Szukasz pracy, nowego klienta? Wysyłasz mnóstwo propozycji, a mimo to w skrzynce mailowej panuje niebezpieczna cisza, do której powoli się przyzwyczajasz? Może czas pomachać potencjalnemu pracodawcy czy klientowi z ekranu komputera?
Społeczności, takie jak Goldenline początkowo mogą wydawać się raczej zbędne – takie mniej więcej odczucia towarzyszyły mi podczas zakładania profilu, parę lat temu. Nic bardziej mylnego. Czego się spodziewałem? Otóż niczego, w związku z czym i efekt nie nadszedł zbyt szybko. Konto prawidłowo zaczęło funkcjonować dopiero po jakimś czasie – zbieranie kontaktów, dodawanie własnego contentu, udzielanie się w konkretnych grupach zabierało trochę czasu, ale na szczęście w końcu zaowocowało realnymi propozycjami. Coraz częściej dostawałem informacje od rekruterów lub agencji, którzy potrzebowali do pracy kogoś takiego jak ja. Co ciekawe, ostatnie 6 na 10 kontaktów z Goldenline przełożyło się na aktualne współprace.
Nasze CV przeniosło się do internetu
Jeśli masz niewielkie doświadczenie w pracy, wybij się kreatywnością, daj się zauważyć, zaskocz, stwórz CV, które zwróci uwagę swoją zawartością! Dokładnie opisz siebie, skupiając się wyłącznie na konkretach. Pamiętaj również o dodatkowych opcjach profilu, które umożliwiają umieszczenie krótkiej notki z odpowiedziami na pytania: „dlaczego będziesz wartościowym pracownikiem”, „co możesz dać firmie” i „dlaczego ty”? Możesz to zrobić, punktując silne strony, możesz również napisać pozytywny tekst z wytłuszczonymi informacjami o swoich zaletach. Forma dowolna. Jaki jest tego cel? Pokazanie kogoś więcej poza standardową metryką – w dzisiejszych czasach powinniśmy umieć zainteresować sobą naszego przyszłego klienta lub pracodawcę.
GoldenLine – przedłużenie CV i portfolio
Serwisy takie jak GoldenLine można potraktować jako „przedłużenie swojego CV”. Oprócz standardowych informacji dotyczących edukacji oraz doświadczenia, w zakładce Podsumowanie zawodowe warto napisać, dlaczego jesteśmy wyjątkowi i dlaczego warto zastanowić się nad współpracą właśnie z nami. Unikajmy sztampowych opisów typu: „jestem sumienna i obowiązkowa” – może i jesteś, ale na dobre stanowiska poszukiwani są ludzie zdecydowanie bardziej kreatywni. To miejsce warto wykorzystać również na przekonanie potencjalnego klienta, że współpraca z tobą to strzał w dziesiątkę. Opcjonalnie możemy również dodawać wpisy na tablicę. Pamiętajmy jednak, że to nie Facebook – nikogo nie obchodzi tu twoje życie prywatne! To portal związany z pracą, dlatego dostarcz tej społeczności informacje z nią związane. Dobrze uzupełniony profil pracuje dla nas, co procentuje zainteresowaniem strony przeciwnej. Dobre CV oraz wsparcie ze strony mądrze prowadzonych portali, takich jak Facebook, Twitter, czy GoldenLine może zwiększyć twoją pewność siebie. Jeśli robisz to poprawnie, tj. „dobrze prowadzisz się w sieci”, wraz z rozwojem twoich profili społecznościowych, rozwijasz przede wszystkim samego siebie!
Szukasz inspiracji do rozwoju? Zaglądaj regularnie do Centrum Kariery Goldenline a także skorzystaj z naszych bezpłatnych e-booków, np. Karierowy restart, czy Kompas kariery.