Dorota Dobrakowska-Król

Manager Administracji, Wsparcia i Analiz Sprzedaży

Doświadczenie zawodowe

Logo
Kierownik Biura Obsługi Sprzedaży
AMBER SPARK S.A. ( marka IRVING)
Odpowiedzialności:
- administrowanie systemów EBI Mobile, EBI Plus
- audyty PH w terenie
- nadzór nad działem fakturowania
- nadzór nad działem windykacji należności
- administrowanie systemu handlowo-księgowego
- stworzenie i nadzór nad systemu raportowania w spółce
- nadzór nad współpracą z operatorem logistycznym
- nadzór nad sprawnym działaniem wymiany dokumentów z kluczowymi klientami EDI
- nadzór nad biurem obsługi klienta
- administrowanie bazy klientów wraz z ich warunkami handlowymi
- administrowanie bazy danych całej spółki

Kluczowe osiągnięcia:
- samodzielna implementacja systemów handlowych
- utworzenie, organizacja i nadzór na działem obsługi sprzedaży w nowopowstającej firmie
- wdrażanie projektu połączenia działów sprzedaży TT i KK w jeden
- postawienie całego systemu raportowania w Spółce
- nadzór nad windykacją należności
- audyty i szkolenia PH w terenie mające na celu wzrost ich efektywności
- wdrożenie projektu zmniejszenia liczby PH przy jednoczesnym utrzymaniu poziomu sprzedaży
McCormick Polska S.A.
Analityk Sprzedaży
Odpowiedzialności:
- analizy danych sprzedażowych za pomocą systemu klasy ERP – SAP i IFS App oraz hurtowni danych – OPTIMA Controlling
- bieżąca administracja baz danych systemu klasy SFA wraz z mobilnymi nakładkami wspomagającymi sprzedaż
- badania utraconej sprzedaży
- statystyki pracy
- analizy wysłanych zamówień, klientów nieodwiedzanych, sprzedaży
- comiesięczne przygotowywanie danych do wyliczenia pensji dla PH oraz RKS
- analiza stocków oraz danych odsprzedażowych od hurtowni

Kluczowe osiągnięcia:
- udział w procesie implementacji systemów SAP, OPTIMA, EBI i EBI MOBILE
- wprowadzenie zaawansowanego systemu raportowania w spółce
- wprowadzenie skutecznego projektu zgłaszania i wprowadzania akcji promocyjnych (rabatowych), który zaskutkował ograniczeniem do absolutnego minimum konieczności wystawiania faktur korekt, a tym samych zwiększył szybkość wpłat należności
McCormick Polska S.A.
Koordynator Pionu Kluczowych Klientów
Odpowiedzialności:
- tworzenie ofert handlowych i opracowywanie systemów rabatowych
- przygotowywanie wolumenowych i asortymentowych planów sprzedaży
- koordynacja działań wprowadzania nowych produktów oraz przygotowywanie zestawień sprzedaży dla kluczowych klientów
- analiza zasadności faktur kosztowych, rozliczanie faktur marketingowych i monitorowanie ich przepływu do komórek firmy
- kontrola budżetu promocyjnego
- konsolidacja informacji nt. monitoringu cenowego, sporządzanie raportów zbiorczych
- koordynacja procesów budżetowych pionu KK, działań marketingowych w poszczególnych sieciach
- przygotowanie prezentacji na spotkania sprzedażowe pionu KK

Kluczowe osiągnięcia:
- współtworzenie i nadzór akcji promocyjnych
- stworzenie systemu koordynacji działań marketingowych w poszczególnych sieciach, tak aby nie kolidowały ze sobą
- stworzenie systemu zmniejszającego ilość faktur korekt do kluczowych klientów wynikających z żądań cenowych
- stworzenie systemu kontroli budżetu promocyjnego
- stworzenie systemu koordynacji działań marketingowych w poszczególnych sieciach, tak aby nie kolidowały ze sobą
McCormick Polska S.A.
Koordynator Sprzedaży
Odpowiedzialności:
- przygotowywanie ofert handlowych i systemów rabatowych
- tworzenie planów sprzedaży w zakresie wolumenowym i asortymentowym
- koordynacja działań przepływu i realizacji zamówień
- budowa i monitorowanie relacji handlowych z klientami
- kontrola pracy handlowców i rejonowych kierowników sprzedaży
- analiza zasadności zwrotów towarów
- koordynacja działań związanych z rozwojem sieci: raportowanie, organizacja i nadzór akcji promocyjnych

Kluczowe osiągnięcia:
- zmniejszenie do minimum zwrotu towarów poprzez odpowiednie analizowanie stocków u klientów
-wprowadze nie programu oceny skuteczności akcji promocyjnych, a tym samym eliminacja tych nie przynoszących efektów
McCormick Polska S.A.
Asystentka Dyrektora Sprzedaży Krajowej
Odpowiedzialności:
- przygotowywanie ofert handlowych
- tworzenie profesjonalnych baz danych
- koordynacja i organizacja pracy przedstawicieli handlowych
- koordynacja działań związanych z rozwojem działu sprzedaży oraz monitorowanie i raportowanie stanu realizacji sprzedaży
- udział w rekrutacji i szkoleniu handlowców
- organizacja oraz reprezentacja firmy na targach POLAGRA

Kluczowe osiągnięcia:
- współudział w tworzeniu od podstaw działu sprzedaży tradycyjnej
- organizacja pracy PH powodująca wzrost wolumenu sprzedaży
McCormick Polska S.A.
Handlowiec
Odpowiedzialności:
- sprzedaż i dystrybucja produktów do hurtowni spożywczych w całej Polsce
- utrzymywanie relacji handlowych z klientami
- pozyskiwanie nowych klientów i rozwój sieci sprzedaży

Kluczowe osiągnięcia:
- rozwój sieci sprzedaży poprzeć pozyskanie nowych dystrybutorów w tym podhurtu
- rozszerzanie listingów u dystrybutorów
- wprowadzenie działań mających na celu odsprzedaż stocków ( lokalne akcje promocyjne)

Edukacja

Logo
Handel wewnętrzny, magisterskie
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie

Zainteresowania

Kulinaria, literatura, motoryzacja

Grupy

Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie