Wypowiedzi
-
https://gdpr.pl/powolanie-jednego-dpo-dla-kilku-organiz...
Zastępca DPO jako środek niezbędny do wykonywania zadań przez DPO
Zgodnie z art. 38 ust 2 ogólnego rozporządzenia, organizacje wspierają Inspektora ochrony danych (DPO) w wypełnianiu przez niego zadań zapewniając mu dostęp m.in. do następujących zasobów:
niezbędnych do realizacji jego zadań;
istotnych danych osobowych oraz operacji przetwarzania danych.
Termin „zasoby” należy tutaj interpretować, podobnie jak w przypadku uodo, jako środki finansowe, techniczne i organizacyjne. Należy wskazać, że zakres dostępu do zasobów jaki powinien zostać udostępniony DPO nie zawsze jest jednakowy w stosunku do wszystkich organizacji. Ustalając niezbędne zasoby należy brać pod uwagę rozmiar i transgraniczność działalności, specyfikę działania, kategorie danych, a także charakter przetwarzania danych.
W odniesieniu do powyższego problemu, niezbędnym zasobem może być ustanowienie zespołu ochrony danych (delegatury, przedstawicielstwa) lub zastępcy DPO znajdującego się w każdej z lokalizacji. W składzie takiego zespołu nie muszą być tylko osoby, które będą zajmowały się wyłącznie ochroną danych. Warto jednak, by oprócz osób pełniących funkcję zastępcy DPO znajdowały się w nim osoby odpowiedzialne za IT, HR oraz za działalność biznesową organizacji.
Wprowadzenie w każdej z lokalizacji zastępcy DPO umożliwia wykonywanie następujących obowiązków:
Regularnego prowadzenia przez zastępcę szkoleń dla pracowników oraz uzupełnianie platform e-learningowych o materiały uwzględniające specyfikę działalności organizacji w danej lokalizacji.
Zastępca DPO może z powodzeniem prowadzić na miejscu doradztwo dla organizacji i jej pracowników w zakresie przestrzegania przepisów o ochronie danych z uwzględnieniem przepisów krajowych.
Delegatury DPO przy przedsiębiorstwach mogą na zlecenie DPO dokonywać również w znacznej części monitorowania zgodności działań z przepisami oraz raportować o ich wynikach DPO. Mogą także przedstawiać DPO projekty rekomendacji.
Przedstawiciel DPO w danym państwie wraz z ekspertami mają stały kontakt z kadrą przedsiębiorstwa. Mogą sprawnie zbierać informacje o stanie faktycznym od pracowników oraz przekazywać je DPO.
Zastępcy DPO są również pomocni dla wypełniania obowiązków DPO w zakresie pełnienia funkcji punktu kontaktowego dla organu nadzorczego i podmiotu danych. Zastępca DPO jest w stanie zbierać niezbędne informacje dla DPO by mógł on na bieżąco przekazywać je organowi nadzorczemu. Dodatkowo podmioty danych mogą bezpośrednio kontaktować się z zastępcą DPO w jego własnym języku.
Podkreślenia wymaga również fakt, że brak realizacji zapewnienia dostępu do niezbędnych środków przez organizację pociągać może za sobą odpowiedzialność administracyjną określoną w art. 83 ust. 4 ogólnego rozporządzenia, która jest zagrożona sankcją do 10 000 000 EUR lub do 2% rocznego globalnego obrotu. -
Czy ktoś ma już coś opracowane w tym temacie ?
-
W praktyce przygotowałam taki dokument , czyli zawiadomienie zgodnie z tym projektem ustawy... A ponadto Zarządzenie w sprawie wyznaczenia. Nie wiem czy dobrze ?
-
Pytanie :
Upoważnienie dla Radcy Prawnego w Urzędzie - jakie ? Ogólne ? -
Pytanie - w jaki sposób określić w dokumentach strategicznych miasta -zagadnienia dotyczące dostosowania Urzędu do elektronicznego świadczenia usług ?
-
Otrzymaliśmy taką informację i zastanawiamy się co to będzie ?
Szanowni Państwo, w najbliższym czasie będzie u Państwa przeprowadzona szczegółowa kontrola przez Najwyższą Izbę Kontroli w Katowicach.
Kontrola będzie przeprowadzona w zakresie świadczonych przez Was usług
i ochrony danych bezpieczeństwa.
Wszystkie urzędy korzystające z regionalnej platformy SEKAP muszą świadczyć powyżej 20 usług w formie elektronicznej, załatwiających w tej formie sprawy w obszarach istotnych dla obywateli takich jak:
1. Sprawy osobowe (wydawanie dowodu osobistego, meldunki, wydawanie paszportu, akty stanu cywilnego)
2. Komunikacja, drogownictwo, transport (np. rejestracja pojazdu)
3. Gospodarka komunalna
4. Podatki i opłaty.
Liczba uruchomionych usług online powinna być:
na poziomie 3 - Dwustronna interakcja, czyli usługi które posiadają kartę usługi, podpięty formularz elektroniczny oraz w treści rodzaju usługi w dziale sposób dostarczenia dokumentów występuje słowo PeUP oraz
na poziomie 4 - Transakcja, czyli usługi które posiadają kartę usługi, podpięty formularz elektroniczny, w treści rodzaju usługi w dziale sposób dostarczenia dokumentów występuje słowo PeUP oraz w dziale terminy i sposób załatwienia sprawy
występuje słowo PeUP.
, -
Witamy Panie Jacku - teraz to się zacznie prawdziwa dyskusja !
-
Więc ? Nie mamy w tabeli wynagrodzeń kategorii zaszeregowania ABI? - Dodatkowa umowa ?
-
Myślę, że Gdy łączymy stanowiska to wynagrodzenie będzie z tego innego ?
-
no Oglądam Zarządzenie Nr 291/2015 z Mysłowic i chyba też tak zrobię. Zmienię Schemat a potem powołam Zarządzeniem ABI-ego. Szukam też pomysłu na Zarządzenie powołujące ABI.
-
Konkretnie:
Schemat organizacyjny - trzeba wprowadzić zmianę w wersji graficznej ?
U nas może być ABI - Kierownikiem Referatu - i nie wiem czy zmieniać regulamin organizacyjny ? -
Bardzo chętnie
b.cala@imielin.pl -
Pytanie
Co trzeba zrobić
- zarządzenie ?
- schemat organizacyjny ?