Umiejętności
Budżety
planowanie biznesu
Rozwój kluczowych klientów
Zarządzanie
Analiza rynku
Strategia marketingowa
Przemysł farmaceutyczny
Sprzedaż leków
Promocje
Zarządzanie Sprzedażą
Budgeting
Języki
angielski
dobry
rosyjski
podstawowy
Doświadczenie zawodowe
Dyrektor sprzedaży / National Key Account Manager
Domowa Apteczka Sp. z o.o. Sp. K.
Odpowiedzialny za:
• Zarządzanie promocją i sprzedażą suplementów diety, wyrobów medycznych i kosmetyków (apteki, pediatrzy);
• Realizację celów biznesowych firmy, tworzenie strategii promocji i dystrybucji;
• Zarządzanie budżetem działu sprzedaży, kontrola ROI;
• Współpraca z kluczowymi klientami sieciowymi i hurtowymi
• Zarządzanie zespołem sprzedaży (20 osób)
Kluczowe osiągnięcia:
• Zbudowanie efektywnego zespołu KAM do obsługi klientów sieciowych i osiągnięcie wzrostu sprzedaży 2019 vs. 2018 o 45%;
• Obniżenie współczynnika rotacji w zespole sprzedaży z 87% na 30%;
• Wzrost NSV o 25%
• Wzrost profitu o 50%
• Zarządzanie promocją i sprzedażą suplementów diety, wyrobów medycznych i kosmetyków (apteki, pediatrzy);
• Realizację celów biznesowych firmy, tworzenie strategii promocji i dystrybucji;
• Zarządzanie budżetem działu sprzedaży, kontrola ROI;
• Współpraca z kluczowymi klientami sieciowymi i hurtowymi
• Zarządzanie zespołem sprzedaży (20 osób)
Kluczowe osiągnięcia:
• Zbudowanie efektywnego zespołu KAM do obsługi klientów sieciowych i osiągnięcie wzrostu sprzedaży 2019 vs. 2018 o 45%;
• Obniżenie współczynnika rotacji w zespole sprzedaży z 87% na 30%;
• Wzrost NSV o 25%
• Wzrost profitu o 50%
Dyrektor sprzedaży
Odpowiedzialny za:
• Tworzenie i realizację strategii sprzedaży i trade marketingu oraz tworzenie strategii marketingowych w kanale lekarskim (lekarze pierwszego kontaktu i diabetolodzy) oraz kanale aptecznym (sieci apteczne). Paski do pomiaru glikemii, sprzęt medyczny, suplementy diety, ortopedia, leki generyczne;
• Współpracę z kluczowymi sieciami aptecznymi i hurtowniami;
• Współpraca y KOL’s (diabetologia)
• Zarządzanie zespołem sprzedaży (34 osoby)
Kluczowe osiągnięcia:
• Wzrost sprzedaży leków generycznych o 300%
• Wzrost ilości aktywnych klientów o 120%
• Wzrost preskrybcji pasków o 45%
• Tworzenie i realizację strategii sprzedaży i trade marketingu oraz tworzenie strategii marketingowych w kanale lekarskim (lekarze pierwszego kontaktu i diabetolodzy) oraz kanale aptecznym (sieci apteczne). Paski do pomiaru glikemii, sprzęt medyczny, suplementy diety, ortopedia, leki generyczne;
• Współpracę z kluczowymi sieciami aptecznymi i hurtowniami;
• Współpraca y KOL’s (diabetologia)
• Zarządzanie zespołem sprzedaży (34 osoby)
Kluczowe osiągnięcia:
• Wzrost sprzedaży leków generycznych o 300%
• Wzrost ilości aktywnych klientów o 120%
• Wzrost preskrybcji pasków o 45%
Dyrektor Handlowy
Odpowiedzialny za :
• Tworzenie i realizację strategii sprzedaży i trade marketingu oraz współtworzenie strategii marketingowych w kanale (apteki sieciowe i indywidualne) i lekarskim (lekarze pierwszego kontaktu, pediatrzy, laryngolodzy i ginekolodzy) Polska i Czechy;
• Zarządzanie budżetem działu sprzedaży, kontrola ROI;
