Dariusz Sobota

Dariusz Sobota

UM, NAVO PGD
Brzozów, podkarpackie

Umiejętności

skuteczne realizowanie założonych celów sprzedażowych, zarządzanie zespołem PH, budowanie długotrwałych relacji biznesowych

Doświadczenie zawodowe

Navo Orbico Sp. z o.o.
UM
• Realizowałem wraz z zespołem cele sprzedażowe na poziomie ok. 100% a przez ostatnie 6 miesięcy znacznie je przekraczałem, osiągając poziom 107% i uzyskując pozycje lidera w skali kraju
• W okresie 2 lat zbudowałem 8 osobowy zespół skutecznie działających przedstawicieli handlowych. Rozwijałem ich kompetencje, wzmacniałem motywacje i wspierałem w codziennej pracy. W wyniku tych działań osiągnąłem systematyczny
przyrost sprzedaży produktów ( 80% - 107% vs rok ubiegły ), wzrost udziałów rynkowych i powiększenie liczby nowych klientów (ok. 10%)
• Wspierałem działania podległych PH służące rozwojowi punktów detalicznych i sieci lokalnych poprzez tworzenie indywidualnej strategii współpracy z kluczowymi klientami (promocje szyte na miarę, programy lojalnościowe, zarządzanie budżetem).
• Odpowiadałem za kreowanie wizerunku produktów w punktach sprzedaży detalicznej, zapewniając miejsce na półce, zgodne z udziałami rynkowymi i oczekiwaniami producenta
• Współpracowałem z zespołami projektowymi działu Trade Marketing, współtworząc narzędzia pozwalające na maksymalne osiąganie celów przy wykorzystaniu minimalnych środków (stałe monitorowanie oferty konkurencji pozwalające na szybką reakcję na ich działanie)
Logo
kierownik sprzedaży
JAMAR Producent przetworow warzywno-owocowych
• Uczestniczyłem w tworzeniu planów produkcyjnych poszczególnych produktów , wykorzystując dane historyczne, analizując trendy i kontrakty sprzedażowe podpisane z dystrybutorami
• Docierałem do nowych ( SPHP Lublin, LEMONEX Lublin) klientów i utrzymywałem relacje z dotychczasowymi dystrybutorami branży spożywczej i przetwórstwa owocowo-warzywnego na podległym terenie ( negocjowałem targety sprzedażowe i nadzorowałem ich realizacje, przygotowywałem działania promocyjne, nadzorowałem pracę dedykowanych przedstawicieli )
• Aktywnie wspierałem działania promocyjne, wzmacniające świadomość marki poprzez prezentacje wyrobów w gazetkach i katalogach lojalnościowych dystrybutorów, a także uczestnicząc w targach branżowych
• Opracowywałem samodzielnie comiesięczne raporty o statusie współpracy z kluczowymi klientami i poziomie sprzedaży, wykorzystując bardzo dobrą znajomość pakietu MS Office

Edukacja

Logo
Administrowanie Firmą, magisterskie
Wyższa Szkoła Prawa i Administracji w Rzeszowie

Specjalizacje

Ubezpieczenia
Ubezpieczenia majątkowe