Daniel Śliwiński
Dyrektor Finansowy (Chief Financial Officer)
Szczecin,
zachodniopomorskie
Umiejętności
Microsoft Office
Analiza finansowa
budżetowanie
Zarządzanie projektami unijnymi
Języki
angielski
podstawowy
niemiecki
podstawowy
Doświadczenie zawodowe
Dyrektor finansowy
Zakład Unieszkodliwiania Odpadów sp. z o.o. w Szczecinie
Stanowisko:
od 17.08.2017 do chwili obecnej – Dyrektor Finansowy (Chief Financial Officer)
od 15.06.2011 do 16.08.2017 - Specjalista ds. realizacji projektu
Funkcja:
Od 13.10.2015 do chwili obecnej - Pełnomocnik ds. Realizacji Projektu dla projektu „Budowa Zakładu Termicznego Unieszkodliwiania Odpadów dla Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego (Measure Authorising Officer – MAO)
Od 11.04.2013 do 12.10.2015 - Zastępca Pełnomocnika ds. Realizacji Projektu dla projektu „Budowa Zakładu Termicznego Unieszkodliwiania Odpadów dla Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego (Deputy Measure Authorising Officer – DMAO) – certyfikat Ministerstwa Środowiska nr 720 z dnia 25.02.2013 r.
Zakres obowiązków MAO:
1. Weryfikacja i sporządzanie harmonogramów przepływów finansowych dla Projektu w tym Planu Finansowania Projektu oraz prognozy wnioskowania o środki POIiS.
2. Weryfikacja i aktualizacja „Opisu projektu”.
3. Monitorowanie operacji finansowych na rachunkach bankowych Projektu.
4. Monitorowanie przygotowania dokumentów niezbędnych do zawarcia umów i pożyczek.
5. Bieżąca ewidencja (wpływy i wypływy z rachunków bankowych i ewentualnie gotówkowe) i monitorowania źródeł finansowania.
6. Przygotowanie wniosków o przekazanie kolejnych transz środków POIiS i z innych źródeł, zgodnie z Harmonogramem rzeczowo-finansowym oraz zobowiązaniami wynikającymi z kontraktów oraz odpowiedzialność za skompletowanie wymaganych załączników (m.in. faktury, wyciągi bankowe, kopie innych dokumentów).
7. Udział w przygotowaniu raportów i sprawozdań oraz przygotowywanie
niezbędnych danych do raportów i sprawozdań w zakresie swojego działania.
8. Sygnalizowanie Kierownikowi Zespołu zagrożenia płynności finansowej projektu.
9. Bieżąca współpraca z pozostałymi pracownikami zespołu.
10. Prowadzenie ewidencji faktur oraz innych dokumentów dotyczących nakładów poniesionych na realizacje Projektu.
11. Archiwizowanie dokumentów Projektu w zakresie swojego działania zgodnie z wymogami w ramach POIiS.
od 17.08.2017 do chwili obecnej – Dyrektor Finansowy (Chief Financial Officer)
od 15.06.2011 do 16.08.2017 - Specjalista ds. realizacji projektu
Funkcja:
Od 13.10.2015 do chwili obecnej - Pełnomocnik ds. Realizacji Projektu dla projektu „Budowa Zakładu Termicznego Unieszkodliwiania Odpadów dla Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego (Measure Authorising Officer – MAO)
Od 11.04.2013 do 12.10.2015 - Zastępca Pełnomocnika ds. Realizacji Projektu dla projektu „Budowa Zakładu Termicznego Unieszkodliwiania Odpadów dla Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego (Deputy Measure Authorising Officer – DMAO) – certyfikat Ministerstwa Środowiska nr 720 z dnia 25.02.2013 r.
Zakres obowiązków MAO:
1. Weryfikacja i sporządzanie harmonogramów przepływów finansowych dla Projektu w tym Planu Finansowania Projektu oraz prognozy wnioskowania o środki POIiS.
