Umiejętności
CRM
Microsoft Excel
Microsoft Office
SAP HR
Microsoft Access
Microsoft PowerPoint
Microsoft Outlook
Prawo jazdy kat B
Program Finansowo-Księgowy FK
Zarządzanie systemami ERP
Języki
angielski
dobry
rosyjski
podstawowy
Doświadczenie zawodowe
Ekspert ds Zarządzania Ryzykiem Kredytowym
1) realizacja, tworzenie, rozwój, obsługa i koordynacja procesu Ryzyka Kredytowego - monitorowanie i analiza wyników portfela klientów,
2) koordynowanie i przeprowadzanie oceny ryzyka kredytowego oraz oceny kondycji finansowej potencjalnych kontrahentów B2C i B2B,
3) podejmowanie decyzji kredytowych dla klientów B2C i B2B,
4) monitorowanie i analiza nadużyć transakcji zakupu w sieci sprzedaży,
5) zarządzanie bazami danych nierzetelnych płatników, współpraca z BIG, BIK, oraz z organami ścigania,
6) opiniowanie procesu oceny nowych produktów pod kątem nadużyć, windykacji i ryzyka kredytowego, tworzenie procedur, instrukcji i opisów procesów biznesowych,
7) współudział w tworzeniu "scoringu" dla klientów B2C i B2B,
8) doświadczenie w zakresie analizy, zarządzania oraz tworzenia wytycznych dotyczących obszaru ochrony danych osobowych (m.in. RODO),
9) kontrola i przygotowywanie budżetu wydziału, wyjaśnianie odchyleń, tworzenie rezerw i memoriałów,
10) tworzenie i udział w projektach
2) koordynowanie i przeprowadzanie oceny ryzyka kredytowego oraz oceny kondycji finansowej potencjalnych kontrahentów B2C i B2B,
3) podejmowanie decyzji kredytowych dla klientów B2C i B2B,
4) monitorowanie i analiza nadużyć transakcji zakupu w sieci sprzedaży,
5) zarządzanie bazami danych nierzetelnych płatników, współpraca z BIG, BIK, oraz z organami ścigania,
6) opiniowanie procesu oceny nowych produktów pod kątem nadużyć, windykacji i ryzyka kredytowego, tworzenie procedur, instrukcji i opisów procesów biznesowych,
7) współudział w tworzeniu "scoringu" dla klientów B2C i B2B,
8) doświadczenie w zakresie analizy, zarządzania oraz tworzenia wytycznych dotyczących obszaru ochrony danych osobowych (m.in. RODO),
9) kontrola i przygotowywanie budżetu wydziału, wyjaśnianie odchyleń, tworzenie rezerw i memoriałów,
10) tworzenie i udział w projektach
Kierownik Działu Zarządzania Ryzykiem Kredytowym Grupy TP
• realizacja i tworzenie procesu Ryzyka Kredytowego,
• definiowanie oraz zarządzanie zmianami dotyczącymi wprowadzania zasad dostępu do sieci i usług, scoringu, klas i limitów kredytowych,
• zarządzanie bazami danych nierzetelnych klientów,
• samodzielne tworzenie i zarządzanie projektami wdrażanymi w ramach rozwoju procesu Ryzyka Kredytowego – kierowanie zespołami projektowymi,
• koordynowanie i realizowanie procesu oceny kondycji finansowej i kredytowej klientów,
• monitorowanie zgodności transakcji realizowanych we wszystkich kanałach sprzedaży grupy TP z procedurami pod katem nadużyć,
• pozyskiwanie partnerów wewnętrznych bądź zewnętrznych do wspierania procesu oceny kondycji finansowej i kredytowej klientów,
• zarządzanie obsługą telefoniczną dla Grupy TP,
• współpraca z uprawnionymi Organami Państwowymi (Policja, Prokuratura, Sądy)
• nadzorowanie prawidłowego wykonania działań związanych z wprowadzeniem czynności kontrolnych SOX,
• udział w negocjacjach z dostawcami wewnętrznymi i zewnętrznymi,
• raportowanie wyników, tworzenie analiz i prezentacji dotyczących efektywności funkcjonowania działu, oraz wprowadzanych działań,
• wprowadzanie zmian organizacyjnych w Grupie TP związanych z działalnością działu,
• zarządzanie podległymi pracownikami.
