Wypowiedzi
-
Dzieki za komentarz.
Wiem ze proces analizy powinien byc przeprowadzony na początku procesu. Nawet mielismy chęć wynająć niezaleznego konsultanta. Tyle tylko, że samo mapowanie procesów zajęłoby sporą część czasu a chcemy wdrożenia ASAP (nie ja osobiście :)
Nie wiem jak się zapatrywać na tego niezależnego konsultanta bo tutaj wchodzą takie czynniki jak czas i pieniądze (niemałe).
Problem w tym, że mniej więcej wiemy co chcemy uzyskać ale ta wiedza może byc niewystarczająca. W tej chcwili wytypowaliśmy kilka dostawców rozwiązań ERP i spotykamy się z każdym z nich. Natomiast niewyobrażam sobie abyśmy np. z 5 dostawcami przeszli przez cały etp szczegółowej analizy (czas i chyba koszt -> nikt za darmo tego nie zrobi bez 100% pewności że akurat jego system wybierzemy).
Czy macie magazyny? NIE
Czy macie produkcję? NIE
Czy macie remonty? NIE
Mamy spore archwiwum papierowe + dysk sieciowy zawalony dokumentami doc, xls, pdf etc. - brak możliwości przeszukiwania, grupowania dokumentów w dossier itd.
Co do customizacji to święta racja - wiem coś o tym z doświadczenia z mniejszymi systemami.
Szczerze mówiąc o systemach klasy BPM wiem niewiele ale poczytam sobie w sieci. Natomiast czy to oznacza, że w naszym przypadku należałoby zrezygnować z pchania się w system ERP i oprzeć cały kręgosłup firmy na BPM (bo potrzebujemy modułów produkcyjnych jak FK, Payroll, HR)?
Pozdrawiam
Darek -
Zarząd Mazars podjął decyzję a właściwie wyraził wole wprowadzenia w naszej firmie, która składa się z 4 spółek systemu klasy ERP, który centralizowałby wszystkie zasoby, usprawniał pracę poprzez automatyczne workflow pomiedzy różnymi obszarami naszej działalności.
Na chwilę obecną jesteśmy na etapie poszukiwania dostawcy systemu, który byłby na tyle elastyczny aby spełnić nasze oczekiwania w obszarach naszej działalności.
Obszary naszej działalności podzielone są na 2 grupy: produkcja i backoffice.
Produkcja:
1)
spółka: Polexpertise
obszar działalności: http://www.mazars.pl/ekspertyza-ksiegowa.html
wykorzystywane systemy: Exact Globe 2003, Symfonia
2)
spółka: Mazars Guerard Audyt
obszar działalności: http://www.mazars.pl/audyt.html
wykorzystywane systemy: brak (planowane: Audit Soft - wdrożony w naszej centrali we Francji)
3)
spółka: Mazars Guerard Polska
obszar działalnosci: http://www.mazars.pl/kadry-i-place.html
wykorzystywane systemy: Teta Personel 2000 (moduły payroll oraz kadry), Symfonia
4)
spółka: Mazars Guerard Audyt (usługi podatkowe)
obszar działalności: http://www.mazars.pl/uslugi-prawne.html
wykorzystywane systemy: brak systemu (wykorzystywany Lex Omega)
5)
spółka: RSM
obszar działalności: audyt finansowo-księgowy + doradztwo podatkowe (planowane wchłonięcie nowozakupionej spółki RSM do struktury grupy Mazars)
Backoffice:
Cała administracja obejmująca: Zarząd (brak systemu wspomagającego zarządzanie), Księgowość (Symfonia), Płace (Symfonia), Kadry (brak systemu, excel), Marketing (brak systemu), Sekretariaty (brak systemu), IT (brak systemu koordynujacego)
Co chcemy osiągnąć:
Zminimalizowanie różnorodności systemów, zcentralizowanie informacji, zautomatyzowanie procesów, unowocześnienie zarządzania, udrożnienie obiegu dokumentów i informacji, wprowadzenie zasady dostępności informacji, zwiększenie stopnia bezpieczeństwa systemów, dostosowanie platformy informatycznej do przepisów prawa polskiego (np. GIODO) oraz do prawa międzynarodowego (IT SOX)
Chcielibysmy zrealizować 12 następujących punktów, ale oczywiście oprzemy się w pewnym momencie na doświadczeniu dostawcy systemu w zakresie analizy i wdrożenia.
Naszym wrogiem jest niestety czas ponieważ powinniśmy dotrzeć do punktu 6 w terminie 01.09.2007. Ten deadline pozostawiam jako otwarty do dyskusji.
1) zapoznać się z rynkiem systemów centralnych poprzez spotkania z dostawcami i przeprowadzenie wstępnej zgrubnej analizy naszych potrzeb
2) poznać ceny rozwiązań
3) wybrać partnera-dostawcę systemu
4) przeprowadzić właściwą analizę potrzeb
5) podjąc decyzję o likwidacji systemów (które zostawiamy, dlaczego, które kończą swój cykl, dlaczego) - idea jest taka abysmy mieli co najmniej jedną platformę bazodanową, np. Oracle lub MS SQL Server
6) wybrać potrzebne nam moduły,
7) ustalić poziom customizacji modułów i całej platformy
8) podpisać stosowne umowy na dostawę, wdrożenie, maintenance
8) opracować interfejsy automatycznej wymiany danych i obiegu informacji pomiędzy platformą a systemami pozostawionymi na podstawie decyzji pkt 5.
9) zaplanować wdrożenie
10) wdrożyć platformę
11) wykonać testy
12) odebrać system
- 1
- 2