Wypowiedzi

  • Bozena Cała
    Wpis na grupie ABI w temacie Zastępca IOD
    7.05.2018, 16:00

    https://gdpr.pl/powolanie-jednego-dpo-dla-kilku-organiz...

    Zastępca DPO jako środek niezbędny do wykonywania zadań przez DPO

    Zgodnie z art. 38 ust 2 ogólnego rozporządzenia, organizacje wspierają Inspektora ochrony danych (DPO) w wypełnianiu przez niego zadań zapewniając mu dostęp m.in. do następujących zasobów:

    niezbędnych do realizacji jego zadań;
    istotnych danych osobowych oraz operacji przetwarzania danych.

    Termin „zasoby” należy tutaj interpretować, podobnie jak w przypadku uodo, jako środki finansowe, techniczne i organizacyjne. Należy wskazać, że zakres dostępu do zasobów jaki powinien zostać udostępniony DPO nie zawsze jest jednakowy w stosunku do wszystkich organizacji. Ustalając niezbędne zasoby należy brać pod uwagę rozmiar i transgraniczność działalności, specyfikę działania, kategorie danych, a także charakter przetwarzania danych.

    W odniesieniu do powyższego problemu, niezbędnym zasobem może być ustanowienie zespołu ochrony danych (delegatury, przedstawicielstwa) lub zastępcy DPO znajdującego się w każdej z lokalizacji. W składzie takiego zespołu nie muszą być tylko osoby, które będą zajmowały się wyłącznie ochroną danych. Warto jednak, by oprócz osób pełniących funkcję zastępcy DPO znajdowały się w nim osoby odpowiedzialne za IT, HR oraz za działalność biznesową organizacji.

    Wprowadzenie w każdej z lokalizacji zastępcy DPO umożliwia wykonywanie następujących obowiązków:

    Regularnego prowadzenia przez zastępcę szkoleń dla pracowników oraz uzupełnianie platform e-learningowych o materiały uwzględniające specyfikę działalności organizacji w danej lokalizacji.
    Zastępca DPO może z powodzeniem prowadzić na miejscu doradztwo dla organizacji i jej pracowników w zakresie przestrzegania przepisów o ochronie danych z uwzględnieniem przepisów krajowych.
    Delegatury DPO przy przedsiębiorstwach mogą na zlecenie DPO dokonywać również w znacznej części monitorowania zgodności działań z przepisami oraz raportować o ich wynikach DPO. Mogą także przedstawiać DPO projekty rekomendacji.
    Przedstawiciel DPO w danym państwie wraz z ekspertami mają stały kontakt z kadrą przedsiębiorstwa. Mogą sprawnie zbierać informacje o stanie faktycznym od pracowników oraz przekazywać je DPO.
    Zastępcy DPO są również pomocni dla wypełniania obowiązków DPO w zakresie pełnienia funkcji punktu kontaktowego dla organu nadzorczego i podmiotu danych. Zastępca DPO jest w stanie zbierać niezbędne informacje dla DPO by mógł on na bieżąco przekazywać je organowi nadzorczemu. Dodatkowo podmioty danych mogą bezpośrednio kontaktować się z zastępcą DPO w jego własnym języku.

    Podkreślenia wymaga również fakt, że brak realizacji zapewnienia dostępu do niezbędnych środków przez organizację pociągać może za sobą odpowiedzialność administracyjną określoną w art. 83 ust. 4 ogólnego rozporządzenia, która jest zagrożona sankcją do 10 000 000 EUR lub do 2% rocznego globalnego obrotu.

  • Bozena Cała
    Wpis na grupie ABI w temacie Zastępca IOD
    7.05.2018, 14:27

    Czy ktoś ma już coś opracowane w tym temacie ?

  • Bozena Cała
    Wpis na grupie ABI w temacie Czy już można wyznaczyć i zarejestroiwać IODO?
    7.05.2018, 14:25

    W praktyce przygotowałam taki dokument , czyli zawiadomienie zgodnie z tym projektem ustawy... A ponadto Zarządzenie w sprawie wyznaczenia. Nie wiem czy dobrze ?

  • Bozena Cała
    Wpis na grupie ABI w temacie upoważnienia do przetwarzania danych osobowych pracowników
    9.07.2015, 12:53

    Pytanie :
    Upoważnienie dla Radcy Prawnego w Urzędzie - jakie ? Ogólne ?

