Jak co piątek, na blogu czeka już na Was najnowsza prasówka! Dziś przeczytasz w niej o jawności wynagrodzeń, najważniejszym elemencie employer brandingu i szukaniu kandydata idealnego. Do dzieła!
Jawne wynagrodzenie zwiększa zainteresowanie ofertą
Chociaż dla wielu firm ujawnianie wynagrodzeń w ofertach pracy wciąż jest tematem tabu, coraz więcej organizacji decyduje się na publikację widełek. Wychodzą w ten sposób naprzeciw oczekiwaniom kandydatów i rynku pracownika, wpływając na wzrost zainteresowania ofertą. Więcej na ten temat znajdziesz w artykule.
Kiedy employer branding nie pomoże
Chociaż employer branding jest podstawą działań rekrutacyjnych, nawet najlepsza strategia wizerunkowa nie pomoże, kiedy firma nie wprowadzi odpowiednich zmian wewnątrz. Jeśli w środku dzieje się źle, opakowanie firmy w ładnie brzmiącą komunikację na niewiele się zda. Dopiero realne zmiany i dopasowana do nich strategia EB może przełożyć się na wzrost zainteresowania kandydatów firmą i dobre opinie o pracodawcy w sieci. Więcej tutaj.
Idealny kandydat nie istnieje
Na blogu “Nie mów do mnie kadrowa” pojawił się artykuł o ogłoszeniach, w których często pojawiają się nierealne wymagania co do kompetencji kandydatów. Autorka zachęca kandydatów, aby w związku z tym aplikowali na oferty pracy, których wymagań nie spełniają w 100%, ponieważ i tak będą mieć szansę na telefon od rekrutera, kiedy ten obniży wymagania. Co o tym sądzicie?
Siła internetu
Na blogu “HR na obcasach” pojawił się wpis o tym, jak łatwo jest komentować innych, zwłaszcza w negatywny sposób, kiedy jest się anonimowym użytkownikiem internetu. Tyczy się to również pracodawców – w końcu opinie na ich temat również pojawiają się w sieci. Dlatego warto zwracać uwagę na te konstruktywne, które mogą być bardzo dobrym insightem na temat tego, co dzieje się w firmie.