• Współpraca z KOL’s (pediatria, laryngologia, neurologia, ginekologia)
• Zarządzanie zespołem sprzedaży (36 osób)
Kluczowe osiągniecia:
• Zbudowanie i organizacja działu trade’owego w Polsce
• Wzrost sprzedaży +16% (wzrost efektywności działu medycznego)
• Zbudowanie zespołu laryngologicznego (8 Przedstawicieli, 1 Kierownik Regionalny)
• Tworzenie i realizację strategii sprzedaży i trade marketingu oraz współtworzenie strategii marketingowych w kanale (apteki sieciowe i indywidualne) i lekarskim (lekarze pierwszego kontaktu, pediatrzy, laryngolodzy i ginekolodzy) Polska i Czechy;
• Zarządzanie budżetem działu sprzedaży, kontrola ROI;
• Współpraca z KOL’s (pediatria, laryngologia, neurologia, ginekologia)
• Zarządzanie zespołem sprzedaży (36 osób)
Kluczowe osiągniecia:
• Zbudowanie i organizacja działu trade’owego w Polsce
• Wzrost sprzedaży +16% (wzrost efektywności działu medycznego)
• Zbudowanie zespołu laryngologicznego (8 Przedstawicieli, 1 Kierownik Regionalny)
Sales Manager
Axellus Polska (obecnie Orkla Care)
Odpowiedzialny za:
• Tworzenie i realizację strategii sprzedaży i trade marketingu oraz współtworzenie strategii marketingowych;
• Tworzenie i realizacja strategii współpracy z kluczowymi klientami hurtowymi i sieciami aptek;
• Planowanie i realizacja budżetu sprzedażowego i promocyjnego;
• Zarządzanie zespołem sprzedaży (37 osób)
Kluczowe osiągnięcia:
• Obniżenie rocznych kosztów wsparcia sprzedaży o 1 mln PLN;
• Wzrost skuteczności wizyt o 60%;
• Zmniejszenie ilości niezrealizowanych zamówień o 50% dzięki wdrożeniu nowego systemu raportowania i realizacji zamówień;
• Zwiększenie dotarcia do aptek o 40% poprzez stworzenie działu Telemarketingu;
• Osiągnięcie 100% dystrybucji produktów i ofert promocyjnych w głównych hurtowniach i ich oddziałach poprzez stworzenie działu KAM;
• Tworzenie i realizację strategii sprzedaży i trade marketingu oraz współtworzenie strategii marketingowych;
• Tworzenie i realizacja strategii współpracy z kluczowymi klientami hurtowymi i sieciami aptek;
• Planowanie i realizacja budżetu sprzedażowego i promocyjnego;
• Zarządzanie zespołem sprzedaży (37 osób)
Kluczowe osiągnięcia:
• Obniżenie rocznych kosztów wsparcia sprzedaży o 1 mln PLN;
• Wzrost skuteczności wizyt o 60%;
• Zmniejszenie ilości niezrealizowanych zamówień o 50% dzięki wdrożeniu nowego systemu raportowania i realizacji zamówień;
• Zwiększenie dotarcia do aptek o 40% poprzez stworzenie działu Telemarketingu;
• Osiągnięcie 100% dystrybucji produktów i ofert promocyjnych w głównych hurtowniach i ich oddziałach poprzez stworzenie działu KAM;
wystawiono
Doskonały manager i fachowiec, świetna współpraca. Było mi miło poznać i pracować z Darkiem, może kiedyś będzie jeszcze taka okazja.
wystawiono
Miałam przyjemność współpracować z Darkiem kilka lat. Jest doskonałym fachowcem i profesjonalistą. Wszystkie zadania wykonuje z wielkim zaangażowaniem. Posiada bardzo dużą wiedzę, którą potrafi umiejętnie przekazać innym. Jest osobą bardzo dobrze zorganizowaną, odpowiedzialną, o doskonałych umiejętnościach komunikacyjnych i przywódczych. Było mi bardzo miło współpracować z Darkiem i uczyć się od niego.
