Dawid Kobylański

Specjalista ds. BHP, inspektor PPOŻ, Orlen Eko Sp. z o.o.
Wrocław, dolnośląskie

Umiejętności

pakiet office Prawo jazdy kat B

Języki

angielski
podstawowy

Doświadczenie zawodowe

Orlen Eko Sp. z o.o.
Specjalista ds. BHP, inspektor PPOŻ
I. Wykonywanie zadań na rzecz Klientów w oparciu o treść:
a) umów z Klientami Spółki i zleceń,
b) procedur wewnętrznych obsługiwanych Klientów, o ile zostaną one uwzględnione w umowach z klientami,
c) udzielonych przez Klientów Spółki pełnomocnictw imiennych,
d) wewnętrznych aktów organizacyjnych Spółki, a w szczególności:
1.prowadzenie systematycznej kontroli warunków pracy na terenie Klientów dotyczących przestrzegania zasad i przepisów bhp, badań lekarskich, szkoleń bhp, instrukcji stanowiskowych itp. oraz wydawanie stosownych wniosków i zaleceń;
2.nadzór i kontrola nad procesem badań czynników szkodliwych dla zdrowia, występujących na stanowiskach pracy poprzez prowadzenie rejestrów oraz kart badań czynników szkodliwych, opracowywanie harmonogramu badań na rok następny, przechowywanie wyników badań; 3.przeprowadzanie oceny ryzyka zawodowego na stanowiskach pracy;
4.przeprowadzanie szkoleń wstępnych i okresowych bhp oraz instruktażu o zagrożeniach dla pracowników innego pracodawcy wykonywującego prace na terenie Klienta;
5.natychmiastowe powiadomienie Klienta o konieczności wstrzymania realizacji prac w przypadku wystąpienia bezpośredniego zagrożenia życia i zdrowia ludzkiego;
6.sporządzanie okresowych analiz stanu bezpieczeństwa i higieny pracy zawierających propozycję przedsięwzięć organizacyjnych, technicznych mających na celu zapobieganie zagrożeniu życia i zdrowia pracowników oraz poprawę warunków pracy;
7.bieżące informowanie Klienta o stwierdzonych zagrożeniach zawodowych wraz z wnioskami zmierzającymi do usuwania tych zagrożeń;
8.udział przy ustalaniu przyczyn i okoliczności wypadków przy pracy realizowany poprzez uczestnictwo w pracach zespołów powypadkowych, składanie meldunków o zaistniałych wypadkach przy pracy śmiertelnych, ciężkich i zbiorowych, sporządzanie statystycznej karty wypadku, prowadzenie rejestru wypadków przy pracy oraz w opracowaniu wniosków wynikających z badania przyczyn i okoliczności wypadków przy pracy oraz zachorowania na choroby zawodowe i kontrola realizacji tych wniosków; 9.doradztwo w zakresie wyposażenia we właściwą odzież ochronną i roboczą oraz sprzęt ochrony indywidualnej;
10.współpraca ze przedstawicielami pracowników Klienta i innymi komórkami organizacyjnymi w zakresie zapewniania odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa oraz organizowania szkoleń w zakresie bhp i ppoż.; 11.udział w kontrolach z zakresu bhp dokonywanych przez organy administracji publicznej w ramach posiadanych pełnomocnictw, nadzór nad realizacją zaleceń pokontrolnych oraz prowadzenie korespondencji z ww. organami;
12.uczestniczenie w pracach zakładowych komisji zajmujących się problematyką bezpieczeństwa i higieny pracy, takich jak: komisje pożarowo – techniczne, komisje odbiorów inwestycyjnych, modernizacyjnych i remontowych;
13.przygotowywanie opinii z zakresu bhp do dokumentacji dotyczących podejmowanych zamierzeń inwestycyjnych i modernizacyjnych;
14.prowadzenie ewidencji protokołów pokontrolnych zespołu z zakresu bhp oraz protokołów, decyzji i nakazów wydanych przez organy administracji publicznej (PIP, PIS);
15.sprawowanie nadzoru nad prowadzeniem obowiązującej dokumentacji i wymaganej sprawozdawczości z zakresu bhp;
16.opracowywanie instrukcji bhp, instrukcji stanowiskowych i innych wymaganych przez organa administracji państwowej w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy;
17. prowadzenie nadzorów BHP podczas realizacji prac modernizacyjnych, remontowych, inwestycyjnych na terenach i obiektach Klientów,
