Daniel Banasiak

Kierownik Wydziału Eksploatacji Systemów Teleinformatycznych
Warszawa, mazowieckie

Umiejętności

Microsoft Excel Microsoft Word Obsługa urządzeń biurowych Zamówienia Publiczne, Przetargi Kierowanie ludźmi Opis Przedmiotu Zamówienia (OPZ) praw jazdy kat. B

Języki

angielski
podstawowy

Doświadczenie zawodowe

Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia
Kierownik Wydziału
Do zakresu obowiązków należy w szczególności:
1. Kierowanie pracami Wydziału Eksploatacji Systemów Teleinformatycznych w Centrum.
2. Organizowanie pracy i podział zadań pomiędzy poszczególnych pracowników Wydziału Eksploatacji Systemów Teleinformatycznych.
3. Nadzór nad prawidłowym działaniem powierzonej do utrzymania infrastruktury techniczno-systemowej (ITS).
4. Nadzór nad prawidłowym działaniem powierzonych do utrzymania aplikacji i systemów teleinformatycznych.
5. Nadzór nad zapewnieniem bezpieczeństwa systemów będących we właściwości Centrum.
6. Nadzór nad obsługą pracowników Centrum w zakresie teleinformatyki.
7. Nadzór nad obsługą wniosków dotyczących dostępu fizycznego do ITS oraz zdalnego do systemów będących we właściwości Centrum.
8. Nadzór nad zapewnieniem i utrzymaniem infolinii na potrzeby systemów będących we właściwości Centrum w ramach utrzymywanych projektów P2 i P4.
9. Nadzór nad zapewnieniem oraz utrzymaniem służby dyżurnej na potrzeby obsługi i monitorowania ośrodków przetwarzania danych Centrum.
10. Udział w zespołach projektowych zgodnie z właściwością wydziału.
11. Nadzór nad tworzeniem i aktualizacją procedur, instrukcji eksploatacyjnych oraz dokumentacji na potrzeby wydziału.
12. Nadzór nad zakupem oprogramowania (w tym licencji) oraz sprzętu informatycznego na potrzeby Centrum.
13. Nadzór nad zakupem certyfikatów oraz podpisów elektronicznych na potrzeby Centrum.
14. Monitorowanie we współpracy z Wydziałem Obsługi Prawnej zmian i zależności pomiędzy systemami teleinformatycznymi związanymi z działalnością Centrum a przepisami prawa.
15. Nadzór nad prowadzeniem ewidencji pomocniczej środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych z zakresu teleinformatyki – sprzętu komputerowego oraz licencji (sublicencji) na programy komputerowe.
16. Wykonywanie innych zadań zleconych przez Pracodawcę wynikających z rodzaju wykonywanej pracy.
Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia
Główny specjalista
Do zakresu obowiązków należy w szczególności:
1. Administrowanie aplikacjami i rejestrami internetowymi w ramach utrzymywanego Projektu P1, P2 i P4.
2. Administrowanie infrastrukturą sprzętowo systemową w ramach utrzymywanego Projektu P1, P2 i P4.
3. Rozwiązywanie oraz obsługa incydentów dotyczących utrzymywanego Projektu P1, P2 i P4.
4. Definiowanie oraz analizowanie produktów projektu P1, P2 i P4 związanych
z utrzymaniem infrastruktury techniczno-systemowej.
5. Reagowanie w przypadku naruszenia bądź powstania zagrożenia bezpieczeństwa
w systemach teleinformatycznych.
6. Udział w procesie zapewnienia ośrodków przetwarzania danych dla systemów informatycznych oraz w procesie instalowania w nich urządzeń i oprogramowania stanowiących infrastrukturę techniczno-systemową\współpraca z interesariuszami projektów.
7. Tworzenie procedur i instrukcji eksploatacyjnych na potrzeby Wydziału.
8. Ścisła współpraca z ABI i ASI w zakresie systemów teleinformatycznych Centrum.
9. Ścisła współpraca z opiekunem serwerowni Centrum dotycząca prawidłowego funkcjonowania systemów w niej zainstalowanych w ramach projektu P1.
10. Współpraca z komórkami merytorycznymi Centrum w zakresie realizowanych projektów.
11. Opracowywanie OPZ i SIWZ w zakresie realizowanych zakupów sprzętu
i oprogramowania przez Wydział.
12. Uczestnictwo w komisjach przetargowych dotyczących postępowań realizowanych przez Wydział.
13. Współpraca z wykonawcami zewnętrznymi.
14. Wykonywanie innych zadań zleconych przez Pracodawcę wynikających z rodzaju wykonywanej pracy.
Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia
Główny specjalista
Do zakresu obowiązków należy w szczególności:
1. Udział w pracach projektowych i analitycznych związanych z projektem P1,
