Emanuele Dalnodar

Pełnomocznik Zarządu, Grupa Trip, Hotele Kongresy,Eventy
Warszawa, mazowieckie

Języki

włoski
ojczysty
angielski
biegły
niemiecki
biegły
polski
biegły

Doświadczenie zawodowe

Logo
Pełnomocznik Zarządu
Grupa Trip, Hotele Kongresy,Eventy
Logo
Managing Director
Studio Alpina
Food Zone S.A.
Managing Director- Board Member
Logo
Dyrektor Generalny Hotelu
Hotel Ossa Congress and SPA
Sheraton Warsaw Hotel
Resident Manager
•Bezpośrednio odpowiedzialny za wszystkie aspekty działalności hotelu, w tym: dbanie o satysfakcję gości i pracowników, wyniki finansowe. W pełni odpowiedzialny za roczny plan wydatków inwestycyjnych: przeprowadzanie renowacji, przebudowy i remontów w hotelu. Odpowiedzialny również za bezpieczeństwo na terenie całego obiektu.
•Jako członek zespołu wykonawczego brałem udział w podejmowaniu decyzji dotyczących hotelu, sieci hoteli w Warszawie i w Polsce.
•Pomimo silnej konkurencji na rynku oraz dwucyfrowej stopy wzrostu kosztów byłem w stanie utrzymać rentowność hotelu w granicach ustalonego budżetu.
•Przez poprawienie satysfakcji pracowników poziom zaangażowania pracowników wzrósł o 6% w porównaniu do roku poprzedniego oraz liczba pracowników, którzy zauważyli pozytywne zmiany w ostatnich 12-stu miesiącach wzrosła o 11 %.
•Odegrałem znaczącą rolę w osiągnieciu wysokiego wyniku (jednego z najlepszych w mojej dywizji) podczas inspekcji LRA w 2007 roku (niezależny program kontroli jakości, standardów i utrzymania obiektu) oraz podczas kontroli bezpieczeństwa Starwood.
•Z powodzeniem przeprowadziłem szkolenie dyrektora działu F&B, który został awansowany w sierpniu 2007 roku na stanowisko zastępcy dyrektora w Le Royal Meridian Bristol Hotel; obecnie kończę szkolenie kierownika recepcji, który wkrótce będzie gotowy do objęcia wyższego stanowiska.
•Odegrałem kluczową rolę w implementacji Sheraton Brand Culture w ubiegłym roku.
•Jako konsultant Sześć Sigma na poziomie Green Belt przyczyniłem się do wykonania budżetu za rok 2006 i 2007.
•Zaplanowałem i przeprowadziłem modernizację wszystkich restauracji. Do moich zadań należało m.in. zaprojektowanie wnętrz, wybór i zakup wyposażenia oraz zmiana nazw. Wynikiem modernizacji był wzrost zyskowności o 7,4% w stosunku do ustalonego budżetu przy jedynie 1%-owym wzroście przychodów.
•Od pięciu miesięcy współpracuję z naszym nowym dyrektorem rejonu wdrażając go w zasady działania hotelu oraz polskiego rynku hotelarskiego.
The Westin Warsaw Hotel
Zastępca dyrektora
•Pełna odpowiedzialność za wszystkie aspekty działalności działu gastronomii (F&B), w tym za sale konferencyjne i bankietowe oraz zastępowanie dyrektora hotelu w czasie jego nieobecności.
•Członek Warsaw Complex Executive Team
•Odpowiedzialny za planowanie w dziale F&B warszawskiego hotelu Westin, w tym projekt kuchni.
•Jako członek zespołu kierującego otwarciem hotelu ustaliłem zasady i procedury dla całego działu F&B. Przeprowadziłem rekrutację i szkolenie nowych pracowników.
•Bezpośrednio odpowiedzialny za wybór, dowóz, przechowywanie zaopatrzenia operacyjnego i instalację urządzeń.
•Aktywnie wspierałem stworzenie następujących działów: Zaopatrzenia, Bezpieczeństwa, Rachunkowości, Sprzedaży i Marketingu.
•W znacznym stopniu przyczyniłem się do uzyskaniu nagrody dla hotelu roku poprzez podniesienie satysfakcji gości i pracowników. Dzięki mojej działalności poprawiły się wyniki finansowe hotelu.
Sheraton Warsaw Hotel
Dyrektor działu gastronomii (F&B),
•Zacząłem pracę dla hotelu sześć miesięcy po otwarciu. Byłem bezpośrednio odpowiedzialny za wszystkie aspekty działalności działu F&B, w tym: osiem obiektów gastronomicznych, dużą salę bankietową i grupę ponad dwustu pracowników.
•Przyczyniłem się do sukcesu hotelu poprzez stałe utrzymywanie wysokiej jakości produktów w dziale F&B, podejmowanie decyzji mając na uwadze satysfakcję gości, wyniki finansowe oraz przeprowadzanie programów szkoleniowych dla polskich współpracowników.
•W 1997 roku założyłem Zewnętrzny Dział Cateringowy (Outside Catering) w hotelu , uzyskując w okresie dwóch lat przychód w wysokości dwóch milionów dolarów, co pozwoliło nam osiągnąć status lidera w Polsce.
•Towarzyszyłem dyrektorowi regionu w rozmaitych zadaniach, wliczając w to doradztwo dla hoteli w regionie oraz pomoc w otwieraniu nowych obiektów.
•Jako konsultant ds. całego działu F&B pomogłem m.in. w zaprojektowaniu kuchni oraz zakupie wyposażenia kuchennego dla hoteli Sheraton w Krakowie i Sopocie.
•Pomogłem dyrektorowi generalnemu w sporządzeniu studium wykonalności kilku projektów dla działu F&B w Polsce.
Logo
Zastępca dyrektora
Hotel De France Jersey C.A.
•Zostałem zatrudniony w tym prywatnym hotelu w czasie renowacji starego budynku. Byłem odpowiedzialny za wszystkie aspekty funkcjonowania działu F&B, sal konferencyjnych i bankietowych.
•Byłem odpowiedzialny za repozycjonowanie gastronomii na wyspie, łącznie z otwarciem w hotelu nowej restauracji a la carte.
•Uczestniczyłem w zajęciach z języka angielskiego przygotowujących do egzaminów językowych Cambridge
Logo
Kierownik mini baru, Specjalista ds. kontroli kosztów, Kierownik sali bankietowej
Forum Hotel London
•Dołączyłem do hotelu jako kierownik działu mini bar i uczęszczałem na zajęcia z języka angielskiego.
•W grudniu 1983 roku zostałem przydzielony do działu Kontroli Kosztów, a następnie awansowany na stanowisko specjalisty ds. kontroli kosztów.
•Przyczyniłem się do wdrożenia systemu rozliczania kosztów i zarządzania materiałami (IHC Cost Accounting & Materials Manager System).
•Odbyłem szkolenie w dziale księgowym obejmujące: kontrolę dochodów, rachunki zbiorcze, księgi zakupów oraz zarządzania należnościami.
•Współpracowałem ze specjalistą ds. turystyki podczas kontroli innych obiektów sieci IHC w Londynie.
•W marcu 1985 roku awansowałem na stanowisko kierownika sali bankietowej.
Logo
Dyrektor działu gastronomii (F&B)
Sheraton Muenchen Hotel and Towers
•Byłem bezpośrednio odpowiedzialny za wszystkie aspekty związane z działalnością działu F&B, w tym: 10 punktów gastronomicznych, ogródek piwny i największą w owym czasie powierzchnię bankietowo-konferencyjną w południowych Niemczech. Kierowałem grupą liczącą prawie 250 osób w trudnych warunkach społeczno-ekonomicznych.
•Zaplanowałem i przeprowadziłem z powodzeniem kilka akcji promujących naszą ofertę gastronomiczną na terenie miasta.
•Poprawiłem współpracę ze związkami.
•Zorganizowałem uroczyste przyjęcia podczas Szczytu G7 w Monachium
Logo
Kierownik bankietów, Dyrektor działu gastronomii (F&B)
Heidelberg Penta Hotel
•Dołączyłem do hotelu jako kierownik bankietów przed otwarciem i w dużym stopniu przyczyniłem się do pomyślnego otwarcia pierwszego międzynarodowego hotelu w Heidelberg.
•Z uwagi na dobre wyniki i osobiste zaangażowanie po roku zostałem awansowany na stanowisko zastępcy dyrektora działu F&B.
•Jako zastępca dyrektora byłem w pełni odpowiedzialny za cały dział F&B w hotelu oraz za założenie działu Outside Catering (OSC).
•Przyczyniłem się do sukcesu działu OSC, a do naszych zadań należała m.in. obsługa dwóch tysięcy osób podczas Grand Prix Formuły 1 w Hockenheim.
•W 1989 roku zostałem awansowany na stanowisko dyrektora działu F&B, stając się tym samym w pełni odpowiedzialny za wszystkie aspekty działalności działu F&B, w tym: sal konferencyjnych i bankietowych.
•Aktywnie pomagałem osiągać bardzo dobre wyniki finansowe hotelu do roku 1992.