Field Force Manager
Hexal Polska / Lek Polska (Sandoz group)
Odpowiedzialny za:
• Realizację sprzedaży leków Rx na terenie Polski zachodniej (Substytucja);
• Wdrażanie promocji leków generycznych w aptekach;
• Zarządzanie budżetem promocyjnym;
• Tworzenie systemów promocyjnych i lojalnościowych;
• Zarządzanie zespołem Przedstawicieli Aptecznych (16 osób) – leki Rx;
Kluczowe osiągnięcia:
• Wzrost udziałów rynkowych o 10 pp na rynku amlodypin;
• Realizację sprzedaży leków Rx na terenie Polski zachodniej (Substytucja);
• Wdrażanie promocji leków generycznych w aptekach;
• Zarządzanie budżetem promocyjnym;
• Tworzenie systemów promocyjnych i lojalnościowych;
• Zarządzanie zespołem Przedstawicieli Aptecznych (16 osób) – leki Rx;
Kluczowe osiągnięcia:
• Wzrost udziałów rynkowych o 10 pp na rynku amlodypin;
Dyrektor Operacyjno - Handlowy
Odpowiedzialny za:
• Sieć aptek / 53 apteki w Warszawie i aglomeracji (5 regionów, 260 pracowników)
o Generowanie zysku (polityka cenowa, zarządzanie marżą );
o Rozwój strategii handlowej;
o Efektywną współpracę z producentami/ dystrybutorami
o Zarządzanie ludźmi, rekrutację (34 farmaceutów) i system motywacyjny;
• Dział handlowy (5 osób):
o Funkcje handlowe (realizacja zamówień, analizy sprzedaży i zyskowności na poziomie firmy/ apteki / akcji promocyjnej)
o Funkcje marketingowe (materiały POS, promocje, organizacja szkoleń);
Kluczowe osiągnięcia:
• Wzrost sprzedaży o 10% względem roku 2005 poprzez:
o Nowy projekt rozwoju sieci: “Nowoczesna Apteka” (wizualizacja, szkolenie pracowników);
o Ujednolicenie strategii handlowej;
o Wdrożenie nowego systemu współpracy z producentami;
• Wzrost marży aptecznej o 1 pp. względem roku 2005 poprzez:
o Nową strategię cenową;
o Nową strategię promocyjną sieci (“Cefarm – apteki przyjazne pacjentowi”);
• Sieć aptek / 53 apteki w Warszawie i aglomeracji (5 regionów, 260 pracowników)
o Generowanie zysku (polityka cenowa, zarządzanie marżą );
o Rozwój strategii handlowej;
o Efektywną współpracę z producentami/ dystrybutorami
o Zarządzanie ludźmi, rekrutację (34 farmaceutów) i system motywacyjny;
• Dział handlowy (5 osób):
o Funkcje handlowe (realizacja zamówień, analizy sprzedaży i zyskowności na poziomie firmy/ apteki / akcji promocyjnej)
o Funkcje marketingowe (materiały POS, promocje, organizacja szkoleń);
Kluczowe osiągnięcia:
• Wzrost sprzedaży o 10% względem roku 2005 poprzez:
o Nowy projekt rozwoju sieci: “Nowoczesna Apteka” (wizualizacja, szkolenie pracowników);
o Ujednolicenie strategii handlowej;
o Wdrożenie nowego systemu współpracy z producentami;
• Wzrost marży aptecznej o 1 pp. względem roku 2005 poprzez:
o Nową strategię cenową;
o Nową strategię promocyjną sieci (“Cefarm – apteki przyjazne pacjentowi”);
District Manager (wcześniej Przedstawiciel farmaceutyczny)
Amis Medica Sp. z o.o. (obecnie Orkla Care)
Odpowiedzialny za:
• Realizację sprzedaży i zysku;
• Zarządzanie zespołem sprzedaży w 7 regionach: Warszawa, Poznań, Trójmiasto, Szczecin, Bydgoszcz, Białystok, Olsztyn (rekrutacja 10 Przedstawicieli Handlowych, rozwój i motywacja, program szkoleniowy);
• Rozwój krótko- i długoterminowych strategii handlowych w podległych regionach;
• Planowanie sprzedaży, analizy rynkowe;
• Budowanie dystrybucji nowych produktów;
• Zarządzanie budżetem ;
• Współpraca z kluczowymi hurtowniami (PGF, Farmacol, Prosper, Torfarm, ACP, Cefarm Białystok) oraz sieciami aptek (Euro Apteka, Apteka 21, Cefarm Warszawa);
