7 cech charakteru lubianego pracownika

Każdemu powinno zależeć na dobrych relacjach z innymi współpracownikami. Im bardziej się lubimy, tym lepszą atmosferę w organizacji tworzymy. Dlatego warto utrzymywać dobry kontakt z kolegami i koleżankami zza biurka. Co zrobić, by być lubianym w pracy? Przedstawiamy 7 cech, które charakteryzują lubianych pracowników

Jak być lubianym w pracy?

Warto dbać o dobre relacje ze współpracownikami bez względu na obejmowane stanowisko. Im lepiej czujemy się w danej organizacji, tym lepiej nam się pracuje. Oczywiście nie każdy musi od razu planować wieloletnie przyjaźnie z kolegami z pracy, jednak warto być uprzejmym i starać się pielęgnować kontakty z osobami, z którymi pracujemy.

Bycie osobą lubianą sprawia, że przychodzimy do pracy z lepszym nastawieniem, a spędzony tam czas mija nam szybciej i dużo przyjemniej. Co więcej, dobre relacje w zespole sprzyjają zwiększeniu efektywności w pracy. Co robić, by zjednać sobie współpracowników i być lubianym? Okazuje się, że kilka kluczowych cech charakteru może zagwarantować sympatie otoczenia. Jakich konkretnie?

Lubiany pracownik, czyli jaki?

Każdy z nas jest inny i współpracuje z wyjątkowymi osobami. Nie da się sporządzić jednego przepisu na to, jak być lubianym w pracy, bowiem to od danego charakteru i dopasowania do organizacji zależy, czy dany pracownik zyska sympatie pozostałych. Natomiast da się wymienić cechy, które charakteryzują lubiane osoby w pracy. Istnieją bowiem wartości, które są cenione bez względu na rodzaj, renomę czy nazwę obejmowanego stanowiska. Jaki powinien być lubiany pracownik? Oto 7 cech charakteru, dzięki którym łatwiej można zjednać sobie ludzi.

Otwartość

Jeżeli chcemy nawiązywać pozytywne relacje ze współpracownikami, to warto otworzyć się na innych. Mowa tutaj nie tylko o otwartości na nowe znajomości, ale również na problemy i wyzwania, które napotykamy w zespole.

Życzliwość

Najlepsza recepta na nawiązywanie pozytywnych kontaktów to życzliwość i szacunek wobec drugiego człowieka. Należy o tym pamiętać nie tylko podczas rozmowy z przełożonym, ale wszędzie tam, gdzie otaczają nas ludzie. Każdemu należy się respekt, bez względu na obejmowane stanowisko. Jeżeli będziemy życzliwi w stosunku do innych, to szybko zjednamy sobie sympatię współpracowników.

Asertywność

Asertywność jest ceniona nie tylko w aspekcie zawodowym, ale również w relacjach międzyludzkich. Bezpośrednie wyrażanie opinii na temat innych przy jednoczesnym zachowaniu szacunku wobec nich i samego siebie wpływa na budowanie zdrowych relacji, w których nie ma miejsca na toksyczne zachowania czy sprawianie przykrości drugiej osobie. Jeżeli więc w pracy jesteś zwolennikiem plotek, obgadywania innych czy przysłowiowego podstawiania nóg na drodze zawodowej współpracowników, to prawdopodobnie nie będziesz lubiany w organizacji.

Szczerość

Szczerość podobnie jak asertywność wpływa na budowanie pozytywnych relacji w pracy. Należy jednak odróżniać szczerość od ciągłego krytykowania i chamskiego zwracania uwagi współpracownikom. Szczerość to także klucz do udanej komunikacji, bez której nie da się nawiązać pozytywnych kontaktów z innymi.

Uczciwość

Przyznanie się do błędu, nieprzypisywanie sobie cudzych zasług i rzetelne wykonywanie obowiązków pracowniczych są cenione przez współpracowników. Jeżeli jesteśmy uczciwi, to automatycznie stajemy się bardziej godni zaufania. Nikt nie lubi pracować z oszustami, a bycie fair w stosunku do kolegów i koleżanek zza biurka powinno być obowiązkiem każdego pracownika. Chcesz być lubiany w pracy? W takim razie musisz być uczciwy.

Pracowitość

Pracowitość jest cnotą, którą na dłuższą metę doceni nie tylko szef, ale również współpracownicy. Osoby leniwe w firmie nie budzą pozytywnych odczuć wśród innych zatrudnionych, dlatego warto każdego dnia ciężko pracować nie tylko na sukces zawodowy, ale również sympatię współpracowników.

Uśmiech

Pozytywna energia nastraja innych do działania. Chcesz być lubiany w pracy? Pamiętaj o uśmiechu, który może zdziałać naprawdę wiele. Myśl pozytywnie i staraj się wkraczać do pracy z energią, która może motywować innych. Ciągłe narzekanie i wieczne niezadowolenie w pracy deprymują innych i stają się męczące. Chcesz zjednać sobie ludzi? Bądź do nich pozytywnie nastawiony 😊

Jak dbać o relacje ze współpracownikami?

W pracy spędzamy większość dnia, dlatego warto dbać o relacje z ludźmi, z którymi wspólnie tworzymy daną kulturę organizacyjną. Wzajemny szacunek, życzliwość i otwartość na innych sprawiają, że łatwiej jest nam nawiązać pozytywne relacje ze współpracownikami. Im lepsza atmosfera w miejscu pracy, tym chętniej do niej chodzimy, dlatego należy troszczyć się o dobre kontakty z kolegami i koleżankami zza biurka.

centrum kariery cv dokumenty aplikacyjne działanie efektywność goldenline GoldenLine od kuchni kariera kariera zawodowa kompetencje marka osobista motywacja nowa praca nowe oferty pracy oferty pracy oferty zatrudnienia personal branding porada porady goldenline porady rekrutacyjne praca praca biurowa praca w IT praca zdalna pracownicy przegląd pracy rekrutacja rozmowa kwalifikacyjna rozmowa rekrutacyjna rozwój rozwój kompetencji rozwój osobisty rozwój zawodowy rynek pracy sukces szukam pracy szukanie pracy umiejętności weekendowy przegląd pracy wynagrodzenia wynagrodzenie zarobki zatrudnienie zmiana pracy ścieżka kariery

Szukasz pracy? Chcesz się rozwijać?
Goldenline to miejsce dla Ciebie!