w szczególności w pracach mających związek z ochroną bezpieczeństwa i porządku
publicznego;
2. Współpraca z podmiotami zewnętrznymi w zakresie realizowanych projektów;
3. Instalacja, konfiguracja oraz uruchamianie aplikacji w ramach projektu P1 oraz na potrzeby
pracowników Centrum;
4. Instalacja, konfiguracja, uruchamianie sprzętu komputerowego i urządzeń peryferyjnych na
potrzeby projektu P1 oraz użytkowników Centrum;
5. Administracja aplikacjami wewnętrznymi Centrum;
6. Tworzenie procedur i instrukcji eksploatacyjnych;
7. Ścisła współpraca z Administratorem Bezpieczeństwa Informacji i Administratorem
Systemów Informatycznych w zakresie systemów teleinformatycznych Centrum;
8. Ścisła współpraca z opiekunem serwerowni Centrum dotycząca prawidłowego
funkcjonowania systemów w niej zainstalowanych w ramach projektu P1;
9. Współpraca z komórkami merytorycznymi Centrum w zakresie realizowanych projektów;
10. Zarządzanie licencjami, w szczególności dotyczącymi projektu P1.
11. Opracowywanie OPZ i SIWZ w zakresie realizowanych projektów;
12. Wykonywanie innych zadań zleconych przez Pracodawcę związanych z rodzajem
wykonywanej pracy.
Komenda Główna Straży Granicznej
Ekspert ds. zarządzania licencjami i rozwoju systemów komercyjnych
Do zakresu obowiązków należy w szczególności:
1) Wykonywanie czynności zapewniających właściwy nadzór nad poprawnym działaniem procesu Zarządzania Problemami i Zmianą;
2) Prowadzenie ewidencji licencji oraz związanego z nimi wsparcia technicznego oraz nadzór nad prawidłowym rozdziałem licencji systemów serwerowych oraz systemów operacyjnych stanowisk użytkowników końcowych;
3) Zarządzanie procesem udostępniania licencji na poszczególne zasoby poprzez Centralny System Zarządzania Zasobami;
4) Nadzór nad prawidłowym funkcjonowaniem obszaru zarządzania procesami IT funkcjonującymi w SG, a w tym:
- monitorowanie efektywności procesów,
- rekomendowanie miar i wskaźników dla usprawnienia procesów w celu podnoszenia ich jakości.
5) Udział w opracowywaniu procedur w formie instrukcji dotyczących metod postępowania przy rozwiązywaniu problemów związanych z funkcjonowaniem centralnych systemów informatycznych Straży Granicznej pozostających w zakresie kompetencji Wydziału, a w tym:
- diagnozowanie oraz opracowanie rozwiązań zaistniałych problemów,
- analiza zarejestrowanych problemów,
- prowadzenie dokumentacji dotyczącej obsługi „znanych błędów”, „problemów”,
- ustalanie priorytetów i opracowanie planów dla zarejestrowanych problemów,
- monitorowanie postępu prac nad problemami i znanymi błędami,
- zatwierdzanie proponowanych rozwiązań dla „znanych błędów”.
6) Budowanie oraz utrzymanie Bazy Wiedzy Centralnego Systemu Wsparcia Użytkownika Końcowego i repozytorium Wydziału;
7) Monitorowanie licencji serwerowych oraz związanego z nimi wsparcia technicznego w systemie poprzez dedykowane w tym celu oprogramowanie.
8) Okresowe raportowanie Naczelnikowi Wydziału o stanie licencji oraz o przekroczeniach limitów licencji będących w posiadaniu Straży Granicznej.
9) Okresowe raportowanie Naczelnikowi Wydziału o stanie wsparcia technicznego dla posiadanych licencji oraz sporządzanie wniosków dot. zakupu kontynuacji wsparcia.
10) Udział w procesie sporządzania planów finansowych wydziału;
11) Udział w audytach dotyczących licencji;
12) Przygotowanie specyfikacji istotnych warunków zamówienia systemów teleinformatycznych do celów przetargowych oraz udział w pracach komisji przetargowych w zakresie technicznego opisu przedmiotu zamówienia zgodnie z właściwością Wydziału;
13) Nadzór nad realizacją umów zawartych przez Komendanta Głównego Straży Granicznej dotyczących funkcjonowania i utrzymania systemów informatycznych Straży Granicznej pozostających w zakresie kompetencji Wydziału;
14) Przestrzeganie przepisów o ochronie informacji niejawnych i przepisów o ochronie danych osobowych;
15) Bieżące informowanie Naczelnika Wydziału o prowadzonych pracach i terminowe rozliczanie się z postawionych zadań;
16) Współpraca z komórkami organizacyjnymi Biura oraz komórkami organizacyjnymi łączności i informatyki w jednostkach organizacyjnych Straży Granicznej w zakresie właściwości Wydziału.


