Wypowiedzi
-
Źle trafiłaś Moniko :(
Szkoda wydanej kasy. Widzę, że początek swojej kariery powierzasz czwartoplanowym mediom. Porponuje zainwestować cały budżet w reklamę w necie. Masz w 100 procentach mierzalne media i wiesz kto czytał/widział Twoją reklamę. Zapomnij o prasie! zapomnij o radiu! Zapomnij o tv i ooh!!!
Czy wież, że 40% spotów telewizyjnych w niszowych stacjach nikt nie widział!? A statystyki są cudownie duże (i ceny też). To samo jest w przypadku radia i ZKDP w prasie, mierzącego dystrybucję, nie skuteczne dotarcie do odpowiedniej grupy. Tylko internet zapewni ci rozliczenie za efekt jaki sobie wymarzysz, lub za sprzedaż produktu (yeah!!!).
Mało tego, net jest mega elastyczny. Możesz dostosować kampanię do każdego budżetu, nawet minimalnego. Zapewnia ci statystyki w każdym momencie. masz możliwość zmian w trakcie trwania kampanii i możesz wystartować praktycznie natychmiast, w momencie decyzji!!!!
Czy ktoś ma jakieś ale!?
Monika B.:
Witam,
mój Pracodawca zastanawia się nad reklamą w prasie.
Weryfikując otrzymane oferty chciałam wyliczyć jaki jest realny koszt dotarcia do jednego odbiorcy.
Potrzebne mi będą dane:
nakład (mam)
cena (mam)
format (mam)
I tu pojawia się wątpliwość; z racji tego, że proponowane nam formaty są różne nie wiemy jak to wpływa na ich skuteczność.
Jak to policzyć przy formacie:
1/1 strony (czy przyjąć, że reklama na całą stronę dociera do każdego*?)
1/2 strony w poziomie (odpowiednio 50% szansy dotarcia?) - TO CHYBA ZBYT MAŁO...?
1/3 strony w poziomie
1/4 strony w poziomie
II okładka
*Na jaki response można liczyć przy np. nakładzie 100.000 szt. ?
Ja nie mam o tym pojęcia więc będę wdzięczna za pomoc.