Ewa Skrzypek (Lotko)
SEM * AdWords * linki sponsorowane * Strategia SEM, Strategia reklamowa w Internecie
Wypowiedzi
-
..:
Na pewno warto zainwestować w folie bąbelkową + kartony z poczty polskiej(jak masz mało to w sumie za niedużą kasę można trochę kupić) albo przez allegro zamówić przydatne jest też kupić sobie taśmę do oklejania opakowania
Jak znajdę linka to wstawię
Ja bezpośrednio nie optymalizuję pracy magazynu ( ;-)) ) ale ostatnio u nas zmienili folię bąbelkową na takie styropianowe (?) elastyczne coś (bo nie kulki - w sumie różne kształty :) ). Podobno wychodzi taniej i pakuje się dużo szybciej. -
Michał O.:
Sklep z branży wyspsażenia wnętrz mam na rozruchu i muszę rozwiązać problem opakowań. Chcę, aby moje produkty były od początku przyzwoicie opakowane od pierwszego zamówienia.
Co polecacie z własnego doświoadczenia na początek, kiedy jeszcze nie wiadomo ile będzie zamówień? Jedyne co wiadomo,to to, że czasami będę musiał zapakować wazonik a czasami stół. :-)
p.s. Sprawdzałem firmę, która stawia gratis maszyny byle od nich brac kartony, ale to sie opaca dopiero przy tysiacach mkw kartonu rocznie. Jeszcze nie teraz. ;-)
Chętnym za pomoc z góry dziękuję. Intereują mnie konkretne odpowiedzi a nie madrości narodu.
pozdrawiam
a z ciekawości - jakie maszyny (i jaka firma? :) ) -
hmm, trochę zainteresowało, ale czy ja wiem? Podobnie działa promoring i jakoś nam się średnio sprawdziło ;))
-
hej, świetne!
będę się bawić :)
a kolor czcionki można edytować ale tylko jakby "w stylach". Gorzej z polskimi fontami :) -
Anna Dąbrowska:
Coś rusza, trudno mi dokładnie określić co to jest. W każdym razie podobno można na tym zarobić, coś zyskać nie ponosząć żadnych kosztów, ok więc czemy by nie spróbować. No więc właśnie zapraszam do odwiedzenia strony i zapoznania się z tematem, gdy się spodoba proszę nacisnąć przycisk JOIN i dołączyć.
Ma to być podobno alternatywa dla Ad Words.
http://prelaunchmalaysia.com/zarabiajpolska
MLM alternatywą dla AdWords, HAHAHAHAHAHA
boski spam -
Krystian K.:
Michał Zawadzak:
Jak stwierdzili panowie powyżej - szybciej będzie jak poczytasz sobie o tych pojęciach w poradnikach w sieci (najlepiej na początek oficjalne Centrum Pomocy Google o AdWords). Bez znajomości tych podstaw raczej nie opłaca Ci się samemu odpalać jakiejkolwiek kampanii.
Już dawno poczytałem i nie kręcą mnie puste definicje. Google czasem prawdy i tak nie pisze. Sandboxa dosyć długo się wypierali. Po tym forum spodziewam się odpowiedzi na pytania:
Co dla google oznacza "wysoka jakość reklamy"?
Co to jest "nienajniższa stawka za klik"? Ile to ma być?
I praktyczne przykłady. wysoka jakość i nienajniższa stawka to nadal abstrakcja.
Jak sprawdzić jaka stawka jest odpowiednia i jak zrobić tuning reklamy, żeby w oczach google była wysokiej jakości.
Twoja wypowiedź nic nie wniosła dla czytających. Wiemy już że umiesz rzucać terminologią i co z tego? :)
Krystian,
Obawiam się, że jednak się mylisz. Wypowiedź wniosła, tylko Ty nie znasz PODSTAWOWYCH pojęć. Sandbox srandbox, oficjalne i mniej oficjalne rzeczy Google dotyczące pozycjonowania też.
CTR to podstawy podstaw reklamy internetowej (nie tylko AdWords).
Trochę to przykre, że tak szybko potrafisz oceniać innych - specjaliści dzielą się swoją wiedzą ZA DARMO (nawet jeśli chcą się przy tym zareklamować, to co z tego?), a Ty tracisz ich czas na takie pytania bez sensu i jeszcze masz pretensję, że nie mają ochoty udzielić Ci na nie odpowiedzi.
Jesteś po prostu zwykłym leniem, który oczekuje gotowego rozwiązania problemu(problemów).
