks do wcześniejszej umowy.
Specjalista ds. finansów (BenQ Poland Sp. z o.o. Warszawa)
- przygotowywanie płatności krajowych i zagranicznych, kontrola nad ich płynnością w systemie bankowym, poprzez kontakt z siedzibą firmy w Monachium oraz DB Polska Oracle, Finavigate, DB-Direct)
- księgowanie wyciągów bankowych w systemie Oracle, Symfonia
- księgowanie (SAP, ORACLE, Symfonia) oraz wystawianie faktur, sprawdzanie dokumentów pod względem formalno- rachunkowym
- obsługa finansowa kosztów marketingowych
- kontrola limitów kredytowych odbiorców, wprowadzanie danych do systemu SAP, kontrola terminów płatności klientów-zdejmowanie blokad ze zleceń sprzedaży, prowadzenie związanej z tym dokumentacji,
- współpraca z ubezpieczycielem należności (AON Polska)
- rejestracja dostawców oraz odbiorców – Oracle, SAP, Symfonia
- rozliczanie zobowiązań pomiędzy spółkami BenQ Poland - BenQ Mobile Holding GmbH
- bezpośrednia współpraca z oddziałami na wschodzie (Ukraina, Azerbeijan, Białoruś)
- wystawianie umów o dzieło, umów zlecenia
- prowadzenie rejestru przedpłat
- odpowiedzialność za certyfikaty rezydencji od zagranicznych dostawców
Specjelista ds. logistyki / finansów (Siemens Sp. z o.o. Warszawa, Biuro Communications Devices)
- Wystawianie zamówień na zakup usług/towarów krajowych i zagarnicznych w SAP R3 / Spiridon
- Utrzymanie kontaktu z bezpośrednimi dostawcami
- Przyjmowanie i analizowanie reklamacji, wdrażanie odpowiednich zaradczych środków w celu zlikwidowania ich przyczyn
- Prowadzenie ewidencji opakowań
- Obsługa finansowa umów zleceń i umów o dzieło (informacja o obowiązku zgłoszenia do ZUS, wyliczanie wynagrodzenia brutto i netto, wystawianie umów, rachunków, not i dowodów wypłat)
- Obsługa finansowa zamówień na zakup usług krajowych i zagranicznych (dekretacja i księgowanie faktur zakupowych)
- Comiesięczne przygotowanie zestawień otwartych zamówień
- Prowadzenie rejestru przedpłat i zaliczek, monitorowanie zaksięgowanych faktur dotyczących przedpłat
- Prowadzenie rejestru środków trwałych i niskocennych składników majątkowych biura COM D: uzupełnianie wymaganych protokołów przyjęcia/zdania środka trawałego
- Wystawnianie faktur sprzedaży / korekt faktur.
Specjalista ds. finansów (BenQ Poland Sp. z o.o. Warszawa)
- przygotowywanie płatności krajowych i zagranicznych, kontrola nad ich płynnością w systemie bankowym, poprzez kontakt z siedzibą firmy w Monachium oraz DB Polska Oracle, Finavigate, DB-Direct)
- księgowanie wyciągów bankowych w systemie Oracle, Symfonia
- księgowanie (SAP, ORACLE, Symfonia) oraz wystawianie faktur, sprawdzanie dokumentów pod względem formalno- rachunkowym
- obsługa finansowa kosztów marketingowych
- kontrola limitów kredytowych odbiorców, wprowadzanie danych do systemu SAP, kontrola terminów płatności klientów-zdejmowanie blokad ze zleceń sprzedaży, prowadzenie związanej z tym dokumentacji,
- współpraca z ubezpieczycielem należności (AON Polska)
- rejestracja dostawców oraz odbiorców – Oracle, SAP, Symfonia
- rozliczanie zobowiązań pomiędzy spółkami BenQ Poland - BenQ Mobile Holding GmbH
- bezpośrednia współpraca z oddziałami na wschodzie (Ukraina, Azerbeijan, Białoruś)
- wystawianie umów o dzieło, umów zlecenia
- prowadzenie rejestru przedpłat
- odpowiedzialność za certyfikaty rezydencji od zagranicznych dostawców
Specjelista ds. logistyki / finansów (Siemens Sp. z o.o. Warszawa, Biuro Communications Devices)
- Wystawianie zamówień na zakup usług/towarów krajowych i zagarnicznych w SAP R3 / Spiridon
- Utrzymanie kontaktu z bezpośrednimi dostawcami
- Przyjmowanie i analizowanie reklamacji, wdrażanie odpowiednich zaradczych środków w celu zlikwidowania ich przyczyn
- Prowadzenie ewidencji opakowań
- Obsługa finansowa umów zleceń i umów o dzieło (informacja o obowiązku zgłoszenia do ZUS, wyliczanie wynagrodzenia brutto i netto, wystawianie umów, rachunków, not i dowodów wypłat)
- Obsługa finansowa zamówień na zakup usług krajowych i zagranicznych (dekretacja i księgowanie faktur zakupowych)
- Comiesięczne przygotowanie zestawień otwartych zamówień
- Prowadzenie rejestru przedpłat i zaliczek, monitorowanie zaksięgowanych faktur dotyczących przedpłat
- Prowadzenie rejestru środków trwałych i niskocennych składników majątkowych biura COM D: uzupełnianie wymaganych protokołów przyjęcia/zdania środka trawałego
- Wystawnianie faktur sprzedaży / korekt faktur.
