Języki
włoski
ojczysty
angielski
biegły
niemiecki
biegły
polski
biegły
Doświadczenie zawodowe
Resident Manager
•Bezpośrednio odpowiedzialny za wszystkie aspekty działalności hotelu, w tym: dbanie o satysfakcję gości i pracowników, wyniki finansowe. W pełni odpowiedzialny za roczny plan wydatków inwestycyjnych: przeprowadzanie renowacji, przebudowy i remontów w hotelu. Odpowiedzialny również za bezpieczeństwo na terenie całego obiektu.
•Jako członek zespołu wykonawczego brałem udział w podejmowaniu decyzji dotyczących hotelu, sieci hoteli w Warszawie i w Polsce.
•Pomimo silnej konkurencji na rynku oraz dwucyfrowej stopy wzrostu kosztów byłem w stanie utrzymać rentowność hotelu w granicach ustalonego budżetu.
•Przez poprawienie satysfakcji pracowników poziom zaangażowania pracowników wzrósł o 6% w porównaniu do roku poprzedniego oraz liczba pracowników, którzy zauważyli pozytywne zmiany w ostatnich 12-stu miesiącach wzrosła o 11 %.
•Odegrałem znaczącą rolę w osiągnieciu wysokiego wyniku (jednego z najlepszych w mojej dywizji) podczas inspekcji LRA w 2007 roku (niezależny program kontroli jakości, standardów i utrzymania obiektu) oraz podczas kontroli bezpieczeństwa Starwood.
•Z powodzeniem przeprowadziłem szkolenie dyrektora działu F&B, który został awansowany w sierpniu 2007 roku na stanowisko zastępcy dyrektora w Le Royal Meridian Bristol Hotel; obecnie kończę szkolenie kierownika recepcji, który wkrótce będzie gotowy do objęcia wyższego stanowiska.
•Odegrałem kluczową rolę w implementacji Sheraton Brand Culture w ubiegłym roku.
•Jako konsultant Sześć Sigma na poziomie Green Belt przyczyniłem się do wykonania budżetu za rok 2006 i 2007.
•Zaplanowałem i przeprowadziłem modernizację wszystkich restauracji. Do moich zadań należało m.in. zaprojektowanie wnętrz, wybór i zakup wyposażenia oraz zmiana nazw. Wynikiem modernizacji był wzrost zyskowności o 7,4% w stosunku do ustalonego budżetu przy jedynie 1%-owym wzroście przychodów.
•Od pięciu miesięcy współpracuję z naszym nowym dyrektorem rejonu wdrażając go w zasady działania hotelu oraz polskiego rynku hotelarskiego.
•Jako członek zespołu wykonawczego brałem udział w podejmowaniu decyzji dotyczących hotelu, sieci hoteli w Warszawie i w Polsce.
•Pomimo silnej konkurencji na rynku oraz dwucyfrowej stopy wzrostu kosztów byłem w stanie utrzymać rentowność hotelu w granicach ustalonego budżetu.
•Przez poprawienie satysfakcji pracowników poziom zaangażowania pracowników wzrósł o 6% w porównaniu do roku poprzedniego oraz liczba pracowników, którzy zauważyli pozytywne zmiany w ostatnich 12-stu miesiącach wzrosła o 11 %.
•Odegrałem znaczącą rolę w osiągnieciu wysokiego wyniku (jednego z najlepszych w mojej dywizji) podczas inspekcji LRA w 2007 roku (niezależny program kontroli jakości, standardów i utrzymania obiektu) oraz podczas kontroli bezpieczeństwa Starwood.
•Z powodzeniem przeprowadziłem szkolenie dyrektora działu F&B, który został awansowany w sierpniu 2007 roku na stanowisko zastępcy dyrektora w Le Royal Meridian Bristol Hotel; obecnie kończę szkolenie kierownika recepcji, który wkrótce będzie gotowy do objęcia wyższego stanowiska.
•Odegrałem kluczową rolę w implementacji Sheraton Brand Culture w ubiegłym roku.
•Jako konsultant Sześć Sigma na poziomie Green Belt przyczyniłem się do wykonania budżetu za rok 2006 i 2007.
•Zaplanowałem i przeprowadziłem modernizację wszystkich restauracji. Do moich zadań należało m.in. zaprojektowanie wnętrz, wybór i zakup wyposażenia oraz zmiana nazw. Wynikiem modernizacji był wzrost zyskowności o 7,4% w stosunku do ustalonego budżetu przy jedynie 1%-owym wzroście przychodów.
•Od pięciu miesięcy współpracuję z naszym nowym dyrektorem rejonu wdrażając go w zasady działania hotelu oraz polskiego rynku hotelarskiego.