  • Bozena Cała
    Wpis na grupie ABI w temacie ABI w urzędzie miasta/gminy
    6.07.2015, 12:09

    Pytanie - w jaki sposób określić w dokumentach strategicznych miasta -zagadnienia dotyczące dostosowania Urzędu do elektronicznego świadczenia usług ?

  • Bozena Cała
    Wpis na grupie ABI w temacie ABI w urzędzie miasta/gminy
    28.06.2015, 21:45

    Otrzymaliśmy taką informację i zastanawiamy się co to będzie ?

    Szanowni Państwo, w najbliższym czasie będzie u Państwa przeprowadzona szczegółowa kontrola przez Najwyższą Izbę Kontroli w Katowicach.
    Kontrola będzie przeprowadzona w zakresie świadczonych przez Was usług

    i ochrony danych bezpieczeństwa.

    Wszystkie urzędy korzystające z regionalnej platformy SEKAP muszą świadczyć powyżej 20 usług w formie elektronicznej, załatwiających w tej formie sprawy w obszarach istotnych dla obywateli takich jak:
    1. Sprawy osobowe (wydawanie dowodu osobistego, meldunki, wydawanie paszportu, akty stanu cywilnego)
    2. Komunikacja, drogownictwo, transport (np. rejestracja pojazdu)
    3. Gospodarka komunalna
    4. Podatki i opłaty.
    Liczba uruchomionych usług online powinna być:
    na poziomie 3 - Dwustronna interakcja, czyli usługi które posiadają kartę usługi, podpięty formularz elektroniczny oraz w treści rodzaju usługi w dziale sposób dostarczenia dokumentów występuje słowo PeUP oraz
    na poziomie 4 - Transakcja, czyli usługi które posiadają kartę usługi, podpięty formularz elektroniczny, w treści rodzaju usługi w dziale sposób dostarczenia dokumentów występuje słowo PeUP oraz w dziale terminy i sposób załatwienia sprawy
    występuje słowo PeUP.

    ,

  • Bozena Cała
    Wpis na grupie ABI w temacie ABI w urzędzie miasta/gminy
    28.06.2015, 21:37

    Witamy Panie Jacku - teraz to się zacznie prawdziwa dyskusja !

  • Bozena Cała
    Wpis na grupie ABI w temacie powołanie ABI w samorządzie
    18.06.2015, 10:35

    Więc ? Nie mamy w tabeli wynagrodzeń kategorii zaszeregowania ABI? - Dodatkowa umowa ?

  • Bozena Cała
    Wpis na grupie ABI w temacie powołanie ABI w samorządzie
    18.06.2015, 09:39

    Myślę, że Gdy łączymy stanowiska to wynagrodzenie będzie z tego innego ?

  • Bozena Cała
    Wpis na grupie ABI w temacie powołanie ABI w samorządzie
    17.06.2015, 15:49

    no Oglądam Zarządzenie Nr 291/2015 z Mysłowic i chyba też tak zrobię. Zmienię Schemat a potem powołam Zarządzeniem ABI-ego. Szukam też pomysłu na Zarządzenie powołujące ABI.

  • Bozena Cała
    Wpis na grupie ABI w temacie powołanie ABI w samorządzie
    17.06.2015, 12:18

    Konkretnie:
    Schemat organizacyjny - trzeba wprowadzić zmianę w wersji graficznej ?
    U nas może być ABI - Kierownikiem Referatu - i nie wiem czy zmieniać regulamin organizacyjny ?

  • Bozena Cała
    Wpis na grupie ABI w temacie ABI w urzędzie miasta/gminy
    16.06.2015, 15:28

    Bardzo chętnie
    b.cala@imielin.pl

  • Bozena Cała
    Wpis na grupie ABI w temacie powołanie ABI w samorządzie
    16.06.2015, 15:24

    Pytanie
    Co trzeba zrobić
    - zarządzenie ?
    - schemat organizacyjny ?

Dołącz do GoldenLine

Oferty pracy

Sprawdź aktualne oferty pracy

Aplikuj w łatwy sposób

Aplikuj jednym kliknięciem

Wyślij zaproszenie do