Coraz większą rolę przy wyborze pracodawcy ogrywa ich podejście do zrównoważonego rozwoju i dbałości o środowisko naturalne. Firmy, które wpisują się w trend bycia eko, uzyskają przewagę na rynku pracy i będą mieć większą wartość dla pracowników, ale również klientów i partnerów biznesowych
Pracownicy i pracodawcy są coraz bardziej świadomi, jak ważna jest kwestia ochrony zasobów naturalnych. Już nie tylko w życiu prywatnym podejmowane są działania ekologiczne, ale firmy coraz częściej wdrażają je w biznesie.
Kandydaci dbają o środowisko
W trakcie rozmów rekrutacyjnych coraz częstszym tematem jest zrównoważony rozwój i to, jak firmy działają na rzecz ochrony środowiska. Kandydaci chcą wiedzieć, jaka jest polityka firmy w zakresie ekologii. Część z nich odrzuca oferty, jeżeli pracodawca nie wdrożył odpowiedniej polityki ekologicznej.
– Z moich obserwacji wynika, że szczególnie młodsi kandydaci zwracają uwagę na podejście pracodawców do zrównoważonego rozwoju i dbałości o środowisko naturalne. O ile w przypadku stanowisk sprzedażowych nie ma to aż tak dużego znaczenia, o tyle dla kandydatów na stanowiska marketingowe utożsamianie się z wartościami marki staje się coraz bardziej istotne – mówi Łukasz Przywóski, Client Partner HRK Consumer Goods.
Przepis na pracownika? Wspólne wartości
Młodzi pracownicy szczególnie cenią sobie odpowiedzialne traktowanie środowiska naturalnego i chcą pracować w firmach, które mają takie same wartości. Świadome realizowanie działań proekologicznych przez pracodawców może zwiększyć ich atrakcyjność w oczach potencjalnych pracowników.
– W przypadku firm handlowych i produkcyjnych z branży spożywczej informacja o działaniach proekologicznych zawarta w ogłoszeniu o pracę, może dodatkowo zachęcić do udziału w procesie. Warto jednak podkreślić, że dziś takie działanie nie sprawdza się jeszcze we wszystkich grupach zawodowych. Z drugiej zaś strony, dla najmłodszego pokolenia na rynku pracy, niezależnie od specjalizacji danej osoby, deklaracje firmy i realne działania proekologiczne są ważne. Kandydaci coraz bardziej zwracają uwagę na wpływ działalności firmy na środowisko naturalne – mówi Łukasz Przywóski, Client Partner HRK Consumer Goods.
Kandydaci nie widzą swoich wartości w produkcji
Firmy produkcyjne uzyskują gorsze oceny od firm usługowych w kwestii ekologii. Może to stanowić dla nich problem w przyszłości, gdyż każdego roku rośnie liczba kandydatów, którzy sprawdzają wartości promowane przez pracodawców.
– Firmy produkcyjne, które nie uwypuklają dbałości o środowisko jako celu, mogą mieć z czasem coraz większy problem w pozyskaniu najlepszych specjalistów w wielu obszarach. Najjaskrawiej widać to przy stanowiskach marketingowych, ale i innych grupach zawodowych (analizy, IT). Kandydaci specjalizujący się w obszarach szczególnie poszukiwanych przez pracodawców mogą pozwolić sobie na stosowanie większej ilości kryteriów oceny oferty. Dla nich, oprócz wynagrodzenia, trybu pracy czy benefitów, ważna jest również zgodność wartości pracodawcy z ich własnymi – mówi Łukasz Przywóski, Client Partner HRK Consumer Goods.
centrum kariery cv dokumenty aplikacyjne działanie efektywność goldenline GoldenLine od kuchni kariera kariera zawodowa kompetencje marka osobista motywacja nowa praca nowe oferty pracy oferty pracy oferty zatrudnienia personal branding porada porady goldenline porady rekrutacyjne praca praca biurowa praca w IT praca zdalna pracownicy przegląd pracy rekrutacja rozmowa kwalifikacyjna rozmowa rekrutacyjna rozwój rozwój kompetencji rozwój osobisty rozwój zawodowy rynek pracy sukces szukam pracy szukanie pracy umiejętności weekendowy przegląd pracy wynagrodzenia wynagrodzenie zarobki zatrudnienie zmiana pracy ścieżka kariery