Zastępca dyrektora
•Pełna odpowiedzialność za wszystkie aspekty działalności działu gastronomii (F&B), w tym za sale konferencyjne i bankietowe oraz zastępowanie dyrektora hotelu w czasie jego nieobecności.
•Członek Warsaw Complex Executive Team
•Odpowiedzialny za planowanie w dziale F&B warszawskiego hotelu Westin, w tym projekt kuchni.
•Jako członek zespołu kierującego otwarciem hotelu ustaliłem zasady i procedury dla całego działu F&B. Przeprowadziłem rekrutację i szkolenie nowych pracowników.
•Bezpośrednio odpowiedzialny za wybór, dowóz, przechowywanie zaopatrzenia operacyjnego i instalację urządzeń.
•Aktywnie wspierałem stworzenie następujących działów: Zaopatrzenia, Bezpieczeństwa, Rachunkowości, Sprzedaży i Marketingu.
•W znacznym stopniu przyczyniłem się do uzyskaniu nagrody dla hotelu roku poprzez podniesienie satysfakcji gości i pracowników. Dzięki mojej działalności poprawiły się wyniki finansowe hotelu.
•Członek Warsaw Complex Executive Team
•Odpowiedzialny za planowanie w dziale F&B warszawskiego hotelu Westin, w tym projekt kuchni.
•Jako członek zespołu kierującego otwarciem hotelu ustaliłem zasady i procedury dla całego działu F&B. Przeprowadziłem rekrutację i szkolenie nowych pracowników.
•Bezpośrednio odpowiedzialny za wybór, dowóz, przechowywanie zaopatrzenia operacyjnego i instalację urządzeń.
•Aktywnie wspierałem stworzenie następujących działów: Zaopatrzenia, Bezpieczeństwa, Rachunkowości, Sprzedaży i Marketingu.
•W znacznym stopniu przyczyniłem się do uzyskaniu nagrody dla hotelu roku poprzez podniesienie satysfakcji gości i pracowników. Dzięki mojej działalności poprawiły się wyniki finansowe hotelu.
Dyrektor działu gastronomii (F&B),
•Zacząłem pracę dla hotelu sześć miesięcy po otwarciu. Byłem bezpośrednio odpowiedzialny za wszystkie aspekty działalności działu F&B, w tym: osiem obiektów gastronomicznych, dużą salę bankietową i grupę ponad dwustu pracowników.
•Przyczyniłem się do sukcesu hotelu poprzez stałe utrzymywanie wysokiej jakości produktów w dziale F&B, podejmowanie decyzji mając na uwadze satysfakcję gości, wyniki finansowe oraz przeprowadzanie programów szkoleniowych dla polskich współpracowników.
•W 1997 roku założyłem Zewnętrzny Dział Cateringowy (Outside Catering) w hotelu , uzyskując w okresie dwóch lat przychód w wysokości dwóch milionów dolarów, co pozwoliło nam osiągnąć status lidera w Polsce.
•Towarzyszyłem dyrektorowi regionu w rozmaitych zadaniach, wliczając w to doradztwo dla hoteli w regionie oraz pomoc w otwieraniu nowych obiektów.
•Jako konsultant ds. całego działu F&B pomogłem m.in. w zaprojektowaniu kuchni oraz zakupie wyposażenia kuchennego dla hoteli Sheraton w Krakowie i Sopocie.
•Pomogłem dyrektorowi generalnemu w sporządzeniu studium wykonalności kilku projektów dla działu F&B w Polsce.
•Przyczyniłem się do sukcesu hotelu poprzez stałe utrzymywanie wysokiej jakości produktów w dziale F&B, podejmowanie decyzji mając na uwadze satysfakcję gości, wyniki finansowe oraz przeprowadzanie programów szkoleniowych dla polskich współpracowników.
•W 1997 roku założyłem Zewnętrzny Dział Cateringowy (Outside Catering) w hotelu , uzyskując w okresie dwóch lat przychód w wysokości dwóch milionów dolarów, co pozwoliło nam osiągnąć status lidera w Polsce.
•Towarzyszyłem dyrektorowi regionu w rozmaitych zadaniach, wliczając w to doradztwo dla hoteli w regionie oraz pomoc w otwieraniu nowych obiektów.
•Jako konsultant ds. całego działu F&B pomogłem m.in. w zaprojektowaniu kuchni oraz zakupie wyposażenia kuchennego dla hoteli Sheraton w Krakowie i Sopocie.
•Pomogłem dyrektorowi generalnemu w sporządzeniu studium wykonalności kilku projektów dla działu F&B w Polsce.
