Każdy z nas, prędzej czy później, stanie przed wyzwaniem przygotowania CV i „wyzwanie” nie jest tutaj słowem użytym bez powodu. Jak zapewne się domyślasz, na zamieszczone ogłoszenie rekruter otrzymuje od kilku do kilkudziesięciu, a czasem nawet kilkuset dokumentów aplikacyjnych.
Aby twoja aplikacja nie odpadła już na etapie wstępnej weryfikacji, należy pamiętać o zamieszczeniu w CV kilku istotnych informacji, a także o odpowiedniej formie dokumentów, które składasz do firmy. Dotyczy to zarówno tradycyjnego życiorysu, jak i wersji online, takiej jak profil w Goldenline.
Sprawdź jakie 5 informacji musi zawierać dobre CV:
1. Dane kontaktowe
Wydawałoby się banalne, a jednak nadal zdarza się, że wysyłając CV zapominamy o tak prozaicznych elementach jak aktualny numer telefonu czy adres mailowy. Zwróć uwagę, że aplikując poprzez serwis internetowy, a nie bezpośrednio na adres mailowy działu rekrutacji, twoje CV jest pobierane automatycznie. Sprawdź czy twój profil zawiera numer telefonu, jeśli nie, dodaj go w odpowiednim miejscu. A co z adresem zamieszkania? Z punktu widzenia rekrutera, dokładny adres nie ma znaczenia. Kluczową informacją jest miasto. Jeżeli aplikujesz na ofertę z innego miasta niż twoje obecne miejsce zamieszkania, warto byś dodał informację, że relokacja nie jest dla ciebie problemem. Oczywiście, o ile tak jest.
2. Obejmowane stanowiska wraz z datami
Nazwa stanowiska jest jednym z pierwszych elementów, na które rekruter zwraca uwagę. Ważne, żeby była odpowiednio wyeksponowana, a odpowiadające danemu stanowisku daty były zgodne z prawdą oraz szczegółowe. Zamieść więc miesiąc oraz rok, w którym zacząłeś pracować na danym stanowisku oraz, jeżeli zmieniłeś stanowisko, datę zakończenia pracy. W tym miejscu warto także pokazać czy twoje stanowiska zmieniały się w obrębie jednej firmy czy była to zmiana pracodawcy. Jeżeli jest to ta sama firma i awans, nie powielaj kilkukrotnie nazwy pracodawcy. Wypisz w kolejności nazwę firmy, a następnie stanowiska zajmowane w ramach jej struktury oraz daty.
3. Zakres obowiązków
W związku z tym, że nazwa stanowiska często nie oddaje w pełni tego, co wchodzi w zakres obowiązków, kluczowe jest dodanie krótkiego opisu (najlepiej w punktach). Jeśli przeglądając interesujące nas oferty pracy, kilkukrotnie natkniemy się na poszukiwane doświadczenie w obszarach, którymi się zajmujemy, możemy je wyróżnić w naszym życiorysie, aby były widoczne dla rekrutera już na pierwszy rzut oka.
4. Umiejętności
Często w CV pojawia się sekcja „Informacje dodatkowe”, a w niej zbiór wszystkiego, czego nie udało się zawrzeć do tej pory. Można tam znaleźć zarówno informacje o prawie jazdy kategorii B, jak i znajomości pakietu MS Office. Tę nieuporządkowaną część zamień na sekcję „Umiejętności” i wymień hasłowo obszary, w których się specjalizujesz. Słowa kluczowe przykują uwagę rekrutera i dadzą mu pełnieszy obraz twojego zakresu działania. W przypadku profilu w Goldenline także warto wypisać umiejętności, które będą słowami kluczowymi dla Wyszukiwarki Kandydatów. Umiejętności warto umieścić w kolejności – zacznij od tej, w której masz największe doświadczenie.
5. Szkolenia i kursy
Tę część CV trzeba dokładnie przemyśleć i pochwalić się tylko tymi kursami i szkoleniami, które są spójne z twoim doświadczeniem. Dzięki temu rekruter zauważy, że chętnie poszerzasz swoją wiedzę i specjalizujesz się w wybranej dziedzinie. Dodawanie informacji o wszystkich kursach i szkoleniach, w których brałeś udział, niepotrzebnie zaśmieci CV i odwróci uwagę rekrutera od kluczowych informacji.
Niezależnie od tego, czy będzie to twoja pierwsza praca, czy z jakiegoś powodu rozważasz zmianę obecnego miejsca zatrudnienia, zawsze dobrze jest mieć przygotowany profesjonalnie przygotowany życiorys. Najwygodniejszym rozwiązaniem w dobie internetu jest przechowywanie CV w wersji online, na przykład w formie profilu w Goldenline. Oprócz tego, że możesz je w każdej chwili wygenerować i wydrukować, to jeszcze jest szansa, że zostaniesz zauważony przez rekrutera.
2 Thoughts