Dodatkowo:
• Konsultant w dziale Trade Marketingu – wsparcie działu marketingu w opracowywaniu promocji handlowych i programów lojalnościowych;
• Realizację sprzedaży i zysku;
• Zarządzanie zespołem sprzedaży w 7 regionach: Warszawa, Poznań, Trójmiasto, Szczecin, Bydgoszcz, Białystok, Olsztyn (rekrutacja 10 Przedstawicieli Handlowych, rozwój i motywacja, program szkoleniowy);
• Rozwój krótko- i długoterminowych strategii handlowych w podległych regionach;
• Planowanie sprzedaży, analizy rynkowe;
• Budowanie dystrybucji nowych produktów;
• Zarządzanie budżetem ;
• Współpraca z kluczowymi hurtowniami (PGF, Farmacol, Prosper, Torfarm, ACP, Cefarm Białystok) oraz sieciami aptek (Euro Apteka, Apteka 21, Cefarm Warszawa);
Dodatkowo:
• Konsultant w dziale Trade Marketingu – wsparcie działu marketingu w opracowywaniu promocji handlowych i programów lojalnościowych;
Szkolenia i kursy
• “Sales Academy” – ORKLA (Norwegia) 16 dni;
• “Polityka cenowa” – Harvard Business Review Polska;
• “Substytucja w aptece” – Chiltern;
• Jak być trenerem? – Chiltern;
• Zarządzanie zespołem sprzedaży – Mercuri International;
• Efektywne negocjacje - Ernst & Young;
• Efektywne prezentacje - Amis Medica;
• Zaawansowane techniki sprzedaży – Mercuri International;
• Komunikacja – Mercuri International;
• Techniki sprzedaży - Amis Medica;
• “Polityka cenowa” – Harvard Business Review Polska;
• “Substytucja w aptece” – Chiltern;
• Jak być trenerem? – Chiltern;
• Zarządzanie zespołem sprzedaży – Mercuri International;
• Efektywne negocjacje - Ernst & Young;
• Efektywne prezentacje - Amis Medica;
• Zaawansowane techniki sprzedaży – Mercuri International;
• Komunikacja – Mercuri International;
• Techniki sprzedaży - Amis Medica;
Zainteresowania
• Blues, Boogie (harmonijka, pianino);
• Sport (snowboard, golf);
• Taniec towarzyski;
• Sport (snowboard, golf);
• Taniec towarzyski;
Inne
PNSA (Polish National Sales Award) sędzia od 2014
Grupy
sggw
SGGW to jedna z najstarszych polskich uczelni. Zawsze wysoko w rankingach. Otrzymała tytuł „Najbardziej innowacyjnej i kreatywnej uczelni w Polsce”.
Consero
Consero to słowo , pochodzące z łaciny, którego znaczeniem jest „ łączyć”.
Tworzymy zespół ekspertów, którzy łączą wiedzę i doświadczenie z wielu dziedzin w drodze zintegrowanych oddziaływań dla nasz
Hurt farmaceutyczny
Grupa dla kadry menedżerskiej wyższego i średniego szczebla zarządzającej hurtowniami farmaceutycznymi . Forum do wymiany doświadczeń, wiedzy i poglądów.
Marketing farmaceutyczny
Stosowne miejsce dla osób profesjonalnie traktujących marketing farmaceutyczny
Mount Everest Biznesu
Grupa otwarta na opinie, pytania, ciekawostki i wymianę doświadczeń w zakresie osiągania ambitnych celów, ducha zespołowości, motywacji i podejmowania ryzyka.
Pharma Market
Grupa dla osób związanych z rynkiem farmaceutycznym. Wymiana informacji, nowości w branży oraz informacji z rynku. Nowości firmy DOCS International. Osoby z ukrytym profilem nie będą akceptowan
Rynek Farmaceutyczny
Grupa dla osób profesjonalnie zajmujących się rynkiem farmaceutycznym. Ma na celu wymianę informacji na temat zmian na rynku farmaceutycznym w Polsce jak i za granicą.
Sprzedaż
Grupa dla osób interesujących się praktykami sprzedażowymi, traktujących sprzedaż jako sztukę, mająca ciekawe doświadczenia w zakresie sprzedaży.