Zastępca dyrektora
Hotel De France Jersey C.A.
•Zostałem zatrudniony w tym prywatnym hotelu w czasie renowacji starego budynku. Byłem odpowiedzialny za wszystkie aspekty funkcjonowania działu F&B, sal konferencyjnych i bankietowych.
•Byłem odpowiedzialny za repozycjonowanie gastronomii na wyspie, łącznie z otwarciem w hotelu nowej restauracji a la carte.
•Uczestniczyłem w zajęciach z języka angielskiego przygotowujących do egzaminów językowych Cambridge
•Byłem odpowiedzialny za repozycjonowanie gastronomii na wyspie, łącznie z otwarciem w hotelu nowej restauracji a la carte.
•Uczestniczyłem w zajęciach z języka angielskiego przygotowujących do egzaminów językowych Cambridge
Kierownik mini baru, Specjalista ds. kontroli kosztów, Kierownik sali bankietowej
Forum Hotel London
•Dołączyłem do hotelu jako kierownik działu mini bar i uczęszczałem na zajęcia z języka angielskiego.
•W grudniu 1983 roku zostałem przydzielony do działu Kontroli Kosztów, a następnie awansowany na stanowisko specjalisty ds. kontroli kosztów.
•Przyczyniłem się do wdrożenia systemu rozliczania kosztów i zarządzania materiałami (IHC Cost Accounting & Materials Manager System).
•Odbyłem szkolenie w dziale księgowym obejmujące: kontrolę dochodów, rachunki zbiorcze, księgi zakupów oraz zarządzania należnościami.
•Współpracowałem ze specjalistą ds. turystyki podczas kontroli innych obiektów sieci IHC w Londynie.
•W marcu 1985 roku awansowałem na stanowisko kierownika sali bankietowej.
•W grudniu 1983 roku zostałem przydzielony do działu Kontroli Kosztów, a następnie awansowany na stanowisko specjalisty ds. kontroli kosztów.
•Przyczyniłem się do wdrożenia systemu rozliczania kosztów i zarządzania materiałami (IHC Cost Accounting & Materials Manager System).
•Odbyłem szkolenie w dziale księgowym obejmujące: kontrolę dochodów, rachunki zbiorcze, księgi zakupów oraz zarządzania należnościami.
•Współpracowałem ze specjalistą ds. turystyki podczas kontroli innych obiektów sieci IHC w Londynie.
•W marcu 1985 roku awansowałem na stanowisko kierownika sali bankietowej.
Dyrektor działu gastronomii (F&B)
Sheraton Muenchen Hotel and Towers
•Byłem bezpośrednio odpowiedzialny za wszystkie aspekty związane z działalnością działu F&B, w tym: 10 punktów gastronomicznych, ogródek piwny i największą w owym czasie powierzchnię bankietowo-konferencyjną w południowych Niemczech. Kierowałem grupą liczącą prawie 250 osób w trudnych warunkach społeczno-ekonomicznych.
•Zaplanowałem i przeprowadziłem z powodzeniem kilka akcji promujących naszą ofertę gastronomiczną na terenie miasta.
•Poprawiłem współpracę ze związkami.
•Zorganizowałem uroczyste przyjęcia podczas Szczytu G7 w Monachium
•Zaplanowałem i przeprowadziłem z powodzeniem kilka akcji promujących naszą ofertę gastronomiczną na terenie miasta.
•Poprawiłem współpracę ze związkami.
•Zorganizowałem uroczyste przyjęcia podczas Szczytu G7 w Monachium
Kierownik bankietów, Dyrektor działu gastronomii (F&B)
Heidelberg Penta Hotel
•Dołączyłem do hotelu jako kierownik bankietów przed otwarciem i w dużym stopniu przyczyniłem się do pomyślnego otwarcia pierwszego międzynarodowego hotelu w Heidelberg.
•Z uwagi na dobre wyniki i osobiste zaangażowanie po roku zostałem awansowany na stanowisko zastępcy dyrektora działu F&B.
•Jako zastępca dyrektora byłem w pełni odpowiedzialny za cały dział F&B w hotelu oraz za założenie działu Outside Catering (OSC).
•Przyczyniłem się do sukcesu działu OSC, a do naszych zadań należała m.in. obsługa dwóch tysięcy osób podczas Grand Prix Formuły 1 w Hockenheim.
•W 1989 roku zostałem awansowany na stanowisko dyrektora działu F&B, stając się tym samym w pełni odpowiedzialny za wszystkie aspekty działalności działu F&B, w tym: sal konferencyjnych i bankietowych.
•Aktywnie pomagałem osiągać bardzo dobre wyniki finansowe hotelu do roku 1992.