18. Prowadzenie działań kontrolnych z zakresu ochrony pożarowej (kontrole planowe, tematyczne, doraźne),
19. Udział w ustalaniu zasad i metod zabezpieczenia przy prowadzeniu prac pożarowo-niebezpiecznych. 20. Prowadzenie i koordynacja działań zapewniających nowelizację i wdrażanie aktów prawnych oraz normatywnych w dokumentacji organizacji,
21. Udział w akcjach ratowniczych związanymi z usuwaniem zagrożeń pożarowych.
22. Nadzór nad prawidłowością rozmieszczenia, ilością i stanem technicznego urządzeń gaśniczych oraz podręcznego sprzętu gaśniczego.
23. Prowadzenie dokumentacji z działalności służbowej zgodnie z przepisami i poleceniami przełożonych. 24. Udział i nadzór nad wykonywaniem ćwiczeń w prowadzeniu akcji ratowniczo-gaśniczych.
23. Kontrolowanie i wdrażanie do praktyki eksploatacyjnej nowoczesnych technik zabezpieczeń przeciwpożarowych obiektów,
25. Przekazywanie informacji o zdarzeniach pożarowych w obsługiwanych jednostkach organizacyjnych Klientów z zachowaniem odpowiedniej drogi służbowej,
26. Prowadzenie nadzoru nad realizacją wydanych przez zewnętrzne organy ochrony przeciwpożarowej oraz kierownictwo jednostek organizacyjnych zarządzeń, decyzji i poleceń z zakresu bezpieczeństwa pożarowego, w tym prowadzenie korespondencji z ww. organami.
27. Tworzenie/opiniowanie instrukcji z zakresu ochrony przeciwpożarowej.
28. Opracowanie wniosków dla poprawy stanu ochrony ppoż. w organizacji.
29. prowadzenie innych działań z zakresu bhp oraz ochrony przeciwpożarowej, nie wymienionych wyżej a wynikających z przepisów bhp oraz dokumentacji organizacji
Orlen Eko Sp. z o.o.
Inspektor ds BHP i PPOŻ
I. Wykonywanie zadań na rzecz Klientów w oparciu o treść:
a) umów z Klientami Spółki i zleceń,
b) procedur wewnętrznych obsługiwanych Klientów, o ile zostaną one uwzględnione w umowach z klientami,
c) udzielonych przez Klientów Spółki pełnomocnictw imiennych,
d) wewnętrznych aktów organizacyjnych Spółki, a w szczególności:
1.prowadzenie systematycznej kontroli warunków pracy na terenie Klientów dotyczących przestrzegania zasad i przepisów bhp, badań lekarskich, szkoleń bhp, instrukcji stanowiskowych itp. oraz wydawanie stosownych wniosków i zaleceń;
2.nadzór i kontrola nad procesem badań czynników szkodliwych dla zdrowia, występujących na stanowiskach pracy poprzez prowadzenie rejestrów oraz kart badań czynników szkodliwych, opracowywanie harmonogramu badań na rok następny, przechowywanie wyników badań; 3.przeprowadzanie oceny ryzyka zawodowego na stanowiskach pracy;
4.przeprowadzanie szkoleń wstępnych i okresowych bhp oraz instruktażu o zagrożeniach dla pracowników innego pracodawcy wykonywującego prace na terenie Klienta;
5.natychmiastowe powiadomienie Klienta o konieczności wstrzymania realizacji prac w przypadku wystąpienia bezpośredniego zagrożenia życia i zdrowia ludzkiego;
6.sporządzanie okresowych analiz stanu bezpieczeństwa i higieny pracy zawierających propozycję przedsięwzięć organizacyjnych, technicznych mających na celu zapobieganie zagrożeniu życia i zdrowia pracowników oraz poprawę warunków pracy;
7.bieżące informowanie Klienta o stwierdzonych zagrożeniach zawodowych wraz z wnioskami zmierzającymi do usuwania tych zagrożeń;
8.udział przy ustalaniu przyczyn i okoliczności wypadków przy pracy realizowany poprzez uczestnictwo w pracach zespołów powypadkowych, składanie meldunków o zaistniałych wypadkach przy pracy śmiertelnych, ciężkich i zbiorowych, sporządzanie statystycznej karty wypadku, prowadzenie rejestru wypadków przy pracy oraz w opracowaniu wniosków wynikających z badania przyczyn i okoliczności wypadków przy pracy oraz zachorowania na choroby zawodowe i kontrola realizacji tych wniosków; 9.doradztwo w zakresie wyposażenia we właściwą odzież ochronną i roboczą oraz sprzęt ochrony indywidualnej;