• definiowanie oraz zarządzanie zmianami dotyczącymi wprowadzania zasad dostępu do sieci i usług, scoringu, klas i limitów kredytowych,
• zarządzanie bazami danych nierzetelnych klientów,
• samodzielne tworzenie i zarządzanie projektami wdrażanymi w ramach rozwoju procesu Ryzyka Kredytowego – kierowanie zespołami projektowymi,
• koordynowanie i realizowanie procesu oceny kondycji finansowej i kredytowej klientów,
• monitorowanie zgodności transakcji realizowanych we wszystkich kanałach sprzedaży grupy TP z procedurami pod katem nadużyć,
• pozyskiwanie partnerów wewnętrznych bądź zewnętrznych do wspierania procesu oceny kondycji finansowej i kredytowej klientów,
• zarządzanie obsługą telefoniczną dla Grupy TP,
• współpraca z uprawnionymi Organami Państwowymi (Policja, Prokuratura, Sądy)
• nadzorowanie prawidłowego wykonania działań związanych z wprowadzeniem czynności kontrolnych SOX,
• udział w negocjacjach z dostawcami wewnętrznymi i zewnętrznymi,
• raportowanie wyników, tworzenie analiz i prezentacji dotyczących efektywności funkcjonowania działu, oraz wprowadzanych działań,
• wprowadzanie zmian organizacyjnych w Grupie TP związanych z działalnością działu,
• zarządzanie podległymi pracownikami.
Kier. Sekcji Kontroli Kredyt., Nadużyć i Weryfikacji Klienta - Wydział Detekcji Nadużyć
• analiza zachowań i monitoring klientów pod kątem minimalizowania strat i wykrywania nadużyć,
• kontrola nadużyć pracowników i współpracowników,
• identyfikacja mechanizmów nadużyć telekomunikacyjnych,
• ustalanie zasad dostępu do sieci i usług,
• zarządzanie procesem oceny kondycji finansowej i kredytowej klientów,
• rozwój i utrzymanie narzędzi wspierających proces Ryzyka Kredytowego,
• monitorowanie i analiza nadużyć transakcji we wszystkich kanałach sprzedaży spółki,
• raportowanie wykrytych nieprawidłowości w w/w obszarach,
• udział w procesie wprowadzania zmian organizacyjnych w Spółce,
• zarządzanie danymi o nierzetelnych płatnikach,
• przygotowywanie dziennych, tygodniowych oraz miesięcznych raportów finansowych i analiz dla przełożonych
• kontrola nadużyć pracowników i współpracowników,
• identyfikacja mechanizmów nadużyć telekomunikacyjnych,
• ustalanie zasad dostępu do sieci i usług,
• zarządzanie procesem oceny kondycji finansowej i kredytowej klientów,
• rozwój i utrzymanie narzędzi wspierających proces Ryzyka Kredytowego,
• monitorowanie i analiza nadużyć transakcji we wszystkich kanałach sprzedaży spółki,
• raportowanie wykrytych nieprawidłowości w w/w obszarach,
• udział w procesie wprowadzania zmian organizacyjnych w Spółce,
• zarządzanie danymi o nierzetelnych płatnikach,
• przygotowywanie dziennych, tygodniowych oraz miesięcznych raportów finansowych i analiz dla przełożonych
Specjalista ds. kontroli nadużyć w Sekcji Kontroli Nadużyć w Biurze Windykacji
• detekcja nadużyć telekomunikacyjnych, analiza ruchu telekomunikacyjnego,
• współpraca z agencjami windykacyjnymi,
• generowanie raportów dla pracowników sekcji,
• tworzenie procedur,
• koordynowanie pracy sekcji,
• wnioskowanie tworzenia nowych raportów,
• szkolenie pracowników,
• prowadzenie statystyk i raportowanie,
• współpraca z agencjami windykacyjnymi,
• generowanie raportów dla pracowników sekcji,
• tworzenie procedur,
• koordynowanie pracy sekcji,
• wnioskowanie tworzenia nowych raportów,
• szkolenie pracowników,
• prowadzenie statystyk i raportowanie,
Specjalista ds. windykacji w Dziale Windykacji BOK
• nadzorowanie i monitorowanie procesu płatności pod kątem terminowości i kompletności, egzekwowanie zapłaty należności od klientów sieci,
• udział w procesie księgowania należności klientów,
• kontrola płatności na kontach klientów Key Account i Large Account,
• podejmowaniu decyzji o odroczeniu płatności dla określonej grupy klientów,
• udział w tworzeniu strategii windykacyjnej,
• zarządzanie, kreowanie nowych rozwiązań i uczestniczenie w projektach w zakresie windykacji należności,
• współpraca z agencjami windykacyjnymi,
• kontakt telefoniczny i sms z klientami,
• wystawianie i wysyłanie pisemnych wezwań do zapłaty,
• udział w procesie księgowania należności klientów,
• kontrola płatności na kontach klientów Key Account i Large Account,
• podejmowaniu decyzji o odroczeniu płatności dla określonej grupy klientów,
• udział w tworzeniu strategii windykacyjnej,
• zarządzanie, kreowanie nowych rozwiązań i uczestniczenie w projektach w zakresie windykacji należności,
• współpraca z agencjami windykacyjnymi,
• kontakt telefoniczny i sms z klientami,
• wystawianie i wysyłanie pisemnych wezwań do zapłaty,
Projekty
Nowy Customer Verification - aplikcja do automatycznej weryfikacji klientów B2C i B2B
Projekt wdrażał nowe, wewnętrzne narzędzie pozwalające na automatyczną ocenę kondycji kredytowej potencjalnych oraz obecnych klientów sieci Orange Polska S.A. Zwracane były komunikaty do Sprzedawców z wytycznymi odnośnie ewentualnych zabezpieczeń.
Napisaliśmy nowe algorytmy pozwalające ocenić historię kredytową klienta a także zweryfikować czy dostęp do sieci dla danego klienta powinien zostać zabezpieczony czy nie.
Napisaliśmy nowe algorytmy pozwalające ocenić historię kredytową klienta a także zweryfikować czy dostęp do sieci dla danego klienta powinien zostać zabezpieczony czy nie.
Zakres obowiązków
Projekt Manager
Szkolenia i kursy
„Zarządzanie biznesem w obsłudze klienta”
Szkolenie dla kadry kierowniczej Pionu Obsługi Klienta Centrum Szkoleniowe JET Sp. z o.o. Warszawa
„Sektor małych, średnich i dużych przedsiębiorstw – system monitorowania sektorów gospodarki”
Pont - Info Sp z o.o.
„Ocena wiarygodności finansowej kontrahentów – analiza fundamentalna i diagnostyka przedsiębiorstw część I, II I II”
Tadeusz Woźniak, Francuski Instytut Gospodarki Polska Sp. z o.o.
„Ocena kondycji finansowej przedsiębiorstwa"
Dr Paweł Mielcarz – Eurofinance Training Sp. zo.o.
Zarządzanie Zespołem, Komunikacją i Rozwiązywanie Problemów Projektowych
Marek Łubiarz – PM Experts
Zarządzanie Projektami w Organizacjach
Marek Łubiarz – PM Experts
„Analizy finansowe/fundamentalne przedsiębiorstw”
Sławomir Buschka, Francuski Instytut Gospodarki Polska Sp. z o.o
„Antykorupcja” – strategia zapobiegania korupcji, ryzyka w zakresie korupcji w codziennej pracy, identyfikacja sytuacji korupcyjnych, szybkie reagowanie
wewnętrzne szkolenie Orange Polska S.A.
„Agile dla każdego” – kluczowe role w podejściu Agile, zadania i zakres odpowiedzialności, oraz mapowanie na role występujące w podejściu kaskadowym.
Michał Kruger wewnętrzne szkolenie Orange Polska S.A.
„Access – rozwój umiejętności pracy z aplikacją Access”
Kamil Pryber, Bartłomiej Koberski- wewnętrzna szkolenie Orange Polska S.A.
Kurs języka angielskiego w Państwowej Szkole Stenotypii i Języków Obcych w Warszawie
Kursy wewnętrzne organizowane przez pracodawcę:
1). Kurs komputerowy poświęcony Aplikacji MS WORD 6.0
2) Szkolenie nt. „Pokonywanie obiekcji klienta”- prowadzone przez firmę Power Business Sp. z o.o..
3) Szkolenie nt. „Podatek od towarów i usług” - prowadzone przez firmę „ADIUTOR” Centrum Szkolenia i Selekcji Kadr Sp. zo.o.
4). Szkolenie nt. „Podstawy systemu telefonii komórkowej GSM/DCS 1800 (faza 2+) – prowadzone przez specjalistów Politechniki Warszawskiej – Wydziału Elektroniki i Technik Informacyjnych.
