Pracownicy są najważniejszą częścią każdej firmy. Takie stwierdzenie słyszymy bardzo często, jednak nie zawsze pracownicy i ich kadra kierownicza stosują takie podejście w praktyce…
…a szkoda, bo przecież patrząc od strony pracodawcy trudno o prostszy i jednocześnie tak mocno motywujący ludzi sposób, aby angażowali się w powierzone im zadania. Sami pracownicy zaś także mogą odnieść wiele korzyści, gdy tylko uświadomią sobie, że są najważniejszym czynnikiem, wpływającym na potencjalny sukces firmy oraz jej rozwój.
Pracodawco – pokaż swoim pracownikom, że są kluczowym elementem firmy
Dobre morale wśród pracującej kadry są podstawą, na jakiej trzeba budować przedsiębiorstwo, jeśli chce się osiągnąć długofalowy sukces. Wystarczy spojrzeć na największych graczy na rynku. Za dobry przykład firmy, która od dawna jest tego świadoma, można uznać Google. Firma posiada nawet w swoich strukturach specjalne stanowisko dla osoby, która ma za zadanie dbać o dobre samopoczucie innych pracowników. Oczywiście nie można również zapominać o mocnej karcie przetargowej, jaką stanowi taka dbałość o pracownika w walce o najlepszych specjalistów. Zależność jest prosta: im lepsze samopoczucie pracowników, tym większa ich wydajność, a ta przekłada się bezpośrednio na wyniki osiągane przez firmę.
Pracowniku – myśl o wartości, jaką wnosisz w społeczeństwo przez swoją pracę
Czasami trudno nam zdać sobie sprawę z tego, na jak wiele rzeczy ma wpływ nasza praca zawodowa. Posłużę się tutaj prostym przykładem. Otóż nauczyciel biologii wykonujący z pasją swój zawód być może zainteresuje swoją dziedziną swojego ucznia i przekaże mu wiedzę w taki sposób że ten zdecyduje kontynuować naukę na studiach medycznych. Dzięki swoje ciężkiej pracy, predyspozycjom oraz pasji, jaką przekazał mu niegdyś jego nauczyciel – uczeń zostaje wybitnym lekarzem ratując wiele żyć ludzkich. Przykładów można szukać na każdym kroku, zaś w tym przypadku to właśnie dobrze wykonana praca przez owego nauczyciela pozwoliła na to, aby ten młody człowiek spełniał się jako lekarz dla dobra całego społeczeństwa. Bez względu więc na to, czym się zajmujemy, zawsze warto mieć świadomość podczas naszej codziennej pracy, jak ważne jest to, abyśmy profesjonalnie wykonywali powierzone nam zadania.
Pracując z takim właśnie podejściem nie tylko sprawimy, że praca będzie przynosić nam więcej satysfakcji, ale również znacząco zwiększymy szanse na awans. Pracodawca dużo chętniej bowiem zwiąże przyszłość swojej firmy z ludźmi czującymi odpowiedzialność za jej prawidłowe funkcjonowanie.
Przeczytaj także, czy jesteś liderem czy szefem, jak zarządzać swoją karierą zawodową oraz sprawdź 13 zachowań, które uczynią cię godnym zaufania i zwiększą sukces.