Dodatkowo:
Kierownik projektu - umowa 57/BŁiI/ZP/2007.
Zastępca kierownika projektu - umowa 48/BŁiI/ZP/2011.
Komenda Główna Straży Granicznej
Kierownik Sekcji
Do szczegółowego zakresu zadań prowadzonej Sekcji Dokumentacji i Zarządzania Licencjami należy:
1) Prowadzenie dokumentacji oraz obsługi biurowej realizowanych projektów;
2) Realizowanie zadań archiwizacyjnych związanych z Działalnością Wydziału;
3) Tworzenie projektów decyzji;
4) Udział w opracowywaniu planów finansowych;
5) Współpraca z innymi podmiotami w zakresie licencji;
6) Tworzenie wytycznych dotyczących popranego wykorzystania licencji utrzymywanych systemów informatycznych oraz nadzór na ich przestrzeganiem;
7) Określanie zapotrzebowań na oprogramowanie i licencje oraz wsparcie techniczne;
8) Prowadzenie ewidencji licencji oraz wsparcia technicznego.

Dodatkowo:
Kierownik projektu - umowa 57/BŁiI/ZP/2007.
Zastępca kierownika projektu - umowa 48/BŁiI/ZP/2011.
Komenda Główna Straży Granicznej
Kierownik Sekcji
Podstawowe obowiązki na zajmowanym stanowisku:
1) Organizowanie, kierowanie i nadzór nad działalnością podległych funkcjonariuszy i pracowników cywilnych;
2) Przygotowanie planów pracy Sekcji oraz składanie okresowych sprawozdań z ich realizacji;
3) Udział w procesie sporządzania planów finansowych Wydziału;
4) Udział w pracach komisji przetargowych w przetargach publicznych ogłaszanych przez Komendanta Głównego Straży Granicznej dotyczących systemów informatycznych;
5) Nadzór nad realizacją umów zawartych przez Komendanta Głównego Straży Granicznej dotyczących funkcjonowania i utrzymania systemu informatycznego Straży Granicznej;
6) Opracowanie procedur w formie instrukcji dotyczących metod postępowania przy rozwiązywaniu problemów związanych z funkcjonowaniem centralnych systemów informatycznych Straży granicznej;
Dodatkowe obowiązki na zajmowanym stanowisku:
Administrowanie:
- zewnętrznego systemu poczty elektronicznej opartego o rozwiązania IBM Lotus Domino,
- zewnętrznego i wewnętrznego DNS,
- zewnętrznego i wewnętrznego portalu informacyjnego opartego o rozwiązania IBM WebSphere Portal,
- wewnętrznych aplikacji formacji.
Kierownik projektu - umowa 57/BŁiI/ZP/2007.
Zastępca kierownika projektu - umowa 48/BŁiI/ZP/2011.
Menedżer licencji IBM.
Komenda Główna Straży Granicznej
p.o. Kierownika Sekcji
Podstawowe obowiązki na zajmowanym stanowisku:
1) Organizowanie, kierowanie i nadzór nad działalnością podległych funkcjonariuszy i pracowników cywilnych;
2) Przygotowanie planów pracy Sekcji oraz składanie okresowych sprawozdań z ich realizacji;
3) Udział w procesie sporządzania planów finansowych Wydziału;
4) Udział w pracach komisji przetargowych w przetargach publicznych ogłaszanych przez Komendanta Głównego Straży Granicznej dotyczących systemów informatycznych;
5) Nadzór nad realizacją umów zawartych przez Komendanta Głównego Straży Granicznej dotyczących funkcjonowania i utrzymania systemu informatycznego Straży Granicznej;
6) Opracowanie procedur w formie instrukcji dotyczących metod postępowania przy rozwiązywaniu problemów związanych z funkcjonowaniem centralnych systemów informatycznych Straży granicznej;
Dodatkowe obowiązki na zajmowanym stanowisku:
Współudział w administrowaniu:
- systemów UNIX / Linux / Windows,
- wewnętrznego systemu poczty elektronicznej opartego o postfix,
- wewnętrznego DNS,
- wewnętrznego serwera www opartego o rozwiązania apache, php, mysql,
- wewnętrznych aplikacji formacji.
- szyfratorami IP.
Komenda Główna Straży Granicznej
Informatyk
Administrator:
- systemów Solaris / UNIX / Linux / Windows,
- wewnętrznego systemu poczty elektronicznej opartego o postfix,
- wewnętrznego systemu pracy grupowej,
- wewnętrznego DNS,
- wewnętrznego serwera www opartego o rozwiązania apache, php, mysql,
- wewnętrznych aplikacji formacji.
Współodpowiedzialny za wdrożenie zabezpieczeń sieci informatycznej szyfratorami IP oraz późniejszą administrację i utrzymanie rozwiązania.
Komenda Główna Straży Granicznej
Serwisant
Serwis sprzętu komputerowego.