Kurs na samodzielnego księgowego
Kursy wewnętrzne prowadzone przez pracodawcę:
1). Szkolenie nt. profesjonalnej obsługi klienta –
prowadzone przez Dział Szkoleń PTK Centertel
2). Kurs komputerowy poświęcony Aplikacji
MS EXCEL 5.0
Kurs wewnętrzny prowadzony przez pracodawcę:
1).Szkolenie poświęcone misji firmy,
2).Szkolenie nt. „Aspekty techniczne rozwoju systemu GSM „- przeprowadzone przez Instytut Radioelektroniki Politechniki Warszawskiej
Szkolenia:
1).Negocjacje windykacyjne – prowadzone przez Ośrodek Szkolenia Handlowców w Warszawie,
2).Kurs języka angielskiego General English – poziom niższy średnio zaawansowany – prowadzony przez Firmę Archibald,
3) Funkcjonalność i obsługa programu CEREBRUS – prowadzone przez Cerebrus Solutions Limited
Szkolenia:
1). 100 dni Kierownika PTK Centertel „Gospodarz, Projektant, Coach – trzy role skutecznego Menedżera” prowadzony przez Centrum Szkoleniowe JET Sp. z o.o. w Warszawie,
2). Module One Identifying the Fraudster – Module 1 Fraud Identification – prowadzony przez GSM Association FOCUS Group Ltd England.
Seminarium:
1). Ocena wiarygodności finansowej kontrahentów – analiza fundamentalna i diagnostyka przedsiębiorstw część I, II I II prowadzone przez Tadeusza Woźniaka z Francuskiego Instytutu Gospodarki Polska Sp z o.o.
Szkolenie:
1). Szkolenie dla kadry kierowniczej Pionu Obsługi Klienta – „Wykorzystanie modelu kompetencji w monitoringu i coachingu, modelowanie kompetencji” – prowadzone przez firmę Hewitt Associates.
2). „Sektor małych, średnich i dużych przedsiębiorstw – system monitorowania sektorów gospodarki” – prowadzony przez Pont - Info Sp z o.o.
3). Funkcjonalność i obsługa People Soft (CRM)
Szkolenie:
1).Szkolenie dla kadry kierowniczej Pionu Obsługi Klienta - ”Zarządzanie biznesem w obsłudze klienta” – prowadzone przez Centrum Szkoleniowe JET Sp. z o.o. w Warszawie
2). Szkolenie „MS Excel – programowanie w języku Visual Basic” – prowadzone przez CS Edusoft Warszawa
3). Warsztaty dla koordynatorów – „Akademia Skutecznego Zarządzania - sesja I – „Praca z zespołem, prowadzenie spotkań” – prowadzone przez Centrum Szkoleniowe JET Sp. z o.o. Warszawa
4). Szkolenie „MS Excel XP PL - zaawansowany” – prowadzone przez CS Edusoft Warszawa
5). Kurs języka angielskiego Business English (intermediate) w Szkole Języków Obcych/Agencji Tłumaczeń „Lingua Nova” Sp. zo.o w Warszwie
Warsztaty dla koordynatorów – „Akademia Skutecznego Zarządzania - sesja II – „Praca indywidualna z podwładnym”– prowadzone przez Centrum Szkoleniowe JET Sp. z o.o. Warszawa
Szkolenie dla kadry kierowniczej Pionu Obsługi Klienta Centrum Szkoleniowe JET Sp. z o.o. Warszawa
„Sektor małych, średnich i dużych przedsiębiorstw – system monitorowania sektorów gospodarki”
Pont - Info Sp z o.o.
„Ocena wiarygodności finansowej kontrahentów – analiza fundamentalna i diagnostyka przedsiębiorstw część I, II I II”
Tadeusz Woźniak, Francuski Instytut Gospodarki Polska Sp. z o.o.
„Ocena kondycji finansowej przedsiębiorstwa"
Dr Paweł Mielcarz – Eurofinance Training Sp. zo.o.
Zarządzanie Zespołem, Komunikacją i Rozwiązywanie Problemów Projektowych
Marek Łubiarz – PM Experts
Zarządzanie Projektami w Organizacjach
Marek Łubiarz – PM Experts
„Analizy finansowe/fundamentalne przedsiębiorstw”
Sławomir Buschka, Francuski Instytut Gospodarki Polska Sp. z o.o
„Antykorupcja” – strategia zapobiegania korupcji, ryzyka w zakresie korupcji w codziennej pracy, identyfikacja sytuacji korupcyjnych, szybkie reagowanie
wewnętrzne szkolenie Orange Polska S.A.
„Agile dla każdego” – kluczowe role w podejściu Agile, zadania i zakres odpowiedzialności, oraz mapowanie na role występujące w podejściu kaskadowym.
Michał Kruger wewnętrzne szkolenie Orange Polska S.A.
„Access – rozwój umiejętności pracy z aplikacją Access”
Kamil Pryber, Bartłomiej Koberski- wewnętrzna szkolenie Orange Polska S.A.
