Wiedza marketingowa zmienia się bardzo dynamicznie. Dlatego bardzo ważne, żeby być na bieżąco z informacjami branżowymi. Jedni inwestują w szkolenia, inni są stałymi uczestnikami konferencji. Podpowiadamy, jakie są aktualne możliwości podwyższania swoich kwalifikacji.
Branża internetowa przeżywa swój renesans, wiąże się to ze stale rosnącą świadomością konieczności promowania marki i docierania do klienta różnymi kanałami. Według raportu przygotowanego przez firmę Antal „Aktywność specjalistów i menedżerów”, pracownicy marketingu w 2017 roku otrzymywali średnio 7 ofert pracy – to o 15 proc. więcej niż w 2016 roku.
Dobry marketingowiec potrzebny od zaraz
„Marketing i zarządzanie” był niegdyś jednym z najbardziej popularnych kierunków wybieranych przez absolwentów szkół średnich. Jednak studencka teoria musi znaleźć swoje odniesienie w praktyce. Marketing to nie tylko chwytliwe hasła reklamowe, to szereg działań z różnych obszarów marketingu, które są odpowiedzią na sposób konsumowania środków przekazu dystrybuowanych różnymi kanałami.
Aktualnie firmy definiują dobrego marketingowca jako osobę o szerokim spektrum kompetencji zarówno miękkich, jak i twardych. Najlepiej, kiedy łączy w sobie umiejętność analitycznego myślenia z kreatywnym, oryginalnym konceptem. Ważna jest również znajomość współczesnych narzędzi prowadzących do skutecznych rozwiązań marketingowych. Są to między innymi: Google Analytics, Google Ads czy Facebook Ads. Natomiast lekkość pióra potencjalnego pracownika marketingu potrafi zdziałać cuda przy kreowaniu atrakcyjnego, perswazyjnego contentu.
Praca w obszarze e-marketingu –rozwiązania na miarę XXI wieku
E-marketing to obszar, który jest stosunkowo młody, ale obecnie najszybciej się rozwijaja. Dlatego ważne jest, żeby na bieżąco dbać o rozwój kompetencji, żeby być skutecznym w swych rozwiązaniach marketingowych.
Biorąc pod uwagę nowe technologie, digitalizację oraz automatyzację procesów, marketing daje ogromne możliwości do rozwoju zawodowego.
Studia podyplomowe, a może szkolenia?
Obecnie pracownicy marketingu różnie dbają o swój rozwój zawodowy. Część z własnej inicjatywy uczęszcza na studia podyplomowe lub bierze udział w wydarzeniach branżowych. Coraz częściej zdarza się jednak, że to pracodawcy zwracają uwagę, czy marketingowcy dysponują aktualną wiedzą. W związku z tym wiele uczelni proponuje kierunki, które nawiązują do digital marketingu: E-marketing w praktyce, Public Relations i Marketing medialny czy Komunikacja marketingowa w internecie.
Są też rozwiązania, które są mniej rozciągnięte w czasie niż roczny system studiów podyplomowych. Należą do nich szkolenia z różnych obszarów digital marketingu. Na przykład podczas Akademii DIMAQ, uczestnicy dowiadują się m.in. jak analizować dane, zdefiniować cele i grupę docelową kampanii oraz mierzyć jej skuteczność, zgłębiają tajniki content marketingu i komunikacji w social mediach. Szkolenie obejmuje cały zakres wiedzy weryfikowanej przez egzamin Dimaq.
Jak mówi Ewa Opach, dyrektor ds. edukacji i certyfikacji:
– DIMAQ jako standard określa zakres wiedzy i umiejętności jaki powinna posiadać osoba, która chce pracować w obszarze e-marketingu. Ich weryfikacji można dokonać podchodząc do egzaminu DIMAQ. Ze względu na bogatą ofertę kursów, studiów, wydarzeń branżowych a także zasób materiałów do samonauki, certyfikacja pozwala zweryfikować efekty uczenia się. A sam certyfikat ułatwia porównywanie kompetencji pracowników.
Jest zatem szeroka gama sposobów, żeby być na bieżąco z ciągle zmieniającymi się trendami w marketingu. Tylko od pracownika tak naprawdę zależy, jaką obierze drogę, żeby aktualizować swoją wiedzę i podwyższać swoje kompetencje.