Mateusz Katolicki jest obecnie Dyrektorem Sprzedaży w gdańskim oddziale Centrum Obsługi Biznesu, lidera na rynku call center w Polsce. Firma współpracuje z największymi kontrahentami w Polsce, zapewniając outsourcing na najwyższym poziomie sprzedażowym i jakościowym. Do firmy trafił dzięki GoldenLine – tu jego profil zainteresował dział HR firmy. Został zaproszony do udziału w procesie rekrutacyjnym, złożonym z kilku etapów. Całość zakończyła się pełnym sukcesem i przygoda z firmą trwa już dwa lata.
Jak i po co znalazł się Pan w GoldenLine?
MK: Profil założyłem w 2010 roku, trochę z ciekawości, trochę z nadzieją, że ułatwi mi drogę do osiągnięcia celów zawodowych. O serwisie usłyszałem od znajomych z pracy. Na moim profilu można znaleźć podstawowe informacje dotyczące kariery zawodowej oraz to, gdzie do tej pory pracowałem. Szczególną uwagę poświęcam umiejętnościom, które posiadam – to przyciąga uwagę osób odwiedzających mój profil. Staram się prosić współpracowników o referencje, dlatego, że opinie innych są dla mnie bardzo ważne. Aktualizuję profil po każdym odbytym szkoleniu, czy nowej umiejętności, którą udało mi się opanować. Chodzi nie tylko o publikację aktualnych informacji o sobie, ale również o samoświadomość własnego rozwoju.
Jak zareagował Pan na otrzymaną propozycję pracy?
MK: Moją uwagę zwróciła przede wszystkim firma, którą reprezentował rekruter. Była to silna marka w branży, z dużymi perspektywami rozwoju, a wiem, że jeśli firma się rozwija, to jej pracownicy również. Pomyślałem, że czas na zmianę – chciałbym zmierzyć się z czymś nowym – sprawdzić swoje możliwości. Człowiek ma to do siebie, że lubi być zauważany, doceniany, dlatego bez wahania odpowiedziałem na otrzymaną wiadomość. Potem przyszedł czas na kontakt telefoniczny, następnie pierwszy etap rekrutacji. Zostałem zaproszony na Assessment Center, które było dla mnie bardzo ciekawą formą sprawdzenia umiejętności. Kolejnym etapem były spotkania z dyrekcją oraz zarządem firmy. Dziś bardzo cieszę się z mojej decyzji – wykorzystałem możliwość rozwoju, zdobyłem wiele nowych kompetencji i zmieniłem miejsce zamieszkania na wymarzone Trójmiasto!
Co przykuło uwagę rekrutera w Pańskim profilu?
MK: Z późniejszej rozmowy z rekruterem dowiedziałem się, że decydujące znaczenie miało moje doświadczenie w branży, znajomość technik sprzedażowych oraz miejsce zamieszkania. Co prawda zmiana pracy wiązała się z przeprowadzką, ale jestem osobą mobilną na rynku pracy i to nie stanowiło dla mnie żadnej przeszkody.
Czy jest Pan zadowolony ze zmiany?
MK: Zmiana pracy wpłynęła bardzo pozytywnie na moje życie zawodowe. Poznałem różne modele biznesowe, rozwinąłem swoje umiejętności sprzedażowe, managerskie. Poznałem ludzi, którzy z pasją podchodzą do biznesu i do życia. Nigdy nie zmieniłbym podjętej decyzji, choć na początku trochę się jej obawiałem. Ale w sprzedaży, tak jak w życiu, ryzyko często się opłaca – dziś jestem w miejscu, które codziennie daje mi dużo satysfakcji i wyzwań, a przede wszystkim motywacji do dalszych działań. Regularnie uzupełniam swój profil dlatego, że nadal poszukuję nowych wyzwań oraz ciekawych ludzi. Internet jest dziś najważniejszym narzędziem w rękach rekruterów i osób poszukujących pracy. Sukces to nie przypadek, konkurencja jest coraz silniejsza, trzeba się dobrze pokazać na rynku pracy.
Znalazłeś pracę przez GoldenLine i chcesz o tym opowiedzieć? Napisz do nas: marketing@goldenline.pl