A dla takich osób jest tylko zlecenie tego na zewnątrz :) -
Marta Wojtanowska:
ok, ale mogę się zarejestrować w google dla agencji na dane agencji, skoro już korzystają z adwordsów? Dodam, że nie chcę korzystać z kuponów na tym adresie.
Możesz. To jakby program stworzony dla agencji, które korzystają z AdWords :)
ja na przykład zarejestrowałam już drugą firmę w Google dla agencji (pisałam do supportu i nie mieli nic przeciwko ;) )
Pamiętaj, że żeby dostać kupony w Google dla agencji musisz:
- zarejestrować się
- odczekać 7 dni (czy tylko ja miałam pecha, że musiałam do nich pisać maile, że 7 dni już dawno minęło?)
- poczekać na szkolenie internetowe lub stacjonarne - wziąć w nim udział
- zdać test (BARDZO prosty, szczególnie dla kogoś, kto działa w adwords :) )
- poczekać na kupony :) -
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy KOTY
-
Łukasz Wypiórczyk:
Łukasz Iwanek:
Jednak największą redukcję kosztów można uzyskać decydując się na zmianę Adwords na pozycjonowanie w wynikach organicznych :)
Uhuhu, absolutnie się z tym nie zgodzę,
czym innym jest klik z AdWordsa, czym innym z wyników organicznych.
W ile frazach maksymalnie możesz pozycjonować strone?
W jakim czasie?no i z jakim skutkiem?
Była debata ostatnio u Nas w firmie na temat pozycjonowania w wynikach organicznych, okazuje się ze ponad 80 % klików z wyników organicznych,
było po frazach związanych z nazwa firmy, gdzie i tak mamy zapewniona 1 pozycje.
Poczytaj o badaniach w Wielkiej Brytanii, gdzie użytkownicy wolą klikać w AdWordsy, bo wiedzą że znajdą tego czego szukaja. Taki jest fakt.
Zreszta zmiany, które zapowiada Google idą ewidentnie w tym kierunku.
Generalnie jestem sceptyczny co do pozycjonowania organicznego,
jako jakiejkolwiek strategii marketingowej ;)
Pozdrawiam
Łukasz W.
Łukasz W: może z tym sceptycyzmem nie ma co przesadzać, ale Łukasz I. też moim zdaniem nie ma racji :)
Zwykle przyjęło się mówić, że pozycjonowanie jest tańsze, bo w większości przypadków nakłady są mniejsze i "wystarczają na dłużej" w pewnym sensie.
Niezależnie od tego, że możliwości pozycjonowania są mniejsze (czasem większe:) ) to z moich obserwacji wynika, że najlepiej korzystać z obu tych form jednocześnie - pozycjonowanie uzupełnia adwords, a adwords uzupełnia pozycjonowanie. Wystarczy dobrze kalkulować które słowo gdzie (i czy zarówno w organicznych jak i PPC) się opłaca.
Podam jeszcze wymyślony :P przykład kiedy AdWords opłaca się bardziej :))) - bardzo konkurencyjne słowa kluczowe i firma np. usługowa, która ma ograniczenia w sensie - nie jest w stanie obsłużyć nieskończonej ilości klientów. Do pewnego momentu może zatrudniać nowych specjalistów, ale później kończy się miejsce - na przykład nie kalkuluje jej się kupno większej placówki i wyposażania gabinetów stomatologicznych (albo nie chce tego robić).
Albo jest to jeden specjalista, który z pozycjonowania nie zrezygnuje, bo na te efekty czeka się zbyt długo, a wyjeżdża właśnie na 2 miesiące za granicę i dobrze wypozycjonowana strona tylko "odstraszy" klientów później "a, to ten gabinet, który zamknęli na dwa miesiące" ;)) - w AdWords po prostu gabinet "znika" na ten czas. -
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy SEO & SEM - Nie daj się zrobić w konia
-
Bogumiła G.:
Brawo Bogumiła :)
To mówisz, że masz 16 lat i ciężko chorego tatę?
http://www.goldenline.pl/forum/1971308/prosze-o-pomoc-...
ja myślałam, że to jakieś tłumaczenie z Google translatora :) -
Adam Jankowiak:
z tą warszawą to też nie jest tak wesoło :)
Błażej J.:
heh, wiedziałem, że ktoś zahaczy w tym temacie o Warszawę :)
Zależy gdzie. Inna kasa jest w Wawie, inna poza nią ;-)
są kwoty przegięte w obie strony, co widełki "rozszerza"
spotkałam się z propozycjami 1,5k i z propozycjami 5k, ale te ostatnie "na dzień dobry" są raczej rzadkie. Strzelam, że średnio w Wawie to jest 3k netto. -
Rafał K.:
Hmmm ja raczej ustawiam 200zł dziennie i jestem raczej zły jak nie uda się wykorzystać kliknięciami budżetu dziennego.
