W naszym współczesnym świecie, zdominowanym przez media, internet i informacje z różnych portali, komunikat, który chcesz przekazać o sobie nie zawsze będzie mógł się przebić. Jak chcesz poinformować potencjalnych pracodawców, kim jesteś i co masz do zaoferowania? Kiedy powinieneś się zatroszczyć o pokazanie siebie w odpowiednich kanałach społecznościowych?
Dzisiaj każdy etatowy menedżer wie, że widoczność zapewnia mu GoldenLine, a rekruter może myśleć, że wznowiona aktywność na profilu oznacza chęć lub potrzebę zmiany miejsca pracy. Co powinieneś zrobić, kiedy jesteś na dobrej pozycji, kiedy firma inwestuje w twój rozwój, a ty czujesz zawodową satysfakcję?
Radzę ci, byś budował markę własnego nazwiska. Buduj ją jak najwcześniej, zanim poczujesz się potrzebę zmiany lub znajdziesz się w sytuacji podbramkowej. Specjaliści od marketingu, promujący produkt, usługę, firmę, korzystają z zestawu narzędzi, określanych jako marketing mix, czyli biorą pod uwagę produkt, cenę, opakowanie, rynek, promocję, jakość, wartość. W odniesieniu do kreowania marki osobistej, produktem jesteś ty, doświadczenie, osobowość, talenty.
- Cena to wartość rynkowa twoich usług, rynek to specyficzny obszar, w którym funkcjonujesz i ludzie, jakimi się otaczasz.
- Opakowanie to twój zewnętrzny wizerunek, twoja atrakcyjność.
- Promocja marki osobistej jest o tyle skuteczna, o ile ktoś zwróci na ciebie uwagę. Powszechnie znana zasada mówi, że nie kupisz czegoś, czego nie zobaczysz lub o czym nie słyszałeś. Każdy produkt na rynku wymaga promocji tak samo jak ty.
Od dzisiaj zapamiętaj, jeśli chcesz być kupiony przez rynek – bądź widzialną marką, spraw, by ci, do których starasz się dotrzeć, usłyszeli o tobie zanim ty będziesz starał się ich poznać. Kreowanie osobistej marki wymaga świadomości samego siebie. Sprawdź jakie są ogólne wrażenia na temat twojej osoby w rzeczywistości. Jak inni określają twoją osobę, styl i wizerunek? Jeśli ich opinia daleko odbiega od tego, co chciałbyś oferować na rynku, czeka cię praca domowa do wykonania, czyli własny rozwój. Na początku skorzystaj z mojego dekalogu osobistej marki, zanim utworzysz własny.
Dekalog marki osobistej
1. Znajdź w sobie odwagę, by wyjść i wyróżnić się z tłumu – ci co marzą tylko o idealnym świecie, śnią o wielkości.
2. Zaakceptuj własną wielkość, a jednocześnie trenuj pokorę – naucz się żyć, żonglując jednym i drugim, z czasem wejdzie ci to w nawyk.
3. Zaakceptuj porażki i rzeczową krytykę – to sprawdzona droga do rozwoju i sukcesu.
4. Inspiruj swoją osobą. Moment, w którym zaczną cię kopiować określ jako własną miarę sukcesu, zdobędziesz w ten sposób pewność, że to co robisz znalazło uznanie i odbiorców.
5. Nigdy nie pozwól wmówić sobie, że jesteś mniej znaczącą osobą niż twoja konkurencja. Każdego dnia ucz się, doskonal oraz planuj strategicznie własny rozwój.
6. Przestań myśleć, że jesteś zwyczajnym człowiekiem. Popatrz na siebie i zaakceptuj to jak utalentowaną jesteś osobą.
7. Pokochaj pracę i wysiłek, daj sobie czas na stworzenie wartościowej marki – zrezygnuj z chodzenia na skróty, postaw na jakość życia i biznesu jaki tworzysz.
8. Stwórz osobiste przesłanie i bądź mu wierny w każdej życiowej sytuacji. Jeśli wiesz co wartościowego masz do zaoferowania światu, on sam upomni się o ciebie.
9. Dbaj o codzienną dietę umysłową i duchową – pochłaniaj tylko to co jest zdrowe i pożywne dla twojego życia psychicznego i twojej przyszłości. Unikaj spotkań, organizacji, zdarzeń, które kradną twój czas i nie przynoszą żadnej korzyści. Zainwestuj swój czas w budowanie wpływowych i wartościowych koalicji.
10. Wpłyń na swoje życie – otaczaj się ludźmi, którzy osiągnęli więcej, dążącymi do doskonałości i sukcesu, od których możesz się ciągle uczyć.
Powodzenia! Jeśli chcesz wiedzieć więcej, pytaj w komentarzu lub napisz do mnie.