Kurs języka angielskiego w Państwowej Szkole Stenotypii i Języków Obcych w Warszawie
Kursy wewnętrzne organizowane przez pracodawcę:
1). Kurs komputerowy poświęcony Aplikacji MS WORD 6.0
2) Szkolenie nt. „Pokonywanie obiekcji klienta”- prowadzone przez firmę Power Business Sp. z o.o..
3) Szkolenie nt. „Podatek od towarów i usług” - prowadzone przez firmę „ADIUTOR” Centrum Szkolenia i Selekcji Kadr Sp. zo.o.
4). Szkolenie nt. „Podstawy systemu telefonii komórkowej GSM/DCS 1800 (faza 2+) – prowadzone przez specjalistów Politechniki Warszawskiej – Wydziału Elektroniki i Technik Informacyjnych.
Kurs na samodzielnego księgowego
Kursy wewnętrzne prowadzone przez pracodawcę:
1). Szkolenie nt. profesjonalnej obsługi klienta –
prowadzone przez Dział Szkoleń PTK Centertel
2). Kurs komputerowy poświęcony Aplikacji
MS EXCEL 5.0
Kurs wewnętrzny prowadzony przez pracodawcę:
1).Szkolenie poświęcone misji firmy,
2).Szkolenie nt. „Aspekty techniczne rozwoju systemu GSM „- przeprowadzone przez Instytut Radioelektroniki Politechniki Warszawskiej
Szkolenia:
1).Negocjacje windykacyjne – prowadzone przez Ośrodek Szkolenia Handlowców w Warszawie,
2).Kurs języka angielskiego General English – poziom niższy średnio zaawansowany – prowadzony przez Firmę Archibald,
3) Funkcjonalność i obsługa programu CEREBRUS – prowadzone przez Cerebrus Solutions Limited
Szkolenia:
1). 100 dni Kierownika PTK Centertel „Gospodarz, Projektant, Coach – trzy role skutecznego Menedżera” prowadzony przez Centrum Szkoleniowe JET Sp. z o.o. w Warszawie,
2). Module One Identifying the Fraudster – Module 1 Fraud Identification – prowadzony przez GSM Association FOCUS Group Ltd England.
Seminarium:
1). Ocena wiarygodności finansowej kontrahentów – analiza fundamentalna i diagnostyka przedsiębiorstw część I, II I II prowadzone przez Tadeusza Woźniaka z Francuskiego Instytutu Gospodarki Polska Sp z o.o.
Szkolenie:
1). Szkolenie dla kadry kierowniczej Pionu Obsługi Klienta – „Wykorzystanie modelu kompetencji w monitoringu i coachingu, modelowanie kompetencji” – prowadzone przez firmę Hewitt Associates.
2). „Sektor małych, średnich i dużych przedsiębiorstw – system monitorowania sektorów gospodarki” – prowadzony przez Pont - Info Sp z o.o.
3). Funkcjonalność i obsługa People Soft (CRM)
Szkolenie:
1).Szkolenie dla kadry kierowniczej Pionu Obsługi Klienta - ”Zarządzanie biznesem w obsłudze klienta” – prowadzone przez Centrum Szkoleniowe JET Sp. z o.o. w Warszawie
2). Szkolenie „MS Excel – programowanie w języku Visual Basic” – prowadzone przez CS Edusoft Warszawa
3). Warsztaty dla koordynatorów – „Akademia Skutecznego Zarządzania - sesja I – „Praca z zespołem, prowadzenie spotkań” – prowadzone przez Centrum Szkoleniowe JET Sp. z o.o. Warszawa
4). Szkolenie „MS Excel XP PL - zaawansowany” – prowadzone przez CS Edusoft Warszawa
5). Kurs języka angielskiego Business English (intermediate) w Szkole Języków Obcych/Agencji Tłumaczeń „Lingua Nova” Sp. zo.o w Warszwie
Warsztaty dla koordynatorów – „Akademia Skutecznego Zarządzania - sesja II – „Praca indywidualna z podwładnym”– prowadzone przez Centrum Szkoleniowe JET Sp. z o.o. Warszawa
Edukacja
Specjalizacje
Finanse/Ekonomia
Kontroling
Finanse/Ekonomia
Księgowość
Zainteresowania
podróżowanie z rodziną, kulinaria, jazda na rowerze, tworzenie bransoletek z koralików
Inne
Prawo jazdy kategorii „B” – 1991 r.
Programy księgowe - Finanse i księgowość, Gospodarka materiałowa
Programy księgowe - Finanse i księgowość, Gospodarka materiałowa