Szkolenia i kursy

Certyfikat Leading Starwood
Certyfikat Starwood z zakresu umiejętności przeprowadzania behawioralnej rozmowy kwalifikacyjnej
Certyfikat Starwood z uczestnictwa w szkoleniu z zakresu integracji (managing inclusion)
Certyfikat ECornell z zakresu podejmowania kluczowych decyzji na szczeblu kierowniczym
Uczestnictwo w szkoleniu „Blue Ocean”
Certyfikat Starwood „Leading the Sheraton Culture”
Certyfikat Starwood „Leading the Westin Culture”
Certyfikat z budowania przewagi konkurencyjnej wydany przez MCE (Management Centre Europe)
Certyfikat Starwood z zarządzania jakością Sześć Sigma na poziomie Green Belt
Certyfikat z uczestnictwa w szkoleniu Sześć Sigma z metodologii przeprowadzania narad
Certyfikat Thomas International
Certyfikat Starwood Hotels & Resorts z zakresu budowania zespołu (team building) na szczeblu kierowniczym
Szkolenie PROGRESS

Certyfikat językowy CAE (Cambridge)
Certyfikat z zarządzania czasem
Certyfikat Weinkenner Diplom Goldklasse “Die Welt des Weisnes”
Certyfikat z kierowania personelem (Sheraton)
Certyfikat TMI Germany “Persoenlicher Service”
Szkolenie z zakresu komunikacji
Certyfikat uczestnictwa w szkoleniu na kierownika zaplecza kuchni w hotelu
Certyfikat z zakresu kształcenia kadr wydany przez Hotel & Catering Industry Board
Certyfikat uczestnictwa w szkoleniu z jakości usług wydany przez Intercontinental
Certyfikat Anerkannter Berater fuer Deutsche Wein

Specjalizacje

Hotelarstwo/Gastronomia/Turystyka
Hotelarstwo

Grupy

EXCEL w praktyce
EXCEL w praktyce
Pytania, wskazówki, odpowiedzi, komentarze, usprawnienie pracy w EXCELu. Cel: wzajemna pomoc, wymiana doświadczeń, propozycje usprawnień pracy