Aktualnie bardzo dużą rolę w procesach rekrutacyjnych odgrywa internet. W większości to właśnie tam znajdujemy oferty pracy, aplikujemy na wybrane ogłoszenia i często otrzymujemy bezpośrednie wiadomości od rekrutera. Ważne więc, by świadomie budować swój wizerunek w sieci m.in. poprzez uaktualnianie profilu zawodowego.
Profil zawodowy to Twoje wirtualne CV
Profil zawodowy, podobnie jak CV, to twoja wizytówka zawodowa. Jeśli będzie nieuzupełniony, twoja kandydatura nie będzie brana pod uwagę przez rekrutera. W pierwszej kolejności zadbaj więc o to, by dodać wszystkie niezbędne informacje. Skorzystaj z podpowiedzi – portale rekrutacyjne często informują, co jeszcze należy uzupełnić, aby uzyskać więcej odwiedzin rekruterów.
Uzupełnij profil zawodowy na GoldenLine.pl i skorzystaj z szansy na lepszą pracę.
Na co zwrócić szczególną uwagę, aby otrzymywać bezpośrednie wiadomości od rekruterów z ofertami pracy?
Po pierwsze – doświadczenie to nie tylko nazwa stanowiska
Te same stanowiska, choć nazywają się podobnie, wymagają innego zakresu działań. W dodatku niewiele firm stosuje się do standardowego nazewnictwa. Dlatego dla rekrutera najważniejsze jest to, jaki był zakres twoich obowiązków. Im szczegółowej – tym lepiej! Pamiętaj jednak, aby zacząć od zadań, które wykonywałeś najczęściej i które należały do twoich głównych obowiązków. Dla pracodawców są to informacje najważniejsze i – jak wynika z danych GoldenLine – rekruterzy zaglądają do nich w pierwszej kolejności.
Po drugie – wypisz swoje umiejętności
Jeśli zależy ci na wiadomościach od rekruterów, powinieneś umieścić na swoim profilu zawodowym jak najwięcej umiejętności. Przede wszystkim liczą się kompetencje twarde, jak opanowanie programów komputerowych oraz aplikacji, znajomość języków programowania, obsługa maszyn, sporządzanie dokumentów, księgowanie, pozwolenia, znajomość technik i metod analitycznych potrzebnych w pracy. Nie zapominaj również o kompetencjach miękkich, np. zarządzanie projektami czy zespołem, umiejętności negocjacyjne czy umiejętności pracy w stresie. Są one często brane pod uwagę przez rekruterów ze względu na wymagania dotyczące stanowiska czy specyfikę pracy.
Po trzecie – specjalizacja, czyli czym się zajmujesz
Nie zapomnij o dodaniu odpowiedniej specjalizacji! Kandydaci, którzy posiadają na swoim profilu zawodowym doświadczenie i umiejętności z wielu dziedzin, mogą wybrać ich kilka. Obecnie na rynku pracy poszukiwani są specjaliści, a więc jest to istotna informacja z punktu widzenia rekrutera. Przykładowo możesz pracować w IT, ale jest to ogólna nazwa całej branży. Dlatego warto wybrać konkretne specjalizacje np. programista PHP czy programista JAVA. Na tej podstawie rekruterzy wyszukują kandydatów, warto więc upewnić się, czy te informacje są zgodne z prawdą.
Załóż profil zawodowy na GoldenLine.pl i daj się znaleźć pracodawcom.
Jeżeli zależy nam na rozwoju kariery, warto kreować swój wizerunek za pośrednictwem profesjonalnych portali rekrutacyjnych.Internet to największe medium wspierające procesy rekrutacyjne oraz rozwój kariery. Oprócz aplikowania na oferty pracy i sprawdzania opinii o pracodawcach pozwala budować profesjonalny i pozytywny wizerunek w oczach rekruterów. Dlatego warto na bieżąco aktualizować profil zawodowy o najnowsze informacje związane z doświadczeniem zawodowym, umiejętnościami oraz specjalizacją.
Pamiętaj także, aby na swoich kontach w mediach społecznościowych służących do prywatnej komunikacji zadbać o odpowiednie ustawienia prywatności. Kandydaci są często zaskoczeni, z jaką łatwością znajduje się w sieci informacje o ich życiu prywatnym, w tym również te niesprzyjające. W kanałach społecznościowych przeznaczonych do kontaktów prywatnych ogranicz widoczność profilu do najbliższych znajomych i nie upubliczniaj treści, które mogłyby podawać w wątpliwość twoją kandydaturę na wybrane stanowisko.
Przeczytaj także nasz najnowszy e-book, o tym, jak Wygrywać rekrutację.
3 Thoughts