Pogoda za oknem nie straszna, kiedy na blogu czeka na Was nowy przegląd branżowych nowinek! Dzisiaj o poszukiwaniach idealnego kandydata, o tym, jak wejść w rolę managera i czy pracodawca może upubliczniać wizerunek pracownika w firmowych mediach.
Idealny kandydat poszukiwany
Direct Search to jedna z najskuteczniejszych metod poszukiwania kandydatów. Pozwala ona na znalezienie pracowników, którzy w najwyższym stopniu spełniają oczekiwania klientów. Firmy chcące dotrzeć do najbardziej wartościowych kandydatów na stanowiska kierownicze, średniego szczebla, menedżerów, jak i innych specjalistów, powinny korzystać z metody bezpośredniego dotarcia do kandydatów.
Wyszukiwarka Kandydatów GoldenLine jest idealnym narzędziem rekrutacji poprzez direct search. W samym sierpniu 2017 roku wiadomość od rekruterów otrzymało 57548 osób posiadających profil zawodowy.
Kogo najczęściej i jakich umiejętności poszukiwali pracodawcy? Szczegóły znajdziesz TUTAJ
Wizerunek pracownika wizytówką organizacji – czy również w firmowych mediach?
Jak wiemy, to pracownicy kreują wizerunek firmy. To oni są ich wizytówką i grupą ambasadorów. Przedsiębiorstwa w ramach działań informacyjnych upubliczniają wizerunek pracowników w rozmaitych materiałach. Celem jest budowanie pozytywnego obrazu firmy w oczach jej pracowników oraz ich otoczenia. Często już na etapie rekrutacji lub w trakcie trwania stosunku pracy pracodawca chce otrzymać od pracownika jego zdjęcie w celu różnego wykorzystania np. w intranecie, zewnętrznych mediach społecznościowych firmy czy w gazecie wewnętrznej. Pojawia się jednak pytanie , czy pracodawca ma prawo upubliczniać wizerunek pracownika, a jeśli tak to na jakiej podstawie prawnej? Odpowiedź na to pytanie znajdziesz TU.
Niezadowolony pracownik
W każdej organizacji znajdziemy pracowników, którzy nieustająco narzekają . Narzekania dotyczą niemal wszystkiego: warunków pracy, klientów, współpracowników, wynagrodzenia, procedur. Zabiera to czas i po prostu odbiera dobrą energię.
Natomiast zadowoleni pracownicy są najlepszą wizytówką firmy – dobrze pracują, przynoszą firmie zyski, a co najważniejsze – mają pozytywny wpływ na innych współpracowników. Dlatego naturalne jest to, że pracodawcy najchętniej widzieliby u siebie tą grupę osób. Aby to osiągnąć, przykładają coraz większą wagę do zaspokojenia ich potrzeb.
Ale jak radzić sobie z pracownikami, którzy są nieustannie niezadowoleni? Jak sprawić , aby ludzie czuli się dobrze i doceniali nasze działania? Tego dowiesz się TUTAJ.
Zostałem managerem… i co dalej?
Co się dzieje, gdy dotychczasowi specjaliści obejmują stanowiska managerskie? Takie osoby bardzo często są zagubione w nowych obowiązkach. Wynika to przede wszystkim ze zmiany rodzaju podejmowanych decyzji i braku doświadczenia w zarządzaniu zespołem. Dodatkowo nowe wyzwania i natłok pilnych spraw powodują, że niekiedy muszą wejść w nową rolę bardzo szybko. Takie okoliczności nie są przyjazne dla młodego managera, który powinien wiedzieć, jaka jest jego rola i jak się do niej przygotować .
O tym, jak dobrze wejść w swoją nową rolę i jakich błędów unikać, przeczytacie TUTAJ.