Koordynator Obsługi Klienta
Agencja Celna SPE SERVISCO / DHL Express Głuchowo k/Poznania
Praca z dokumentacją celną i obsługa klienta w zakresie usług agencji celnej, koordynowanie pracą agentów celnych, obsługa komputera – prowadzenie rejestrów komputerowych, zestawienia przelewów, rozliczenia płatności, obsługa urządzeń biurowych, bezpośrednia współpraca z Urzędem Celnym, archiwizacja dokumentów celnych, wysyłanie zawiadomień o tranzytach.
Szkolenia i kursy
Czerwiec 2017 - Akademia Główny Księgowy (108 H) Certyfikowany Kurs Rachunkowości dla kandydatów na Głównych Księgowych - Akademia Biznesu MDDP
Październik 2015 - Akademia specjalisty ds. środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych - Akademia Biznesu MDDP
Wrzesień 2015 - szkolenie "Podatek u źródła i umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania" SKwP
Czerwiec 2012 - Luty 2013:
- Weekendowy kurs dla Samodzielnych Księgowych-Bilansistów organizowany przez Stowarzyszenie Księgowych w Polsce.
Październik 2015 - Akademia specjalisty ds. środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych - Akademia Biznesu MDDP
Wrzesień 2015 - szkolenie "Podatek u źródła i umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania" SKwP
Czerwiec 2012 - Luty 2013:
- Weekendowy kurs dla Samodzielnych Księgowych-Bilansistów organizowany przez Stowarzyszenie Księgowych w Polsce.
Edukacja
Specjalizacje
Finanse/Ekonomia
Księgowość
Obsługa klienta
Inne
Inne
- Znajomość psychologii komunikacji (współpraca z klientami i dostawcami, przyjmowanie i rozpatrywanie reklamacji od klientów, umiejętność pracy w zespole: przydzielanie spraw Agentom Celnym - kontrola terminów zgłoszeń)
- Zajmowanie się płatnościami firm: – informacje o długu celnym, kontrola terminów płatności, monitowanie klientów, naliczanie karnych odsetek, dokonywanie przelewów krajowych i zagranicznych, znajomość dokumentacji finansowej firmy, opieka nad Zabezpieczeniami Generalnymi Agencji Celnej, odpowiedzialność za stosowanie celnej procedury uproszczonej, współpraca z Izbą Celną, działem rozliczeń ceł i podatków, wydawanie dyspozycji wysyłkowych
- Znajomość pracy biurowej – obsługa komputera (środowisko Windows, MS Word, MS Excel, Sap R3, Spiridon, Oracle, Symfonia, internet), prowadzenie komputerowego rejestru Czynności Agencji Celnej, rejestru CRP – przesyłek drobnicowych, odpraw całosamochodowych, rejestru Procedury Uproszczonej – wykonywanie wydruków dla klientów, wprowadzanie danych uzupełniających, saldowanie dokonywanych płatności, prowadzenie korespondencji handlowej, archiwizacja i obieg dokumentów.
- Prawo jazdy kategorii B
- Zajmowanie się płatnościami firm: – informacje o długu celnym, kontrola terminów płatności, monitowanie klientów, naliczanie karnych odsetek, dokonywanie przelewów krajowych i zagranicznych, znajomość dokumentacji finansowej firmy, opieka nad Zabezpieczeniami Generalnymi Agencji Celnej, odpowiedzialność za stosowanie celnej procedury uproszczonej, współpraca z Izbą Celną, działem rozliczeń ceł i podatków, wydawanie dyspozycji wysyłkowych
- Znajomość pracy biurowej – obsługa komputera (środowisko Windows, MS Word, MS Excel, Sap R3, Spiridon, Oracle, Symfonia, internet), prowadzenie komputerowego rejestru Czynności Agencji Celnej, rejestru CRP – przesyłek drobnicowych, odpraw całosamochodowych, rejestru Procedury Uproszczonej – wykonywanie wydruków dla klientów, wprowadzanie danych uzupełniających, saldowanie dokonywanych płatności, prowadzenie korespondencji handlowej, archiwizacja i obieg dokumentów.
- Prawo jazdy kategorii B
Grupy
Balticon. Kontenery i logistyka kontenerowa
Grupa dla osób zainteresowanych logistyką kontenerową i rynkiem kontenerów.
Business Marketing
Marketing Sekrety. Social Media Marketing. Marketing wirusowy, marketing szeptany, event marketing, experiential marketing, guerilla marketing, marketing doświadczeń, content marketing.
DobraLogistyka.pl
DobraLogistyka.pl jest polskim wortalem branży TSL, specjalizującym się dostarczaniu informacji wspomagających sektor Transportowo-Spedycyjno-Logistyczny w Polsce. Serwis jest źródłem informacji o wyd
Linia Etyki - Whistleblower
Grupa dla osób zainteresowanych Etyką, identyfikacją I zapobieganiem oszustw I nadużyć godpodarczych, antykorupcją, Gorącą Linią, whistleblowing/sygnalizatorowanie itp.
Praca
Praca - grupa dla szukających pracy jak i headhunterow czy pracownikow HR poszukujacych pracownikow.