Współpraca z pracownikami agencji doradztwa personalnego czy samodzielnymi rekruterami, czyli tak zwanymi headhunterami, może być bardziej bądź mniej efektywna. Kandydat, który potrafi budować profesjonalne i długofalowe relacje, z pewnością zwiększa swoje szanse na regularny kontakt z headhunterami.
Poniżej znajdziesz kilkanaście wskazówek, które pomogą ci być krok przed konkurencją:
✔ Headhunter pracuje dla klienta, nie dla kandydata – nie szuka im pracy.
✔ Odpowiadaj na wiadomości od headhuntera – szanuj jego czas, a on odpłaci ci się tym samym.
✔ Zadbaj, by twoje dokumenty były spójne, czytelne i profesjonalnie opisane.
✔ Informuj o zmianach w karierze – aktualizuj profil na GoldenLine.
✔ Bądź przygotowany do rozmowy, tak jak do rozmowy z potencjalnym pracodawcą.
✔ Bądź szczery – nie ukrywaj faktów.
✔ Informuj o swoich decyzjach dotyczących procesu rekrutacyjnego.
✔ Zapytaj czy możesz coś dodać do swojego CV pod kątem oferowanego stanowiska i poproś headhuntera o informację zwrotną.
✔ Jeśli zależy ci na oferowanej pracy i wiesz, że headhunter poleci twoją kandydaturę klientowi – napisz maila – podsumuj swoje doświadczenie w świetle oferowanego stanowiska.
✔ Przed rozmową telefoniczną zadbaj o komfort własny i twojego rozmówcy.
✔ Jeśli twoje plany uległy zmianie, poinformuj rozmówcę z odpowiednim wyprzedzeniem.
✔ Zarządzaj relacjami – będziesz kilkakrotnie zmieniał pracę w swojej karierze.
Czego można zasadniczo oczekiwać po współpracy z headhunterem?
✔ Bardziej szczegółowych informacji na temat stanowiska, odpowiedzialności, struktury, zadań czy kultury organizacyjnej w firmie.
✔ Podpowiedzi w zakresie wynagrodzenia na danym stanowisku.
✔ Informowania o etapach procesu rekrutacyjnego.
✔ Informacji zwrotnej po rozmowie z klientem.
Czasami też:
✔ Wskazówek dotyczących dokumentów aplikacyjnych w świetle danego procesu rekrutacyjnego.
✔ Wskazówek dotyczących przygotowania się do rozmowy rekrutacyjnej – „debriefing”.
✔ Wsparcia w negocjacjach wynagrodzenia z klientem.
✔ Informacji na temat tego, jak plasuje się nasza kandydatura na tle innych kandydatów – pomysłu na to, jaki jest nasz „unique selling point” (to, co nas wyróżnia).
✔ Informacji o kluczowych kryteriach wyboru kandydata.
W GoldenLine są tysiące rekruterów. Nie trać swojego cennego czasu. Przed kontaktem z headhunterem sprawdź, w jakiego typu procesach się specjalizuje oraz czy prowadzi rekrutacje na stanowiska będące w kręgu twoich zainteresowań.