•Z uwagi na dobre wyniki i osobiste zaangażowanie po roku zostałem awansowany na stanowisko zastępcy dyrektora działu F&B.
•Jako zastępca dyrektora byłem w pełni odpowiedzialny za cały dział F&B w hotelu oraz za założenie działu Outside Catering (OSC).
•Przyczyniłem się do sukcesu działu OSC, a do naszych zadań należała m.in. obsługa dwóch tysięcy osób podczas Grand Prix Formuły 1 w Hockenheim.
•W 1989 roku zostałem awansowany na stanowisko dyrektora działu F&B, stając się tym samym w pełni odpowiedzialny za wszystkie aspekty działalności działu F&B, w tym: sal konferencyjnych i bankietowych.
•Aktywnie pomagałem osiągać bardzo dobre wyniki finansowe hotelu do roku 1992.
Szkolenia i kursy
Certyfikat Leading Starwood
Certyfikat Starwood z zakresu umiejętności przeprowadzania behawioralnej rozmowy kwalifikacyjnej
Certyfikat Starwood z uczestnictwa w szkoleniu z zakresu integracji (managing inclusion)
Certyfikat ECornell z zakresu podejmowania kluczowych decyzji na szczeblu kierowniczym
Uczestnictwo w szkoleniu „Blue Ocean”
Certyfikat Starwood „Leading the Sheraton Culture”
Certyfikat Starwood „Leading the Westin Culture”
Certyfikat z budowania przewagi konkurencyjnej wydany przez MCE (Management Centre Europe)
Certyfikat Starwood z zarządzania jakością Sześć Sigma na poziomie Green Belt
Certyfikat z uczestnictwa w szkoleniu Sześć Sigma z metodologii przeprowadzania narad
Certyfikat Thomas International
Certyfikat Starwood Hotels & Resorts z zakresu budowania zespołu (team building) na szczeblu kierowniczym
Szkolenie PROGRESS
Certyfikat językowy CAE (Cambridge)
Certyfikat z zarządzania czasem
Certyfikat Weinkenner Diplom Goldklasse “Die Welt des Weisnes”
Certyfikat z kierowania personelem (Sheraton)
Certyfikat TMI Germany “Persoenlicher Service”
Szkolenie z zakresu komunikacji
Certyfikat uczestnictwa w szkoleniu na kierownika zaplecza kuchni w hotelu
Certyfikat z zakresu kształcenia kadr wydany przez Hotel & Catering Industry Board
Certyfikat uczestnictwa w szkoleniu z jakości usług wydany przez Intercontinental
Certyfikat Anerkannter Berater fuer Deutsche Wein
Certyfikat Starwood z zakresu umiejętności przeprowadzania behawioralnej rozmowy kwalifikacyjnej
Certyfikat Starwood z uczestnictwa w szkoleniu z zakresu integracji (managing inclusion)
Certyfikat ECornell z zakresu podejmowania kluczowych decyzji na szczeblu kierowniczym
Uczestnictwo w szkoleniu „Blue Ocean”
Certyfikat Starwood „Leading the Sheraton Culture”
Certyfikat Starwood „Leading the Westin Culture”
Certyfikat z budowania przewagi konkurencyjnej wydany przez MCE (Management Centre Europe)
Certyfikat Starwood z zarządzania jakością Sześć Sigma na poziomie Green Belt
Certyfikat z uczestnictwa w szkoleniu Sześć Sigma z metodologii przeprowadzania narad
Certyfikat Thomas International
Certyfikat Starwood Hotels & Resorts z zakresu budowania zespołu (team building) na szczeblu kierowniczym
Szkolenie PROGRESS
Certyfikat językowy CAE (Cambridge)
Certyfikat z zarządzania czasem
Certyfikat Weinkenner Diplom Goldklasse “Die Welt des Weisnes”
Certyfikat z kierowania personelem (Sheraton)
Certyfikat TMI Germany “Persoenlicher Service”
Szkolenie z zakresu komunikacji
Certyfikat uczestnictwa w szkoleniu na kierownika zaplecza kuchni w hotelu
Certyfikat z zakresu kształcenia kadr wydany przez Hotel & Catering Industry Board
Certyfikat uczestnictwa w szkoleniu z jakości usług wydany przez Intercontinental
Certyfikat Anerkannter Berater fuer Deutsche Wein
Specjalizacje
Hotelarstwo/Gastronomia/Turystyka
Hotelarstwo
Grupy
EXCEL w praktyce
Pytania, wskazówki, odpowiedzi, komentarze, usprawnienie pracy w EXCELu. Cel: wzajemna pomoc, wymiana doświadczeń, propozycje usprawnień pracy