Oscary: czego możemy się nauczyć od ich zdobywców i przegranych

Dla twórców filmowych oscarowa gala to wisienka na torcie, wieńcząca wielomiesięczne prace związane z promocją filmów. Wydarzenie organizowane z wielkim rozmachem i udziałem wielu charyzmatycznych osobowości to jedyna w swoim rodzaju szansa, by zaczerpnąć inspiracji od ludzi sukcesu. Czego możemy się od nich nauczyć?

1. Bądź cierpliwy, efekty przyjdą z czasem

Uwielbiany przez rzesze fanów na całym świecie Leonardo DiCaprio długo wyczekiwaną statuetkę zdobył po ponad 20 latach występów na dużym ekranie. Wyróżnienie Amerykańskiej Akademii Filmowej trafiło do niego dopiero przy okazji 6. nominacji. Ciężka praca, wiara w to, co się robi i pasja do aktorstwa musiała skończyć się sukcesem. Niezależnie od branży wiara w prowadzone projekty i tematy, którymi chcesz zainteresować innych w dłuższej perspektywie przyniosą oczekiwane efekty. Cierpliwość uczy skutecznej organizacji. Dzięki niej praca, którą wykonujesz staje się bardziej efektywna.

2. Postaw na autentyczność

Kate Winslet poruszyła widzów, kiedy odbierając Oscara za rolę w filmie „Lektor”, wzruszona przyznała, że do przemowy przygotowywała się już jako mała dziewczynka, ćwicząc przed lustrem w łazience. Jej słynna mowa oscarowa sprzed dekady do dzisiaj bije rekordy popularności. Po rozdaniu nagród świat żyje także oscarowymi wpadkami, które pokazują autentyczne, często niespodziewane reakcje aktorów. Kto z nas nie pamięta konsternacji, którą wywołał chwilowy zwycięzca „La la land” czy upadek Jennifer Lawrence? Dla klientów liczy się prawdziwa strona marki, którą reprezentujesz. Nie chodzi wyłącznie o reklamowanie oferty, ważne jest także dotarcie do emocji odbiorcy. Podobnie jest w relacjach między pracownikami. Wizerunek budowany na drobnych kłamstwach prędzej czy później runie jak domek z kart.

3. Przygotuj się na nieoczekiwane

Ceremonia rozdania Oscarów z 2017 roku kojarzy się przede wszystkim z tzw. „aferą kopertową”. 2 lata temu przez kilka minut w kategorii „Najlepszy film” sukces świętowali twórcy „La La Land”. Ostatecznie statuetkę zdobył obraz „Moonlight”. Firma odpowiedzialna za błąd, PwC, szybko przeprosiła, biorąc na siebie pełną odpowiedzialność. Jeżeli coś pójdzie nie tak, przyznaj się do błędu i przeproś. To ukłon w stronę lekcji numer 2. Bycie autentycznym minimalizuje negatywne skutki.

4. Planuj działania – małymi krokami do celu

Premiera „Zimnej Wojny” odbyła się za oceanem dopiero w grudniu – pół roku później niż w Polsce. To nie przypadek. Twórcom zależy na tym, by obraz zapadł w pamięci Akademii na chwilę przed rozdaniem Oscarów. Działania promocyjne wokół „Zimnej Wojny” nie ograniczały się jedynie do pokazów filmu w Stanach. Obejmowały także m.in. udział w innych festiwalach filmowych oraz kolejne nagrody (np. Europejskie Nagrody Filmowe), czy wywiady i sesje zdjęciowe głównej bohaterki Joanny Kulig. Planując harmonogram działań związanych z nowym przedsięwzięciem, przygotuj plan wydarzeń, ważnych dat związanych z ideą danego projektu. Określ różne rodzaje grup docelowych. Spójna dobrze przemyślana koncepcja jest kluczem do sukcesu działań w każdej branży. O tym, na ile efektywne były działania promocyjne wokół „Zimnej Wojny” przekonamy się już niebawem.

5. Nie pracuj dla nagród

Co łączy Johna Travoltę, Willa Smitha i Johna Malkovicha? Żaden z nich nie otrzymał do tej pory wyróżnienia Amerykańskiej Akademii Filmowej. Czy brak Oscara na koncie sprawia, że przestają być uważani jako jedni z najlepszych? Przez miłośników kina i krytyków filmowych niezmiennie od wielu lat postrzegani są jako ikony, które swoimi występami uratowały niejeden film. Oczywiście, nagrody są wymarzonym zwieńczeniem pracy w każdym zawodzie. Traktuj je jednak jako miły dodatek do pracy, a nie jej cel sam w sobie. Nie umniejszaj wysiłków swojego zespołu tylko dlatego, że Wasze starania nie zostały docenione na forum przez prezesa lub nie zdobyliście głównej nagrody w branżowym konkursie.

 

Szukasz pracy? Chcesz się rozwijać?
Goldenline to miejsce dla Ciebie!

centrum kariery cv dokumenty aplikacyjne działanie efektywność goldenline GoldenLine od kuchni kariera kariera zawodowa kompetencje marka osobista motywacja nowa praca nowe oferty pracy oferty pracy oferty zatrudnienia personal branding porada porady goldenline porady rekrutacyjne praca praca biurowa praca w IT praca zdalna pracownicy przegląd pracy rekrutacja rozmowa kwalifikacyjna rozmowa rekrutacyjna rozwój rozwój kompetencji rozwój osobisty rozwój zawodowy rynek pracy sukces szukam pracy szukanie pracy umiejętności weekendowy przegląd pracy wynagrodzenia wynagrodzenie zarobki zatrudnienie zmiana pracy ścieżka kariery