2. Weryfikacja i aktualizacja „Opisu projektu”.
3. Monitorowanie operacji finansowych na rachunkach bankowych Projektu.
4. Monitorowanie przygotowania dokumentów niezbędnych do zawarcia umów i pożyczek.
5. Bieżąca ewidencja (wpływy i wypływy z rachunków bankowych i ewentualnie gotówkowe) i monitorowania źródeł finansowania.
6. Przygotowanie wniosków o przekazanie kolejnych transz środków POIiS i z innych źródeł, zgodnie z Harmonogramem rzeczowo-finansowym oraz zobowiązaniami wynikającymi z kontraktów oraz odpowiedzialność za skompletowanie wymaganych załączników (m.in. faktury, wyciągi bankowe, kopie innych dokumentów).
7. Udział w przygotowaniu raportów i sprawozdań oraz przygotowywanie
niezbędnych danych do raportów i sprawozdań w zakresie swojego działania.
8. Sygnalizowanie Kierownikowi Zespołu zagrożenia płynności finansowej projektu.
9. Bieżąca współpraca z pozostałymi pracownikami zespołu.
10. Prowadzenie ewidencji faktur oraz innych dokumentów dotyczących nakładów poniesionych na realizacje Projektu.
11. Archiwizowanie dokumentów Projektu w zakresie swojego działania zgodnie z wymogami w ramach POIiS.
Własna działalność - właściciel firmy
BSC Projekty
Prowadzenie doradztwa w zakresie realizowania projektów współfinansowanych ze
środków UE, w tym:
- przygotowywanie analiz finansowo-ekonomicznych dla inwestycji infrastrukturalnych,
- przygotowywanie projektów (wniosek aplikacyjny, studium wykonalności/biznes plan,
pozostała dokumentacja konkursowa),
- nadzór na realizacją rzeczową i finansową projektów (sprawozdawczość oraz
finansowe rozliczanie projektów),
- doradztwo w pozyskiwaniu środków finansowych na pokrycie wkładu własnego dla
projektów współfinansowanych ze środków UE,
- przeprowadzanie szkoleń z zakresu zarządzania projektami inwestycyjnymi.
środków UE, w tym:
- przygotowywanie analiz finansowo-ekonomicznych dla inwestycji infrastrukturalnych,
- przygotowywanie projektów (wniosek aplikacyjny, studium wykonalności/biznes plan,
pozostała dokumentacja konkursowa),
- nadzór na realizacją rzeczową i finansową projektów (sprawozdawczość oraz
finansowe rozliczanie projektów),
- doradztwo w pozyskiwaniu środków finansowych na pokrycie wkładu własnego dla
projektów współfinansowanych ze środków UE,
- przeprowadzanie szkoleń z zakresu zarządzania projektami inwestycyjnymi.
Główny Specjalista ds. Funduszy Unijnych
1. Doradztwo jednostkom samorządu terytorialnego w zakresie pozyskiwania funduszy unijnych,
2. Weryfikacja formalna wniosków aplikacyjnych,
3. Organizacja pracy panelów ekspertów ds. oceny merytorycznej
4. Weryfikacja projektów w zakresie poprawności analiz finansowych zawartych w studium wykonalności,
5. Przygotowywanie dokumentów programowych dla perspektywy finansowej
2007-2013 (Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego)
2. Weryfikacja formalna wniosków aplikacyjnych,
3. Organizacja pracy panelów ekspertów ds. oceny merytorycznej
4. Weryfikacja projektów w zakresie poprawności analiz finansowych zawartych w studium wykonalności,
5. Przygotowywanie dokumentów programowych dla perspektywy finansowej
2007-2013 (Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego)
Edukacja
Specjalizacje
Finanse/Ekonomia
Zarządzanie finansami
Grupy
Fundusze unijne
Jak napisać dobry projekt? Jak rozliczyć wniosek? Jak znaleźć się w gąszczu przepisów prawnych? - Bezpłatne porady najlepszych profesjonalistów w kraju.
Zarządzanie Projektami
Celem grupy jest upowszechnienie idei zarządzania poprzez projekty oraz wzajemna wymiana doświadczeń.