10.współpraca ze przedstawicielami pracowników Klienta i innymi komórkami organizacyjnymi w zakresie zapewniania odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa oraz organizowania szkoleń w zakresie bhp i ppoż.; 11.udział w kontrolach z zakresu bhp dokonywanych przez organy administracji publicznej w ramach posiadanych pełnomocnictw, nadzór nad realizacją zaleceń pokontrolnych oraz prowadzenie korespondencji z ww. organami;
12.uczestniczenie w pracach zakładowych komisji zajmujących się problematyką bezpieczeństwa i higieny pracy, takich jak: komisje pożarowo – techniczne, komisje odbiorów inwestycyjnych, modernizacyjnych i remontowych;
13.przygotowywanie opinii z zakresu bhp do dokumentacji dotyczących podejmowanych zamierzeń inwestycyjnych i modernizacyjnych;
14.prowadzenie ewidencji protokołów pokontrolnych zespołu z zakresu bhp oraz protokołów, decyzji i nakazów wydanych przez organy administracji publicznej (PIP, PIS);
15.sprawowanie nadzoru nad prowadzeniem obowiązującej dokumentacji i wymaganej sprawozdawczości z zakresu bhp;
16.opracowywanie instrukcji bhp, instrukcji stanowiskowych i innych wymaganych przez organa administracji państwowej w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy;
17. prowadzenie nadzorów BHP podczas realizacji prac modernizacyjnych, remontowych, inwestycyjnych na terenach i obiektach Klientów,
18. Prowadzenie działań kontrolnych z zakresu ochrony pożarowej (kontrole planowe, tematyczne, doraźne),
19. Udział w ustalaniu zasad i metod zabezpieczenia przy prowadzeniu prac pożarowo-niebezpiecznych. 20. Prowadzenie i koordynacja działań zapewniających nowelizację i wdrażanie aktów prawnych oraz normatywnych w dokumentacji organizacji,
21. Udział w akcjach ratowniczych związanymi z usuwaniem zagrożeń pożarowych.
22. Nadzór nad prawidłowością rozmieszczenia, ilością i stanem technicznego urządzeń gaśniczych oraz podręcznego sprzętu gaśniczego.
23. Prowadzenie dokumentacji z działalności służbowej zgodnie z przepisami i poleceniami przełożonych. 24. Udział i nadzór nad wykonywaniem ćwiczeń w prowadzeniu akcji ratowniczo-gaśniczych.
23. Kontrolowanie i wdrażanie do praktyki eksploatacyjnej nowoczesnych technik zabezpieczeń przeciwpożarowych obiektów,
25. Przekazywanie informacji o zdarzeniach pożarowych w obsługiwanych jednostkach organizacyjnych Klientów z zachowaniem odpowiedniej drogi służbowej,
26. Prowadzenie nadzoru nad realizacją wydanych przez zewnętrzne organy ochrony przeciwpożarowej oraz kierownictwo jednostek organizacyjnych zarządzeń, decyzji i poleceń z zakresu bezpieczeństwa pożarowego, w tym prowadzenie korespondencji z ww. organami.
27. Tworzenie/opiniowanie instrukcji z zakresu ochrony przeciwpożarowej.
28. Opracowanie wniosków dla poprawy stanu ochrony ppoż. w organizacji.
29. prowadzenie innych działań z zakresu bhp oraz ochrony przeciwpożarowej, nie wymienionych wyżej a wynikających z przepisów bhp oraz dokumentacji organizacji
KAN-REM Sp. z o.o.
Brygadzista
- prowadzenie dokumentacji technicznej budowy
- weryfikacja zgodności stosowanych materiałów z dokumentacją projektową
- nadzór nad brygadą
- prace biurowe.
- wyszukiwanie przetargów oraz ofertowanie

Szkolenia i kursy

- Auditor wewnętrzny systemu zarządzania środowiskowego ISO 14001
- Certyfikat "Efektywne prowadzenie szkoleń i prezentacji"
- Auditor wewnętrzny systemu zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy PN-N-18001
- Certyfikat "Zagrożenia chemiczne w środowisku pracy"
- Certyfikat szkolenia przeciwpożarowego
- Podstawowy kurs z zakresu udzielania pierwszej pomocy

Edukacja

Logo
Zarządzanie bezpieczeństwem i higieną pracy, studia podyplomowe
Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu
Logo
Ochrona Środowiska, inżynierskie
Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu

Specjalizacje

BHP/Ochrona środowiska
Inżynieria
BHP/Ochrona środowiska
Nadzór
BHP/Ochrona środowiska
Specjaliści/Konsultanci