Rafał, a jakbyś miał branżę usługową dla jednoosobowej firmy, w której jeden klient "zajmuje" cały miesiąc albo i dłużej? :)
Wszystko zależy...
Rzeczywiście przy budżetach 200zł nie ma się czym "rzucać" i trzeba być ostrożnym żeby nie "przespać" źle wydanych pieniędzy - to co już padło - odpowiednia lokalizacja, odpowiednio dobrane słowa kluczowe (ale też teksty reklam, którymi trzeba starać się niwelować niepotrzebne kliki (jasne sprecyzowanie oferty w tekście reklamowym) itp.
Być może warto rozważyć np. wyłączenie kampanii w weekendy, czy harmonogram w określonych godzinach, ale to zależy od branży oczywiście :)
Jestem jak najbardziej 'za' próbowaniem z niskimi budżetami i ich zwiększaniu, jeśli odnoszą pożądany skutek. Byle się nie spodziewać za taką kwotę super-rewelacji. -
Bartosz O.:
Witajcie,
moglibyście polecić mi sprawdzone szkolenia w temacie reklamy kontekstowej, szczególnie Adwords? Takie dla średnio- i zaawansowanych osób?
:-)
Hej Bartek,
Najlepiej uczyć się na praktyce. Jeśli chodzi o AdWords jest mnóstwo materiałów w sieci do poczytania - w tym szczególnie te:
http://adwords.google.com/support/aw/bin/static.py?hl=...
Nie wyczerpują one oczywiście tematu, ale dają solidne podstawy do praktyki, która jest cenna :)
Nie jestem pewna, czy jedno, dwudniowe szkolenie to załatwi - dużo teorii, mało praktyki i nic nie zapamiętasz. ;)
Mogę Cię przeszkolić, heheh :) -
Peter K.:
Michał G.:
No cóż, wprowadza to chyba jednak trochę zamieszania, a przy okazji generuje przypadkowy ruch oraz sieje zamęt i niepokój społeczny :)
Raduje też użytkowników netbooków i miłośników klawiatury, np. mnie :)
I mnie :)
klawiatura do podstawa :D -
Marcin Drogosz:
jeśli to są różne słowa kluczowe (i nie konkurują ze sobą), to nie ma problemu. Jak najbardziej może to tak funkcjonować :)Ewa Lotko edytował(a) ten post dnia 17.10.10 o godzinie 05:15
A co w sytuacji, kiedy mam 1 konto Adwords, 1 firmę, kilka zupełnie różniących się od siebie domen podpiętych pod kilka kampanii, ale z różnymi słowami kluczowymi. Promuję 1 produkt, czyli np.:
Kampania nr 1 - promuje napoje gazowane w ogóle.
Kampania nr 2 - promuje napoje typu Cola.
Kampania nr 3 - promuje napoje w puszkach.
itp. itd.
Co Wy na to? -
Adam Jankowiak:
możesz dać jakiegoś linka na temat tej nowości, bo nie do końca wiem o czym piszesz?
-
sprytnie ;>
Powodzenia -
a ja się zastanawiałam co to za dziwna strzałka... :D
-
Łukasz W.:
Irytują mnie wszelkiego rodzaju reklamy środków na wzdęcia, a te co puszczają w TV to nic w porównaniu z tymi co lecą w radiu.
Oprócz tego- jak dla mnie nr 1 - "awangarda w kuchni" czyli gołąbki bez zawijania- jest w tej reklamie coś takiego, że mam ochotę rzucić czymś w telewizor :)
Jest jeszcze coś- wszelkiego rodzaju reklamy leków i te hasła typu:
"tylko _nazwa produktu_ zawiera hemoelogloetaminazerazolituonom, dzięki czemu skutecznie zwalcza (...)."
Mnie ostatnio zabiła reklama wkładek jakichś, niestety nazwy nie pamiętam (reklama za bardzo "porusza"), jak laska idzie na randkę "potańcówkową" i jest tam hasełko coś o cechach tej laski, włosach czy zębach, a później "bo przecież nie zauważysz mojego lekkiego nietrzymania moczu" ... no po prostu masa :D