Szkolenia i kursy

1. Administrowanie SO Solaris 7, część I
2. UnixWare 7 Administration 1: User Services
3. UnixWare 7 Administration 2: Sys. Installation, config. & maintenance
4. UnixWare 7
5. Tivoli Infrastructure, Tivoli Configuration Manager & Tivoli Storage Manager Workshop
6. Zarządzanie personelem jako podejście całościowe (holistyczne)
7. Ochrona danych osobowych
8. Zarządzanie serwerami HP serii ML570
9. Administrowanie sys. Red Hat oraz sys. bazy danych Oracle
10. Ochrona informacji niejawnych NATO
11. Ochrona informacji niejawnych UE
12. Szkolenie specjalistyczne Kadry Kierowniczej i Dowódczej SG - cz. 1 i 2
13. Administration of WebSphere Application Server
14. DB2 Family Fundamentale
15. WebSphere MQ System Administration for Distributed Platforms
16. Podstawy sys. IBM DB2 Content Manager
17. Zarządzanie IBM Lotus Domino Enterprise Serwer
18. Podstawy IBM Lotus Domino Document Manager
19. Zarządzanie rozwiązaniem antywirusowym Trend Micro
20. Obsługa sys. IBM WebSphere Portal
21. Obsługa sys. IBM Maximo 6.2
22. Obsługa sys. IBM Tivoli NetCool
23. Exploring the New Features of IBM Lotus Domino 7 Administration
24. Exploring the New Features of IBM Lotus Domino Designer 7
25. IBM Lotus Domino 7 System Administration: Operating Fundamentals and Building Infrastructure
26. Managing IBM Lotus Domino 7 Servers and Users
27. Developing Lotus Domino 7 Applications: Intermediate
28. Using LotusScript in IBM Lotus Domino 7 Applications
29. Zamówienia Publiczne - Narastające zjawiska przekraczania terminów realizacji umów przez Wykonawców
30. DB2 9 Database Administration Workshop for UNIX
31. Kierownik projektów unijnych - zadania, kompetencje i profity tej funkcji
32. Akademia Lotus Software 2009
33. Lotus Day 2009
34. Ochrona informacji niejawnych w systemach i sieciach teleinformatycznych
35. Akademia Lotus Software 2011
36. Tivoli Summer Academy 2011
37. Szkolenie w zakresie ochrony informacji niejawnych
38. Akademia Lotus Software 2012
39. Ochrona danych osobowych
40. MEAM
41. Administracja DB2
42. Administracja WAS
43. IBM Smartcloud Control Desk
44. Programowanie Lotus Designer
45. ITIL Foundation
46. HP Matrix Operating Enviroment Fundation
47. Managing Storage Essentials 9.x
48. Citrix XenApp 6.5 Administration
49. Service Manager 9.x Technical Configuration
50. Nessus Professional Feed
51. RHCE Rapid Track Course RH300
52. Oracle Database 11G: Administration Workshop II Relase 2
53. Microsoft Windows Server Standard Edition 2012
54. BIG-IP Local Traffic Manager
55. BIG-IP Global Traffic Manager
56. Fast Track
57. VmWare Vcenter Site Recovery Manager
58. Websphere Application Server 8.5.5 Technical Overview and Andministration, Tuning nad Automation
59. WebSphere Application Server 8.5.5 Problem Determination, Scripting and Automation
60. Prince2 Fundation
61. Prince2 Practitioner

Edukacja

Logo
Kolegium Informatyczne na Wydziale Matematyki, licencjackie
Uniwersytet Łódzki

Specjalizacje

IT - Administracja
Administrowanie systemami
IT - Administracja
Wsparcie techniczne/Helpdesk
IT - Administracja
Zarządzanie usługami
Sektor publiczny
Bezpieczeństwo/Porządek publiczny
Sektor publiczny
Specjaliści/Urzędnicy

Grupy

Uniwersytet Łódzki
Uniwersytet Łódzki
Uniwersytet Łódzki powstał 24 maja 1945 roku jako kontynuator dorobku wcześniejszych instytucji działających w okresie międzywojennym w Łodzi. Obecnie jest jedną z największych polskich uczelni.
IBM Lotus Domino
IBM Lotus Domino
O aplikacjach i nie tylko w tym przedziwnym środowisku